לא מבין את תפקודו של ה- TRIM WHEEL בשיעור הראשון של FSX

לא מבין את תפקודו של ה- TRIM WHEEL בשיעור הראשון של FSX

שלום לכולם, בשיעור הראשון במרכז הלימוד של הסימולטור, Lesson 1: Straight and Level Flight, המדריך מבקש להסתכל על מהירות המטוס, שהיא במקרה הזה 100 נוט. הוא אומר שהוא בעצמו קיבע את הטרים וויל ככה שאם:

א. אם אני אעלה או אוריד את האף, הוא תמיד יחזור ל- 100 נוט. זאת אומרת שהוא תמיד יחזיר את זווית העלרוד לאותו מקום?

ב. לא ברור לי איך הגדלת הדחף משפיע על הטרים טאב (כאשר הוא מקובע)

אודה לכל הסבר על הטרים, כי אני מתקשה להבין את תפקידו ואיך הוא משפיע על יתר החלקים. מישהו יודע איך קוראים לטרים בעברית?
 

LLEM

New member
תשובות

Trim Wheel - גלגל קיזוז
Trim Tab - לוחון קיזוז
לוחון קיזוז הוא משטח היגוי משני, שמותקן לרוב בקצהו של משטח היגוי ראשי. במקרה שלנו הוא מותקן בקצה של הגה הגובה. מדובר במשטח שניתן לשנות את זוויתו ביחס לזרם האוויר (בדומה לאופן שבו מזיזים את הגה הגובה), אך באופן עצמאי. תכתוב בגוגל "Elevator Trim Tab" ותראה תמונות. אגב, במטוסים גדולים לא תמיד תמצא אותו. שם משתמשים בשיטת קיזוז אחרת.
גלגל הקיזוז הוא בעצם התקן בתא הטייס שבעזרתו משנים את מצב הלוחון.
מה זה קיזוז בעצם? אפשר לומר שזה נועד לקיבוע אווירודינמי של מצב ההגה בזווית מסוימת, בצורה שתפחית את הכוח שהטייס צריך להפעיל לאורך זמן. סוג של הגה כוח ידני.
הגדלת הדחף לא תשפיע על לוחון הקיזוז, אך היא כן תשפיע על מצב האף של המטוס, למרות המצב המקורי שנקבע על ידי הטייס באמצעות לוחון הקיזוז.
ברגע שאתה מקזז את המטוס למצב אף מסוים, ולאחר מכן אתה משנה את מצב האף מבלי לשנות את מצב המקזז, המטוס ישאף לחזור למצב המקורי (ולכן למהירות המקורית), במיוחד במטוסים בעלי יציבות גבוהה.
 
למעלה