לא הגיעו משלוחים מאליאקספרס, תוך כמה זמן מומלץ לפנות טרם

לא הגיעו משלוחים מאליאקספרס, תוך כמה זמן מומלץ לפנות טרם

סגירת הפניה?

הזמנתי כמה מוצרים באותו תאריך הזמנה

02-12-19.

חלקם הגיעו, וחלקם לא.

יש לי עוד 10 ימים לסגירת החוזה

תודה
 

סתם מבקרת

Active member
תבקש הארכת זמן ההגנה. דואר ישראל מתקשה לטפל בחבילות שמגיעות

ויש עיכובים גדולים ובתקווה שחבילות לא הלכו לאיבוד.
אני מחכה לחבילה שיצאה מסין בתחילת נובמבר וטרם הגיעה ועוד חבילות שיצאו בדצמבר. אכן, חלק הגיעו וחלק כנראה נערמות במרכז המיון במודיעין ומחכות לתורן (אם יגיע אי פעם).
בכל מקרה, תפנה למוכרים ותשאל אותם איך הם מתכוונים לטפל בעניין מכיוון שהחבילות לא הגיעו.
 

raya

Well-known member
גם אני לא קבלתי כמה משלוחים שהוזמנו בסוף נובמבר.
איך מבקשים הארכה? לא שמתי לב שקיימת אפשרות כזו.
מצד שני - פתחתי "תלונה" על מוצר שלא הגיע - והים קבלתי אותו.
ניסיתי לבקש לבטל את התלונה.
אשמח לדעת איך להתנהל בבעיות מהסוג הזה.
תודה!
רעיה
 

סתם מבקרת

Active member
יש שתי אפשרויות לבקש הארכה. האחת, בדף ההזמנות, בשורה של

הזמנה מסוימת יש לך אפשרות לשלוח הודעה למוכר. בלחיצה על זה נפתח דף ההודעות עם פירוט ההזמנה ואז את יכולה פשוט לכתוב שטרם התקבלה החבילה ואת מבקשת הארכה.
האפשרות השניה היא להכנס לפרטי ההזמנה ושם, מעל פירוט ההזמנה יש פיסקה עם מספר ההזמנה, שהיא נשלחה ועוד מידע ובסעיף 2 מופיע
. To extend the Buyer Protection for this order, please click here
אז את לוחצת על ה click here
 

raya

Well-known member
לשתיכן.
לא שמתי לב לאפשרות השניה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם המחלוקת עדיין פתוחה את יכולה להיכנס אליה ולבטל אותה

ואיך להתנהל להבא בבעיות מהסוג הזה? להתאזר בסבלנות ולחכות לרגע האחרון כדי לפתוח מחלוקת.
&nbsp
אני פתחתי רק היום מחלוקות על 3 מוצרים שהזמנתי ב-11.11, ולכן אם הזמנת מוצרים בסוף נובמבר אין סיבה שתהיה לך כבר מחלוקת פתוחה, המוצר עוד יכול להגיע (ולראיה – הגיע).
 
תודה רבה לעזרה. כך עשיתי. מוכר אחד לא ענה . מוכר שני אמר

שנשלח , וזה יגיע בקרוב, ויש זמן של ההגנה
 

z1george

Member
מנהל
תבקש הארכה

אם לא יענו לך- יומיים לפני תום הזמן - תפתח מחלוקת.
הימים בין 25/1 ל1/2 הם ימי חופשה כללית בסין.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
חצי מהדברים שהזמנתי ב-11/11 עוד לא הגיעו...

(ודווקא שני מוצרים שהזמנתי לפני חודש כבר הגיעו). אני מבקשת הארכת הגנה, אבל בכל מקרה גיליתי שאין צורך להילחץ ולפתוח מחלוקת לפני שעובר התאריך, כי יש 15 יום מרגע שהוא עובר כדי לפתוח מחלוקת. אני משתדלת לשמור על אופטימיות ומחכה כמעט עד הרגע האחרון, בד"כ בסוף הרוב מגיע...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תאריך הסגירה הוא התאריך שבו ההזמנה נסגרת, אם לא עדכנת לפני

כן שהחבילה הגיעה (ואז היא נסגרת לפני כן). מתאריך זה יש לך עוד 15 יום לדווח במקרה שלא קיבלת את החבילה. כמו כן אתה יכול לבקש מראש מהמוכר להאריך את זמן ההגנה ולדחות את התאריך. לפעמים הם אף עושים זאת ביוזמתם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מוצר אחד מ-11.11 בדיוק הגיע... אבל לא בדואר רשום

אף על פי שהמוכר דווקא הזין מספר מעקב בינ"ל (לכאורה לפחות). סגרתי את המחלוקת שפתחתי (ביום חמישי האחרון, אז היא עוד לא טופלה בכלל). אגב, איתו הגיע מוצר זול אחר שהזמנתי בתחילת דצמבר... נראה לי שיש בלגן אימים במחסנים של דואר ישראל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, המוצר שהגיע איתו הוזמן ב-23.10! הגיע אחרי 3 חודשים!!!

חשבתי שזו הזמנה חדשה יותר כי הזמנתי אותו שוב (ממוכר אחר) וכבר פתחתי מחלוקת וקיבלתי החזר... (לא הייתה ברירה, נגמר הזמן ולא קיבלתי הארכה). שיא שלילי חדש של דואר ישראל – 3 חודשים למוצר שהוזמן שבועיים וחצי לפני תחילתה של תקופת החגים.
 
יש שיטות משלוח וזמני הגעה שונים

למשל אני לפני קצת יותר מחודש הזמנתי שני מוצרים בהפרש של כמה ימים ביניהם, דווקא את המשלוח שהזמנתי יותר מאוחר קיבלתי כבר והחבילה הראשונה מביניהם שהזמנתי עדיין לא בארץ. זה קשור בין היתר גם לשיטות המשלוח, יש שיטות משלוח מהירות יותר.
בנוסף לכך מניסיוני החבילות מגיעות לארץ בדיוק כשכבר נשארו ממש ימים ספורים אם בכלל לסגירת החוזה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אגב, לא רק המשלוחים איטיים מאוד השנה, גם האתר איטי להחריד

(הכוונה לאתר של עלי אקספרס). לפני כשבועיים כתבתי ביקורת מושקעת על מוצר אלקטרוני שהזמנתי ולא הצלחתי לשלוח אותה (ניסיתי כמה פעמים). לצערי הם נותנים רק 30 יום לשלוח משוב וזה היה היום האחרון... חבל.
&nbsp
מאז כבר היו כמה מקרים שכשניסיתי להתחבר לאתר הוא לא כ"כ הגיב או שאחרי כמה ניסיונות כתב לי שאני בעצם כבר מחוברת (הוא פשוט לא הראה את זה). לפעמים במהלך הגלישה הוא פתאום מחליף לי את השפה מאנגלית לרוסית... ועוד כל מיני גליצ'ים מוזרים כאלה שנראים כמו עומס כבד. כשהיה יום הרווקים וכל העולם קנה שם הבנתי את הסיבה לעומס, אבל מה קורה מאז? מתפרקים להם השרתים?
&nbsp
ובכלל, אני מבינה שדואר ישראל לא עומד בעומס, אבל עד היום רוב החבילות שלא הגיעו היו של מוצרים קטנים וזולים במיוחד (נגיד $4 ומטה) שנשלחו בלי מעקב. הפעם אפילו מוצר לא קטן שעלה כ-$20 ונשלח כמובן בדואר רשום לא הגיע (כבר חודשיים וחצי, ואין אפילו שביב מידע באתר דואר ישראל) וזה כבר ממש נדיר.
&nbsp
עוד דבר שלא קרה לי עד היום (אבל הבנתי שהוא דווקא לא נדיר...) הוא חבילה רשומה שלפני שבועיים קיבלתי מסרון שהיא בדרך אליי, ומאז נעלמו עקבותיה ולא הגיעה לנקודת החלוקה. כבר פתחתי תלונה באתר הדואר, קיבלתי הודעה שהם קיבלו אותה ו... זהו. לא ברור לאן התגלגלה. חבל, כי אלה דווקא פריטים שאני ממש מחכה להם... בדיעבד אני מצטערת שהזמנתי בכלל ב-11.11, זה סתם יצר יותר עיכובים ולא באמת הוזיל משהו.
 

SicTransit

Active member
היתרון היחיד של העומס

הוא שהדואר והמכס פחות או יותר הרימו ידיים, כך שהסיכוי לשלם מע"מ על הזמנות ששוויין מעל 75$ (טלפון סלולרי למשל) , או להיתפס בהכנסת סחורות אסורות נמוך מאד.

כדי להסיר ספק כשאני כותב "סחורות אסורות" אני לא מדבר על סמים או משהו דומה. במקרה שלי, רציתי לקנות נתב (ראוטר) מומלץ במחיר מצחיק, וניסיתי לברר אם מותר לייבא אותו. יש תקנים שציוד תקשורת צריך לעמוד בהם, ומשרד התקשורת אמור לתת רשיון אחרי שהוא עלק מוודא שהם תקניים ובמלים אחרות אחרי שהיבואן מנדנד לו מספיק או שהוא חבר מרכז הליכוד (נשאיר בצד את האפשרות הלא-מופרכת שגם קצת "מתנות מחברים" מעורבות בתהליך). לא מצאתי בשום מקום רשימה של נתבים מאושרים לייבוא כך שפניתי בשאלה למשרד התקשורת אם יש רשימה כזאת, ולחילופין האם מותר לייבא את הנתב שאני רוצה. אתם יכולים לנחש בעצמכם את המשך הסאגה (רמז: לא ענו לי, למה מה? בטח שעממתי אותם). הסוף השמח הוא שהנתב פועל והכל בסדר, ואין צורך לדאוג: אני יודע בוודאות שהוא לא יכול לגרום נזק לאף אחד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה יתרון למי שמזמין בסכומים כאלה... לי זה רק חיסרון

 
מתי את פותחת תלונה באתר הדואר?

אני, למשל, יכולה לראות השתלשלות של מוצר שמגיע מחו"ל
לנמל חיפה, לעכו, ולעוד תחנות חלוקה שונות ומשונות בארץ,
ואני לא שומעת דבר מהדואר... האם במקרה כזה תפתחי תלונה?
 
למעלה