לא ממליץ לקחת קורס של מנחם קליין

קול חדש

New member
תתפלא

מנחם קליין לא שינה דעותיו ומביע אותן בשיעורים אותן הוא מעביר. מרצה לא צריך להעביר את דעותיו הפוליטיות בשיעוריו באקדמיה. אני יודע שהוא בחו``ל, לכן ההודעה כוונה לנרשמים החדשים ולתלמידי שנה א.
 

ath25

New member
יש הבדל בין ראוי ל"צריך".

זה לא בית ספר יסודי או תיכון, מדובר במוסד שמטרתו (בתקווה) לחנך אנשים לחשיבה ביקורתית. מוסד שאליו באים מתוך בחירה ותוך כדי תשלום. אין שום בעיה בכך שמרצה יציג את דעתו הפוליטית בכיתה וכל אחד נוקט בשיטה אחרת. העיקר שיציג את כל הגישות, כל העובדות, יתחום את דעתו למול חומר הלימוד, ינמק את דעתו בהקשר למה שהוא מלמד ולא יפסול או ישפוט את הסטודנטים על פי דעותיו/דעותיהם.
 

קול חדש

New member
לא ממליץ לקחת קורס של מנחם קליין ../images/Emo5.gif

מרצה באוני' בר-אילן: "הקמת מדינת ישראל - קטסטרופה" כך התבטא ד"ר מנחם קליין, מיוזמי הסכם ז'נבה, בוועדה לענייני המזה"ת במועצת אירופה, בה משתתפים פלשתינים מאת: רנית נחום-הלוי | | Nfc.co.il אין גבול, כנראה, לשנאה העצמית של הישראלים: ד"ר מנחם קליין, מרצה בכיר במחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בר-אילן, התבטא הערב (ד', 28.1.04) בחריפות נגד ישראל. בדבריו בוועדת המשנה לענייני המזרח התיכון במועצת אירופה, שהתכנסה בשטרסבורג שבצרפת, אמר ד"ר קליין: "הקמת מדינת ישראל ב-1948 זו קטסטרופה". קליין ביקר גם את מדיניות הממשלה וגדר ההפרדה. התבטאותו הפתיעה והדהימה את חברי הכנסת מיכאל איתן (ליכוד), חיים רמון (העבודה) וד"ר יורי שטרן (האיחוד הלאומי), שנכחו בוועדה. במקום פרצו חילופי דברים קשים בין חברי הכנסת לד"ר קליין, אשר תועדו במצלמות הטלוויזיה, ולא הוסיפו הרבה כבוד לישראל. חברי הכנסת המשתתפים בוועדה הופתעו למצוא, כי בסדר יומה של הוועדה במועצת אירופה, נכלל דיון בהבנות ז'נבה. מבירור שנערך עם יו"ר הוועדה עלה, כי יוזמי הבנות ז'נבה פנו אליו וביקשו לאפשר להם להציג את הנושא במסגרת דיוני ועדת המשנה. יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, חבר הכנסת מיקי איתן, אמר: "ההפתעה הפכה לתדהמה ולמחאה כאשר הדובר הישראלי מטעם הבנות ז'נבה, ד"ר מנחם קליין, הרצה על הבנות ז'נבה תוך הצגת עמדה אנטי ישראלית חריפה. בין השאר, כינה את הקמת מדינת ישראל ב-48' כקטסטרופה. הוא גינה את מדיניות הממשלה בלבד והקמת הגדר במיוחד, וביקש סיוע מהפרלמנטרים העויינים ביותר את מדינת ישראל, על-מנת לקדם את היוזמה". בתום הדיון, הטיח איתן בקליין: "תתבייש לך, האסון של 1948 נתן לך בית לחיות בו ומשכורת להתפרנס ממנה". בהמשך סירב ח"כ איתן ללחוץ את ידו המושטת של ד"ר קליין. גם חברי הכנסת רמון ושטרן מתחו ביקורת על סגנון דבריו של ד"ר קליין. חברי הכנסת איתן ושטרן הודיעו, כי יתבעו לקיים בירור בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בדבר פעילות מדינית חתרנית של ישראלי בפורומים בינלאומיים. גורמים במשרד החוץ הביעו אף הם תרעומת על הופעות אנטי-ישראליות של ישראלים בפורומים אירופאים שונים. "אנו נתונים למתקפות קשות בזירה האירופאית, שבה בדרך כלל הגישה למדינת ישראל ביקורתית מאוד. והנה, נפתחת חזית נוספת מבית, כשדוברים ישראלים חוברים לגורמים העוינים ביותר את ישראל ומסייעים להם", הוסיף ח"כ איתן. מרצה בכיר וחבר הנהלת ארגון "בצלם" ד"ר מנחם קליין, יהודי חובש כיפה וחבר הנהלת ארגון "בצלם", עשה את שלושת תאריו באוניברסיטה העברית בירושלים. הוא בוגר ישיבת ההסדר בגוש עציון, הנחשבת לבעלת אוריינטציה שמאלנית, ומזוהה עם זרם מימ"ד של הציונות הדתית. קליין הוא עמית מחקר במכון ירושלים לחקר ישראל, והיה חבר בצוות היועצים של אהוד ברק במו"מ על ירושלים. באופן טבעי, חתום ד"ר קליין גם על עצומות תמיכה של אקדמאים בסרבנים (כמו זו של תנועת "הקמפוס לא שותק").
 

nizanm

New member
זה לא מעשי !

מרצה חייב להיות אוניברסלי בשעת מתן הרצאותיו. אין להתיר הצגת דעותיו האישיות של מרצה - כהן אלו - במהלך הרצאה. קרי : אסור לו למרצה, בתכלית האיסור להרצות על גישות ולשרבט את דעתו ולו ברמיזה!
 

rnana2

New member
שטויות במיץ- מנחם קליין לא אמר אף מילה בעניין

כל מה שהובא הוצא לחלוטין מהקשרו. מאחר שבמדעי המדינה מלמדים בוודאי חשיבה ביקורתית, סביר להניח שבדקת את המקור לפני שהשתלחת בקליין. אני סבורה שלא עשית את זה. לו היית עושה זאת היית מגלה דברים אחרים ממה שצטטת. אבל גם אם דעותיו אינן מוצאות חן בעיניך זכותו המלאה להביע את דעתו. מדינה דמוקרטית- נכון? בשביל זה לומדים מדעי המדינה
 

nizanm

New member
../images/Emo124.gifקישקשת ../images/Emo124.gif !!!

א. מניין לך ש" כל מה שהובא הוצא לחלוטין מהקשרו"
ב. מניין לך שבלימודי מדעים אחרים - לא "מלמדים חשינה ביקורתית"
ג. אני לא ציטטתי כלווום. ד. אני לא דנתי בדעותיו של מורי ורבי קליין. אמרתי כאן שאסור לו במהלך הרצאה לומר שזאת דעתו, כי יש מתחילים שעלולים לאמץ את הדעות בלי אותה חשיבה ביקורתית ובחירה מנותקת מכל דבר כובל. ה. אכן זכותו להביע את דעותיו. לא במהלך הצגת דעות מנוגדות כשבזמן הצגת עמדתו הוא טוען : זאת הדעה שלי(וחסר למי שבמבחן ינסה לסתור אותה..) . ו. אין קשר בין הנושא הנדון לבין סוג המשטר במדינה. ולומדים מדעי המדינה בשביל כל מיני סיבות. ז. בא לָך לשתות אתי כוס קפה??? אני מזמין אותך.
 

rnana2

New member
להלן תשובותי

א. משום שהיו כבר התנצלויות בכלי התקשורת גם מנוכחים שהיו באותו אירוע וטענו שחבר הענסת המסויים שנכח באירוע והפיץ אצ הסיפור המציא את הכל מטעמים שלו. ב. משום שלמדתי גם במדעים אחרים ג. הבאת את המאמר כלשונו. האם זה לא צטוט? ד. אני שמחה לשמוע. ה. מותר לו להגיד בדיוק מה דעותיו. לא ניראה לי שהוא מסרב לשמוע דעות של מישהו אחר. ו. מדעי המדינה זה נחמד ואתה צודק. ז. תן לי סיבה מספיק טובה לשתות איתך קפה!!
 

nizanm

New member
להלן התייחסותי :

ז. כדי שנוכל להמשיך את הדיון בדרך בלתי אמצעית. הקפה עלי ! ו. אחלה! אנחנו מסכימים. ה. מורי ורבי קליין אכן לא מתנגד לשמוע דעות אחרות כפי שהטעמת. יחד עם זאת : אם אמנם יצר קשר כובל בין דעתו לבין הרצאתו - זה מסוכן לחופש האקדמי ככל שמדובר במתחילים צעירים חלשים. ד. מעודד אותי שאת שמחה מתשובתי. האם זה מקרב אותנו להזמנה שלי אותך לקפה המשותף? ג. עוד עידוד שאנחנו מתקרבים לשולחן הקפה! ב. אכן ישנם מדעים שאין בהם צורך לחשיבה ביקורתית, וזה פחות מעניין. א. תשובתך מתקבלת כמהימנה ברמה 1.00 . שאלה אישית, אם מותר: באיזו שנה את ?
 

rnana2

New member
קודם כל אני בשנה טובה!!!

ב. אשקול את הקפה וניראהג. אני שמחה לשמוע שאני מהימנה ברמה של 1. האם הכוונה מ- 1 עד 100 כש- 1 הכי גבוה?
 

nizanm

New member
ישששששש !!!!!!

עוד שאלה אחת והולכים לקפה. מהימנות 1 זה שלם. רגע, רגע ! היו לך ספיקות?
 
למעלה