"לא היה CAL"

"לא היה CAL"../images/Emo46.gif../images/Emo10.gif

מכירים את הפרסומת שמושמעת בלי הרף ברדיו ומוצגת בטלויזיה? בכל פעם מחדש שאני רואה או שמועת אותה נהייה לי עצוב ואני מתרגזת. איך, ערב ראש השנה, עם כלכלה על סף התמוטטות, אנשים המצויים על סף חרפת רעב, ילדים הנאלצים להזרק לרחוב ממוסדות בגלל קיצוצי תקציב, יוצאת לה חברת ישראכרט בתשדיר שרות שמעביר את המסר: "שלא היה CAL לפני שהיה הג´קוזי בסלון/לפני שקנינו את מעיל הפרווה/לפני שקנינו את טלויזת 50 האינצים?" יש אנשים שכל מזונם מסתכם בפרוסת לחם מרוח במרגרינה (אלא אם הם הצליחו להגיע לבית התמחוי ולאכול ארוחה חמה ומזינה אחת ליום...) בוודאי ירגישו שCAL להם יותר אם במקררם יהיו גם ביצים ועגבניות ולא ג´אקוזי בסלון, מעילי פרווה בארון וטלויזיות 50 אינ´ץ בסלון. ישראל, ערה"ש תשס"ג. ככה אנחנו נראים. עצוב לי וכועס לי בלב.
 
יש עכשיו המון פרסומות לפלצנים

אבל את לא יכולה להאשים את הפרסומות. המוצר קיים וצריך לפרסם אותו. הפרסומות לא פונות אל אלה שאין להם כסף לארוחה חמה. נכון שלא נעים, אבל כל אחד מאיתנו נתקל כל הזמן, ולא רק בפרסומות, בדברים שהוא רוצה ונמצאים מעבר להשגתו. אלה החיים
 
מיכל - אני חושבת שיש לגלות רגישות

במצב של היום. אבא שלי סיפר לנו אתמול שהוא קיבל מכתב מחברה שהוא עובד איתה הדוק מאוד ובו נאמר שהשנה הם לא נותנים מתנה, אלא תורמים את הכסף של המתנה לאגודת צדקה ידועה ויש לו כביכול "מניה וירטואלית" באגודה הזו. זה חימם לי את הלב.
 
באמת עצוב, ואני שטוחה שקל למצוא עוד

הרבה דוגמאו דומות... למזלי אני בקושי רואה ערוץ 2 כך שאני לא מכירה ספציפית את הפרסומת הזו... וגם לי עצוב בלב לקראת ראש השנה הזה. היתה שנה איומה מבחינת המדינה (ביטחונית וכלכלית) ולא מסתמן שינוי באופק. אנחנו עכשיו הורים והחששות הם הרבה יותר גדולים מבעבר. בלחץ הכלכלי לא קל גם לנו. המשכורת הולכת ונשחקת ובנוסף לכך היא קוצצה בלא מעט. קשה לחיות עם משכורת אחת ואוטוטו יבואו לעולם עוד שני זאטוטים והייתי רוצה לתת להם יותר, הרבה יותר... אבל אני מרגישה עשירה שזכיתי בתומר וזכיתי בהריון הזה שממנו תצמח לי משפחה לתפארת וזה תמצית האושר והעושר בעיני...
 
../images/Emo11.gif את צודקת מאוד , לצערי.

נהיינו ברזיל , אשכרה ברזיל. הפערים פה הם עצומים (מבחינה כלכלית , כוונתי) ואוטוטו אני צופה שזו תהיה מדינה של מעמדות (בעצם , כבר עכשיו זה ככה...) עם מרחק עצום ורב בין המעמדות העליונים לאלה הנמוכים. אטימות שאין כדוגמתה קיימת כאן , כך שהפרסומות הללו , המכוונות לקהל העשיר והשבע - הן רק טיפה בים השחור הזה. התחושה האישית שלי לפחות היא שאנחנו הולכים בצעדי ענק אל עבר איבוד כל הדברים היפים שפעם התגאינו בהם. אנחנו לא שונים משום מדינה קפיטליסטית אחרת - אולי רק בדיבורים המתיפייפים שלנו. כן , מצטערת שהדברים קשים - אבל אני באופן אישי מ-א-ו-ד פסימית. כמו תמיד - מחזקת את ידייך על הניואנסים הדקים בהם את יודעת להבחין ,סיגל. ענת.
 
הפרסומות רחוקות מהמציאות

וזה טיבן אין כמו לראות בעיתון ידיעה על רעב ומובטלים ובתחתית העמוד לראות פרסומת לרכב שטח ממוזג שעולה רק "200 אלך ש"ח בלבד" גם האווירה בפרסומות רחוקה מהאווירה שמוצגת בחדשות שמהם יצאו להפסקה קצרה של פרסומות. לא אתן דוגמאות כדי לא לקפח פרסומות מתחרות.. אני לא אשכח מקרה שהיה ברדיו לפני כמה שנים בחדשות הבוקר הודיעו על התאבדותו של מנכ"ל מבטחים (אני מקווה שאני מדייק בפרטים לגבי נסיבות המוות). מיד כשהסתיימו החדשות התחילו הפרסומות. ומה הייתה הפרסומת הראשונה (ואני בטוח שרבים פה גם מכירים את המנגינה) "מבטחים בטחון בחיים,, מבטחים בטחון בחיים". אם זו לא חוסר רגישות אז מה כן ? ליאור
 
למעלה