לא הבנת את שאלתי ..

אבקל

New member
לא הבנת את שאלתי ..

ראשית אני מרוצה שהתפללת גם בעפולה וגם בחדרה .
הגברת לא היתפללה שם . ולדעתי גם אתה יכול להתפלל בהר הבית .אז רצוי שתנצל את זכותך .וחבל שלא ניצלת זכות זאת ..
אבל אתה יתכן רוצה לדבר עם אלוהך .. והיא רוצה שהמצלמות יראו אותה .!!
אני כמעט בטוח שאם היא תדע שאין שם מצלמות ותקשורת היא לא תגיע לשם ..וזה הפוך מהתפיסה .שאתה צריך מקום שקט ורגוע
לשם תפילות בקשות וסליחות . כל ההמולה מסביב לא מוסיפה . כך אני חושב.
 

אופירA

New member
מנהל
רוב גדולי תורה סבורים כפי הגישה שאתה מבטא

כי זו גם דעת התורה - לא לחפש מריבות בכל מצב. יש מצבים שצריך לריב, אבל הם מאוד מעטים (ומוגדרים בייהרג ובל יעבור). ותפילה בהר הבית ואפילו הצלת אוצרות ביהמ"ק הפיזיים - לא כלולות בהם.
המטרה היא להציל את האוצרות הרוחניים היהודיים ולשמור על חיי עם ישראל הפיזיים ונשמתו הרוחנית.

אבל יש קבוצה שלא מסכימה עם הגישה הזו, ודעתה בוטאה ע"י המשתתף שאליו כיוונת את תשובתך וגם החוטובלי. עם קבוצה זו אתה יכול להתווכח, ולריב עד סוף החיים - אם אתה רוצה - אבל אל תעשו זאת פה אלא במסרים פרטיים או בפורום דתיים, אם זה מקובל עליהם. פה זה לא המקום.

בכל אופן, אם אתה לא רוצה לריב איתם - אתה יכול לוותר על כך, ולדעת שרוב גדולי התורה סבורים כמו שהסברתי בתשובותי, ואומרים בפירוש שקבוצה זו טועה בדרך התורה מאוד מאוד - לא רק בגלל שאין להתגרות בגויים במצב כזה, אלא גם בגלל שכל עוד לא הגיע משיח צדקנו ולא נבנה בית המקדש מחדש בקדושה ובטהרה - אסור באיסור כרת - איסור מוחלט וחמור - לעלות להר הבית לרוב האזורים שקבוצה זו חושבת שמותר. ולמיעוט שמותר - אסור בכל מצב שמביא למריבות עם הגויים ומהומות וסיכון חיי יהודים בצורה חמורה!

והקבוצות החלוקות בדעתן שבעולם התורה לא מתווכחות אחת עם השנייה רק מסיבה שאין טעם, ניסו כבר מזמן ולא הצליחו לשכנע.
אז גם פה לא נעלה ויכוח בנושא, כי אין טעם ואין פה מקום וזה לא נושא ששייך לפורום.
אמנם, הנושא הוא של בירור הלכה, ולכאורה אפשר היה לומר שהוא קשור באופן הדוק לפורום. אלא שבפורום שלנו מודיעים הלכה שהתבררה, ולא מבררים הלכה (ועוד כזו גדולה!) בשום אופן, כי הדרך לברר הלכה אינה צ'ט של דיבורים ושכנועים והעלאת דעות, אלא דרך ארוכה כרחוק השמיים מן הארץ, מנוסחת היטב בתורה שלמה ענקית שאף קבוצה לא חלקה עליה ולא תחלוק עליה לעולם, שרק בה מבררים דעת תורה ובירור מחלוקת בהלכה.
יש פירוט ידוע של הדרכים בהן נדרשת התורה (ומתבררת ההלכה), וזה לא נעשה ע"י כל מאן דהוא בעל דעות.
 
למעלה