לא מזמן היה פה על FiFi - B-29. הנה וידאו מהקוקפיט בטיסה

איזה יופי!

בכל מקרה, לכל אחד מן הטייסים יש טאבלט עם תוכנת ניווט והם עושים בהם שימוש לכל אורך הטיסה. במלחמת העולם השנייה הניווט היתה משימה הרבה יותר קשה.

דוד.
 

davidnameri

New member
מהנדס טיסה

בגלל שהיו להם טבלטים וGPS לא היה נווט בטיסה
אבל האיש הכי חשוב על המטוס הוא מהנדס הטיסה והטייסים חייבים לדעת לתפקד גם במקומו כי בלעדיו המטוס לא טס.
סרט מ-1944
https://www.youtube.com/watch?v=XK2SE9AdcaQ
&nbsp
 
הרשה לי לתקן אותך

מהנדס טיסה כן היה בצוות בטיסה המצולמת. זה האיש היושב עם הגב לכיוון הטיסה. מי שנעדר הוא הנווט, שהן בגלל שמדובר בטיסת ראייה פשוטה, והן בגלל השימוש ב-GPS, תפקידו מתייתר.
הצלם של הסרט הוא שישב בכסא הנווט בכל הזמן שהנוסעים נדרשו לשבת חגורים.

דוד.
 

davidnameri

New member
ראה שוב מה כתבתי

זה בדיוק מה שכתבי שלא היה נווט שהיה מיותר
&nbsp
B29 לא טס בלי המנדס טיסה
&nbsp
לקרוא טוב לפני שמקלידים
&nbsp
דוד נמרי מהנדס אבל לא מהנדס טיס אבל כן טיס
 

בלוץ

New member
סטראטוקרוזר: הוא B29 עם גיבנת.

טסתי בו מספר פעמים, כולל קוקפיט. ישבתי מאחורי הקברניט במקום של הנווט. זה היה הרבה לפני עידן הGPS.אולי בטיסות פנים ארציות הנווט היה מיותר. הכיסא אחורי ימני תמיד היה טפוס.הסטראטו היה המטוס שהימציא את המוסג מהנדס טייס,להבדיל ממכונאי מוטס.גם הכנפיים היו שונות.
 

Imut

New member
הצלם ישב בעמדת מפעיל הרדיו

מקדימה בחרטום לפני הטייס וטייס המשנה, המטילן
נווט יושב מאחור משמאל למפעיל הרדיו
 

davidnameri

New member
מצערות

מעניין
בB29 המצערות רק אצל המהנדס
בסטרטוקרוזר יש גם לטייסים
הסטרטו הוא פיתוח של B29
 

davidnameri

New member
יש מצערות

אכן רואים בצד שמאל של הקברניט וימין של טייס משנה משהו שנראה כמו מצערות
אבל הטיס המטיס מחזיק שתי ידיים על הסטיק/יוק כל הזמן
אולי מישהו יודע יותר שיסביר לנו , זה בכל אופן לא תעופה קלה, זו התעופה הכי כבדה של התקופה ההיא
 
אגב, הטייס שמטיס בכסא ימין הוא לא אחר מאשר Jeff Skiles שהיה

טייס המשנה של Chesley Sullenberger במטוס האיירבאס שנחת בנהר ההדסון בניו יורק, לאחר אבוד 2 מנועיו עקב אווזים שנשאבו לתוכם.
 
למעלה