לא יודעת אם זה קשור לפה אבל

zabcde

New member
לא יודעת אם זה קשור לפה אבל

אבל אני אנסה בכל זאת. זה יהיה קצת ארוך אני מתנצלת מראש. תמיד הייתי תלמידה טובה עם ציונים טובים בכיתה י קצת נאבדתי כי לא ידעתי איך ללמוד כל כך הרבה חומר ובכיתה יא למדתי באותה תקופה לפסיכומרי, לתואר ראשון, ועשיתי קורס על מנת להישאר ב 5 יחידות מתמטיקה, כל זה קרה בקיץ שבין יא ל יב'. פשוט קרסתי תחת העומס ובסופו של דבר כלום לא הלך לי... הפסיכומטרי יצא גרוע עברתי ל 4 יחידות במתמטיקה ועזבתי את עניין התואר. כיתה יב' הייתה סיוט לא ידעתי איך ללמוד.. הייתי דוחה לימודים ימים שלמים ואפילו מתכנות ובגרויות הייתי קוראת כל דף 50 פעם ועדיין לא זוכרת כלום. עד כיתה יב' למבחנים הייתי מנסה ללמוד בעל פה הכל ואז ב יב' המוח שלי פשוט נסתם. לא יכולתי להכניס כלום יותר למוח. את הבגרויות עברתי בקושי אחרי שנים של ציונים טובים. באחד הימים התעלפתי והרבה מן אחרי היו לי בעיות נשימה כלומר הייתי מוציאה אוויר כל כמה דקות, הרופאה אמרה לי שזה כתוצאה מהתקף חרדה ומיד קישרו את זה ללימודים שלי, לתקופה הלחוצה. סיימתי בית ספר הייתה לי תקופת חופש התגייסתי והיום אני חצי שנה בצבא וקיבלתי מהמפקדת משימה: לקרוא ספר באנגלית. אני כבר חוגש עם הספר אצלי והגעתי רק לעמוד 60 אני קוראת כל שורה מספר פעמים ושאני ממשיכה קשה לי לזכור מה קראתי בדף לפני, אין לי את הביטחון המלא של ההבנה כי זה באנגלית. מאז ומתמיד הייתה לי בעיה עם אנגלית כי פחדתי לשכוח מה קראתי לפני אבל הצלחתי להתגבר ונבחנתי בבגרויות וכדומה. עכשיו אני פשוט לא מצליחה להושיב את עצמי ללמוד כי אני יודעת שאני במילא לא אצליח. המוח שלי פשוט לא מקבל לתוכו מידע. גם בתקופה החפיפה שלי בצבא כל דבר מזכירים לי כמה פעמים ומראים כדי שאני אזכור אותו.. נראה לי שכל המערכות במוח פשוט קרסו. ניסיתי להסביר לפמקדת שזה די קשה לי וייקח לי זמן אבל היא רוצה על הספר סיכומים ולסיים מהר וזה רק מלחיץ יותר.. אחרי כמעט שנה חזרו לי הבעיות נשימה ומידי כמה דקות אני משחררת מין "אוי" ארוך כזה עם הוצאת אוויר אם אתם מבינים.. זה לא ממש נשלט זה פשוט יוצא ויוצא יותר כשאני רואה את הספר מולי או חושבת על מה אגיד מחר למפקדת. מה אני עושה? אני אבודה, המוח שלי לא מוכן לקבל מידע חדש, ניסיתי להרגיע את עצמי אבל אני לא יודעת איך להתמודד זה נראה לי קצת גדול עליי.... יש לכם רעיונות?
 
קשור קשור קשור

את מתארת תוצאות מאד מתסכלות ואפילו מכעיסות אותך, מתלמידה מצוינת נהיית תלמידה שלא מצליחה, מוותרת מראש כי חוששת מכישלון, ואם מנסה גם אז זה לא לגמרי הולך – נשמע כמהפך מכאיב מאד.. יש 3 חלקים שכדאי לשים לב אליהם, בהתאם לתיאור שלך –
אסטרטגיות למידה שאינן מתאימות לסוג המבחנים בי"ב – כבר לא מספיק ללמוד בעל-פה, וגם כשניסית זה כבר לא עובד. צריך ללמדו בדרך אחרת, בדרך של הבנה וקידוד נכון לזיכרון, על-מנת שאפשר יהיה לשלוף מידע בצורה מהירה ביותר וטובה ונכונה.
הפרעת קשב וריכוז – לפעמים אפשר לגרור הפרעה כזו למשך שנים רבות, בעיקר כשיש הצלחות רבות, לא שמים לב לקושי הזה, מתאמצים ומצליחים, עד שמגיע הרגע בו מתאמצים וכבר לא כל כך מצליחים... כדאי מאד לבדוק את הנושא של קשב וריכוז אצל נוירולוג או פסיכיאטר. והכי טוב להתייעץ עם המומחים בפורום הפרעות קשב וריכוז ADHD.
התסכול והלחץ הנלווים לכל המצב הקשה שאת מתארת, יש לחץ מכל חוסר ההצלחה לעומת השקעה והצלחה שהיו פעם. יש אפשר לטפל במצב הרגשי אליו נקלעת... או לטפל בסעיפים הקודמים ויש סיכוי שגם הלחץ והתסכול ייעלמו. ואם לא – כדאי להתייעץ בנושא, באופן זמני. תעדכני בהמשך על מה שקורה... מה שמת לב, מה התחדש..
 
יונה

קודם כל שלום:) שנית, ציינת "דרך אחרת" של הבנה וקידוד נכון לזיכרון. תוכלי לפרט?
 
שליחה יקרה

תוכלי לספר מהי הדרך בה את מנסה לזכור ? איך את מסדרת את חומר הלימוד למשל, במקצוע אחד ? איך את מתכוננת בדיוק למקצוע הזה, שם ננסה לעזור.
 
אמממ אני פשוט לומדת

קוראת את החומר ומשננת אותו כשצריך. פשוט הייתי שמחה לשמוע על אסטרטגיות טובות, שהרי לשם כך קיים הפורום... תוכלי להפנות אותי למקורות כלשהם? תודה.
 
חומר ושינון

כדי לחזור על החומר רצוי שיהיה מסודר בצורה טובה לך. לפי נושאים או לפי פרקים, לפי החלטה שלך. לעבור על החומר ולשנן - לא מספיק כדי להתכונן למבחן. צריך ממש לכתוב תשובות - אחרת, יוצא שמתכוננים רק בחשיבה, ובעצם אין אימון מספיק בכתיבה, וכשמגיע רגע האמת, זה מאד מבלבל, מקשה ומתסכל. קחי לך מספיק זמן לפני כן, תכנני כך שתוכלי לפרוש את הלמידה לכמה ימים, ובימים הקרובים למבחן רק לכתוב תשובות רבות ככל שאפשר. התשובות לא חייבות להיות בעל פה, הן יכולות להיות תוך חיפוש החומר, כך תוכלי לחזור עליו ו"לשנן" אותו שוב. אם תרצי עוד רעיונות, ספרי על עוד קשיים.
 
למעלה