הגבלות המהירות בכבישים הבינעירוניים
נקבעו בשנות השישים (מטעמי חסכון בדלק...) והיו רלוונטיות אז (זה מה שאמרו לי, לא הייתי שם
) כמו ששמת לב בעצמך התנועה זורמת בכבישים הבינעירוניים במהירות של 20-40 קמ"ש יותר מהמותר, תלוי באיזו שעה. בלילה אפשר לשייט על 130 באיילון ומדי פעם יעקפו אותך רכבים יותר מהירים. התדהמה שלך צריכה להיות למה נקבעה הגבלת מהירות של 90 קמ"ש באיילון, כביש 5 וכו', ו-110 קמ"ש איטיים בכביש 6 - כאשר אפשר לנסוע בביטחה הרבה יותר מהר (והרוב עושים כך) והערה נוספת: זה הרגל לא בריא להיצמד למהירות שרשומה בתמרור. אמנם זה מצויין לשמירה על הרשיון, אבל הרבה יותר בטוח לנהוג במהירות זרימת התנועה (והמהדרין מוסיפים 10%). זה עובד גם לכיוון השני - אני מקווה שאת לא נוסעת במהירות המירבית המותרת כאשר תנאי הראות קשים או אם יורד שלג למשל - נכון? ולגבי העיר - בתוך העיר זה סיפור אחר לדעתי, ברוב העולם המהירות המותרת בעיר היא 50 קמ"ש (בארה"ב 30 מייל"ש=48 קמ"ש) וככל הנראה יש בזה הגיון כי בעיר יש הרבה יותר הפתעות שעלולות לדרוש תגובה מיידית ואולי בלימה במרחק קצר - הולכי רגל, רמזורים, רכבים שיוצאים מחניות, וכו'. וגם הראות מאוד מוגבלת כי יש רכבים חונים, בניינים וכו'