לא ישנתי כל הלילה

מיכל153

New member
לא ישנתי כל הלילה ../images/Emo7.gif

היי אתמול הייתי ביום הורים עם ליאת וליאור. ליאת מצטיינת במתמטיקה, ערבית, ספרות. מדעים וטכנולוגיה בסדר, אבל גיאוגרפיה והיסטוריה יש בעיה. ביה"ס חושב אחרי איזשהוא אבחון שיש לה אולי לקויי למידה. היא שמו לב באבחון שיש לה פער בין מה שהיא כותבת למה שהיא מדברת (הבנת הנקרא אולי), חוץ מזה הם שמו לב המורים שיש לה פזילה וגם הכתב שלה גדול ולכן הם חושדים שיש לה אולי קושי בראיה. בקיצור הם ממליצים לעשות קודם בדיקת ראיה ופזילה ואח"כ אבחון ללקויי למידה. אני הייתי בשוק, אמרתי למורה שלדעתי זה משבר או פשוט עצלנות, כי אני יודעת שהיא לא משקיעה בלימודים. הם טוענים שגם באבחון שלהם שלא קשור לשיעורי הבית יש לה קושי בהבנת הנקרא. אמרתי להם שלא זכור לי אף פעם ממש קושי, מצד שני תמיד התחום האלה היו יותר קשים בשבילה. המורה אמרה שבחטיבת הביניים יש דרישות אחרות ואולי עכשיו עלינו על בעיה. המורה אומרת שלפעמים רק בכיתה י"ב מתגלה לקוי הלמידה. בקיצור , בדיקת ראיה ופזילה בדרך ואח"כ אבחון ללקויי למידה. לא יודעת אם בשערי צדק או במקום אחר שיציעו לי. אצל ליאור היתה פסיכולוגית של ביה"ס והיא הסבירה שהוא חייב לעבור אבחון כי עכשיו יצאה הוראה שכדי לעבור לביה"ס אחר (והוא חייב לעבור) הוא צריך אבחון וגם האבחון הקודם ישן מדי. היא תעשה את האבחון הפסיכולוגי ודידקטי. בקיצור אין צורך לדאוג למשהו מבחוץ, אבל ליאור צריך להבין שהוא חייב לעבור אבחון, גם אם הוא לא רוצה. בקיצור, יום קשה עבר עליי.
 

Diana M

New member
מיכל, אנחנו כאן איתך. יש גם ימים

כאלה. אכן בחטיבות הביניים צצים לעיתים קשיים אשר ביסודי לא עלו. החומר והדרישות בחטיבות אכן גבוהות יותר, כצפוי. לדעתי עליך להיות דווקא שבעת רצון מכך שאיתרו את הקושי וכעת גם יוכלו לטפל ולתת לליאת את ההתאמות הנכונות עבורה. על פי התאור שלך כנראה שקיים פעם בין הבנת הנקרא להבנת הנשמע. או לחליפין פער בין יכולת הביטוי בעל פה לזאת שבכתב. לגבי ראיה, חשוב מאוד וחיוני לבדוק ואם יש צורך להתאים עזרי תיקון (משקפיים או עדשות מגע) לא הבנתי לאיזה בית ספר ליאור עובר, ומדוע הוא זקוק לאיבחון, האם מדובר בבית ספר לחינוך מיוחד? מקווה שהיום יהיה יום יותר קל ונעים.
 

מיכל153

New member
ליאור בכיתה ט´ בכיתה מקדמת ו..

היי בביה"ס שלו אין כיתה מקדמת בתיכון ולכן צריך לעבור ביה"ס. האבחון הקודם היה בכיתה ו´ (לפני כ-3 שנים) ולכן צריך לעבור עוד אבחון. אנחנו עדיין לא יודעים לאן הוא יעבור. יש אפשרות גם לביה"ס מיוחד (שם יש הרבה יותר תמיכה), יש אפשרות לביה"ס מקצועי (חשמלאות, מכונאות, מנהל) ויש אפשרות של כיתה מקדמת בביה"ס רגיל. ההתלבטות היא קשה ונעשה סיורים. לליאת נקבעו בדיקות ראיה ופזילה לעוד חודש ואבחון נבדוק היכן לעשות(אולי דרך ביה"ס - שפ"י).
 
למעלה