לא ינום ולא ישן שוטר ישראל וחבל שכך
מעשה שהיה כך היה בבוקרו של יום א הגעתי עם רכבת לבנימינה בסביבות השעה 9.30 בבוקר . תחנת האוטובוסים הסמוכה למקום לכיוון דרום קרי פרדס חנה חדרה הייתה מלאה באוטובוסים חונים בטור ממתינים לאסוף את מיטב בחורנו לבסיסים הנמצאים באזור . לאוטובוסים ומוניות שירות אשר נאלצים לעצור במקום מתוקף היותם פועלים ברישיון של משרד התחבורה לא נותרה כל אפשרות להיכנס לתחנה להוריד ולעלות נוסעים כדין . חמור מכך נוסעים אשר ממתינים לאוטובוסים ולמוניות השרות אשר פועלות במקום לא נותרה ברירה אלה להציץ לכביש לפני חזית של אוטובוס חונה על מנת לראות מתי מגיע אוטובוס או מונית שירות . בהמשך כ 10 מטרים לכיוון דרום חנתה ניידת משטרה כאשר 2 גלגלים ניצבים על השול סמוכים למעקה שמונע מרכבים לחנות על השול ו 2 גלגלים נותרו בלית ברירה על הכביש . על משקל של מה שמותר לרבי אסור לתלמידים ( בסמוך אגב ישנם 2 מגרשי חניה חופשיים לשימוש הקהל הרחב ובכללו משטרת ישראל . במקום ניצבו שוטר ושוטרת אשר עסקו בעיקר ברישום דוחות ודאגו לשמור על ציר התנועה חופשי , הגדילה לעשות השוטרת שניצבה במקום : כשאר הגיעה מונית שרות שכאמור פועלת ברישיון של משרד התחבורה וביקשה להוריד ולהעלות נוסעים היא נאלצה לעשות זאת בלית ברירה בחניה כפולה בסמוך לאוטובוסים . ללא ספק הפרעה לתנועה שנכפתה על המונית היות וכאמור ותחנת האוטובוסים הייתה מלאה עד אפס מקום באוטובוסים חונים שהמתינו לחיילים . הדבר עורר את זעמה של השוטרת והיא ניגשה לדלת של מונית השירות ומנעה מהנהג לעלות נוסעים בגופה ואף סגרה את הדלת בכוח תוך כדי שהיא משמיעה איום ברור כלפי הנהג שאם הוא לא ייסע הוא יקבל דוח . אני ו 2 נוסעים נוספים שביקשו לעלות למונית נותרנו עומדים המומים במקום מהתנהגותה הברוטאלית של הנ"ל . כאשר פניתי לגברת הנכבדה ושאלתי אותה כיצד היא מצפה שאני אגיע לביתי אם היא לא מאפשרת למוניות שירות לעשות את מלאכתן היא הפטירה לעברי שהוא לא יכול לחסום את הכביש ופנתה לעיסוקיה . כעבור מספר דקות חזר על עצמו הסיפור הפעם עם מיניבוס של נתיב אקספרס , מדובר על הכלאה של אוטובוס עם מונית שירות יצור כלאים כזה עם דלת חשמלית גדולה מכיל כ 20 מקומות ישיבה ואף ניתן לעמוד בתוכו בנוחות . הפעם בשל מימדי הפתח ובשל שלומיאליות של השוטרת שלא הטיבה לחסום בגופה את כל הפתח עלינו למיניבוס תוך כדי שאנחנו עדים לחילופי דברים קשים בעיקר מצד השוטרת כלפי נהג המיניבוס שכל חטאו היה בכך שהוא ממלא את תפקידו נאמנה ומוריד ומעלה נוסעים במקום שמשרד התחבורה קבע. זה המקום להזכיר שאוטובוסים בקווים סדירים לא רשאים להוריד ולהעלות נוסעים בכל מקום שהם חפצים ואת התחנות בקווים קובע משרד התחבורה בעצמו . מאחר והדבר לא גזל זמן רב הנוהג המקובל בכלי רכב מסוג זה קודם עולים ואחר כך משלמים תוך כדי נסיעה הנ"ל סגר את הדלת והחל בנסיעה והשאיר את השוטרת מאחור . נשאלת רק השאלה כמובן מדוע דברים היו צרכים להגיע לכלל איומים ולויכוח מכוער כזה שאינו תורם לכבוד משטרת ישראל ויוקרתה . אם למשטרת ישראל ישנה התנגדות ובצדק שאוטובוסים ומוניות שירות יעלו ויורדו נוסעים בצורה כזאת תוך כדי סיכון והפרעה לתנועה מן הראוי שלא תאפשר חסימה של תחנת האוטובוסים ע"י אוטובוסים חונים. לא זה היעוד של התחנה אפשר להספק באוטובוס אחד פחות בתחנה ולהשאיר את החלק הקדמי של התחנה ריק ופנוי על מנת שאוטובוסים ומוניות שירות שפועלים בקו יוכלו להיכנס לתחנה כמתחייב בחוק להוריד ולהעלות נוסעים בבטחה ללא סיכון והפרעה לתנועה. בתנאים הקיימים במקום ניתן בהחלט להחנות כ 3 אוטובוסים בחלקה האחורי של התחנה ולהשאיר את חלקה הקדמי פנוי לצורך המקורי שלשמה היא הוקמה במקום . אי אפשר לאחוז במקל מ 2 קצותיו מצד אחד לאפשר חניה פרועה של אוטובוסים ומצד שני למנוע מכאלה שפועלים מתוקף חוק לבצע את תפקידם . מאחר וזמני דחק בי לא נותרתי במקום לראות מה יקרה אם וכאשר יגיע אוטובוס של אגד שפועל בקו שירות במקום ויבקש לעלות ולהוריד נוסעים אם הגברת הנכבדה תעוט עליו כמוצאת שלל או שמא תניח לו לבצע את תפקידו
מעשה שהיה כך היה בבוקרו של יום א הגעתי עם רכבת לבנימינה בסביבות השעה 9.30 בבוקר . תחנת האוטובוסים הסמוכה למקום לכיוון דרום קרי פרדס חנה חדרה הייתה מלאה באוטובוסים חונים בטור ממתינים לאסוף את מיטב בחורנו לבסיסים הנמצאים באזור . לאוטובוסים ומוניות שירות אשר נאלצים לעצור במקום מתוקף היותם פועלים ברישיון של משרד התחבורה לא נותרה כל אפשרות להיכנס לתחנה להוריד ולעלות נוסעים כדין . חמור מכך נוסעים אשר ממתינים לאוטובוסים ולמוניות השרות אשר פועלות במקום לא נותרה ברירה אלה להציץ לכביש לפני חזית של אוטובוס חונה על מנת לראות מתי מגיע אוטובוס או מונית שירות . בהמשך כ 10 מטרים לכיוון דרום חנתה ניידת משטרה כאשר 2 גלגלים ניצבים על השול סמוכים למעקה שמונע מרכבים לחנות על השול ו 2 גלגלים נותרו בלית ברירה על הכביש . על משקל של מה שמותר לרבי אסור לתלמידים ( בסמוך אגב ישנם 2 מגרשי חניה חופשיים לשימוש הקהל הרחב ובכללו משטרת ישראל . במקום ניצבו שוטר ושוטרת אשר עסקו בעיקר ברישום דוחות ודאגו לשמור על ציר התנועה חופשי , הגדילה לעשות השוטרת שניצבה במקום : כשאר הגיעה מונית שרות שכאמור פועלת ברישיון של משרד התחבורה וביקשה להוריד ולהעלות נוסעים היא נאלצה לעשות זאת בלית ברירה בחניה כפולה בסמוך לאוטובוסים . ללא ספק הפרעה לתנועה שנכפתה על המונית היות וכאמור ותחנת האוטובוסים הייתה מלאה עד אפס מקום באוטובוסים חונים שהמתינו לחיילים . הדבר עורר את זעמה של השוטרת והיא ניגשה לדלת של מונית השירות ומנעה מהנהג לעלות נוסעים בגופה ואף סגרה את הדלת בכוח תוך כדי שהיא משמיעה איום ברור כלפי הנהג שאם הוא לא ייסע הוא יקבל דוח . אני ו 2 נוסעים נוספים שביקשו לעלות למונית נותרנו עומדים המומים במקום מהתנהגותה הברוטאלית של הנ"ל . כאשר פניתי לגברת הנכבדה ושאלתי אותה כיצד היא מצפה שאני אגיע לביתי אם היא לא מאפשרת למוניות שירות לעשות את מלאכתן היא הפטירה לעברי שהוא לא יכול לחסום את הכביש ופנתה לעיסוקיה . כעבור מספר דקות חזר על עצמו הסיפור הפעם עם מיניבוס של נתיב אקספרס , מדובר על הכלאה של אוטובוס עם מונית שירות יצור כלאים כזה עם דלת חשמלית גדולה מכיל כ 20 מקומות ישיבה ואף ניתן לעמוד בתוכו בנוחות . הפעם בשל מימדי הפתח ובשל שלומיאליות של השוטרת שלא הטיבה לחסום בגופה את כל הפתח עלינו למיניבוס תוך כדי שאנחנו עדים לחילופי דברים קשים בעיקר מצד השוטרת כלפי נהג המיניבוס שכל חטאו היה בכך שהוא ממלא את תפקידו נאמנה ומוריד ומעלה נוסעים במקום שמשרד התחבורה קבע. זה המקום להזכיר שאוטובוסים בקווים סדירים לא רשאים להוריד ולהעלות נוסעים בכל מקום שהם חפצים ואת התחנות בקווים קובע משרד התחבורה בעצמו . מאחר והדבר לא גזל זמן רב הנוהג המקובל בכלי רכב מסוג זה קודם עולים ואחר כך משלמים תוך כדי נסיעה הנ"ל סגר את הדלת והחל בנסיעה והשאיר את השוטרת מאחור . נשאלת רק השאלה כמובן מדוע דברים היו צרכים להגיע לכלל איומים ולויכוח מכוער כזה שאינו תורם לכבוד משטרת ישראל ויוקרתה . אם למשטרת ישראל ישנה התנגדות ובצדק שאוטובוסים ומוניות שירות יעלו ויורדו נוסעים בצורה כזאת תוך כדי סיכון והפרעה לתנועה מן הראוי שלא תאפשר חסימה של תחנת האוטובוסים ע"י אוטובוסים חונים. לא זה היעוד של התחנה אפשר להספק באוטובוס אחד פחות בתחנה ולהשאיר את החלק הקדמי של התחנה ריק ופנוי על מנת שאוטובוסים ומוניות שירות שפועלים בקו יוכלו להיכנס לתחנה כמתחייב בחוק להוריד ולהעלות נוסעים בבטחה ללא סיכון והפרעה לתנועה. בתנאים הקיימים במקום ניתן בהחלט להחנות כ 3 אוטובוסים בחלקה האחורי של התחנה ולהשאיר את חלקה הקדמי פנוי לצורך המקורי שלשמה היא הוקמה במקום . אי אפשר לאחוז במקל מ 2 קצותיו מצד אחד לאפשר חניה פרועה של אוטובוסים ומצד שני למנוע מכאלה שפועלים מתוקף חוק לבצע את תפקידם . מאחר וזמני דחק בי לא נותרתי במקום לראות מה יקרה אם וכאשר יגיע אוטובוס של אגד שפועל בקו שירות במקום ויבקש לעלות ולהוריד נוסעים אם הגברת הנכבדה תעוט עליו כמוצאת שלל או שמא תניח לו לבצע את תפקידו