לא מפסיקים להפתיע אותי...

ליבית1

New member
לא מפסיקים להפתיע אותי...

דברים שמדריכים עושים בשיעורים... חברה באה וסיפרה שהייתה בשיעור ספינינג אתמול בערב (לא אזכיר איפה, כדי לא להעליב אף אחד), ושלקראת סוף השיעור המדריכה (שנראתה לה נחמדה, ולא צעירה מאוד) ביקשה רק מהוותיקים להוריד רגל אחת מהפדל, לשים אותה על גוף האופניים ולדווש ברגל אחת בלבד.
מה??????????? כל כך לא בטיחותי. כל כך מיותר. בשביל מה? ומעבר לזה, מה אמורים לעשות כל מי שלא נחשב "ותיק" בזמן הזה? לדווש עם עצמם? אני לא מבינה את זה. מה זה תורם ומה זה נותן, זה נשגב מבינתי! וזה גם מרגיז אותי!!!!
 
נועד בד"כ לחימום

רוכבי אופניים מבצעים את זה לפעמים כחלק מהחימום. נשגב מבינתי מה זה נותן בשיעורי ספינינג, גם בשלב החימום וגם בשלב מאוחר של השיעור, חוץ מגימיק.
 

ליבית1

New member
אין לזה שום הצדקה בשיעור ספינינג

זה מיותר. לא בטוח. על גבול המסוכן! ואני חושבת שוספינינג זה ממש לא מקום לגימיקים....הספורט עצמו הוא עצים מאוד, ולכן בטיחות של המתאמנים צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של המדריך. ולא גימיקים....
 
לא הייתי אומר שזה מסוכן

בשלב החימום, כמובן שבקצב סביר (אלא אם תוכלי להסביר מדוע זה מסוכן). דעתי שזה פשוט מיותר ותו לא.
 

ליבית1

New member
מסוכן בעיקר כי זה

יכול להוביל לאינספור תקלות, תאונות ופציעות. גם בשלב החימום בקצב סביר....
 

sheferd

New member
גימיק מיותר

לפני שנים נתקלתי בגימיק דומה- הרגל על הכידון... ולא בשלב החימום-באמצע האימון... בראות עיני- מסוכן ולולייני... קרקס מידראנו...
 
לא ככ הבנתי

אני לא אוהב לתחם את גבולות "הדיווש הבטוח" אם אפשר לקרוא לזה כך, על ידי הפחדת מתאמנים, בתקלות, תאונות ופציעות שיכולות להיגרם גם אם מקפידים הקפדה יתרה, אלא אם יש סיבה מוצדקת לכך. האם תוכלי לתת דוגמה, או להסביר כיצד הגעת למסקנה שזה תמיד מסוכן?
 
הנה מקום להתחיל איתו

http://www.google.com/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=one+legged+pedaling+drills לפחות להבהיר למה (ויכול להיות שכן, אינני פוסל את זה) זה מסוכן!!!!!111 ומיותר!!!!!!!!11 והפיקה של הברך תעוף!!!!!!!111111111 והאופניים יפלו כמו דומינו אחד על השני!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111111111111111111111111?????????????? וכך נוכל לנהל דיון פורה ומעשיר, כמו שכולם אוהבים לכתוב, אבל קצת צולעים ביישום....
 

k r a u s

New member
מסכים איתך במאה אחוז

אין מה להתרגז,תמשיכי במקצועיות שלך וזה הכל. לא יהיה סוף למדריכים שמשלבים ומאתגרים את המתאמנים שלהם בתרגילים שלא קשורים לספינינג,ביחד עם סכנה לבטיוחת שלהם.
 

ornatal23

New member
ברור שזה מסוכן....

מה השאלה בכלל - ברגע שרגל אחת מונחת על הכידון, כל שווי המשקל והיציבות מתערערים.... חבל מאוד שמתוך צורך להיות מיוחדים ושונים מהאחרים מדריכים ממציאים כל מיני רעיונות "יצירתיים".... מסוכן ..... מסוכן.... מסוכן !!!!!
 

רוןר9

New member
מסוכן בהחלט !

סיבוב הפדל ברגל אחת רגל שניה מתוחה לאחור תזוזה קלה ובלתי מתוכננת והופ - קרע פתוח בתאומים . לכל הדעות מסוכן עם סיכויים לניתוח אורטופדי אישפוז ,השבתה אובדן כושר וכו'.... וכמובן תביעה משפטית לחדר הכושר ולמדריך על רשלנות מיקצועית !
 
אכן תמוה

תרגילי עבודה על רגל אחת מתאימים לשלב המאוד ראשוני של השיעור. ובכל מקרה ספינינג הם לא אמורים לכלול הוצאה של הרגל מהפדל. אפשר לעבוד עם רגל אחת גם כשתי הרגליים מחוברות... אלא אם יש קצר ממש משמעותי בין המח בקצה אחד לרגל בקצה השני. תרגילים שעובדים על רגל אחת דווקא יכולים להיות יעילים לשיפור הטכניקה, אבל יש לבצע אותם בזמן המתאים ובאופן המתאים.
 
רוצה להוסיף

אימוני רגל אחת מקובלים מאוד אצל רוכבי אופניים, יש שתי סיבות עקריות לביצוע אימון שכזה: 1. שיפור טכניקה של דחיפה ומשיכה, כאשר רק רגל אחת עובדת אתה חייב למשוך ! ( אבל באופני ספינינג זה בעייתי שיטת הפיקסי למי שמבין ). 2. עבודה שווה על שתי הרגליים בניגוד לעבודה עם שתי רגלים יחד, שבה תמיד רגל אחת עובדת יותר קשה כי היא החזקה מבין השתיים ( מאוד דומה לעבודה עם משקולות על כל יד בנפרד). חשוב לשמור על מהירות קבוע כלומר כל רגל עושה בדיוק את אותה עבודה. בדרך כלל, עבודה על כל רגל בנפרד מבוצעת בתחילת העונה בשלב הבסיס בכדי לבנות את הטכניקה ואת השרירים בצורה נכונה טובה ואיכותית. אני לא חושב שיש כאן עניין של סיכון מיוחד למעט העובדה שרוב רוכבי הספינינג אינם מאומנים מספיק להרחיק את הרגל בכדי שלא לקבל מכה מהפדל, זה הכל, לא חושב שיש סיבה לפציעות מיוחדות בגלל שעובדים עם כל רגל בנפרד. בכל מקרה כל אחד ושיטתו ויותר חשוב כל אחד ומתאמניו, בחורף יוצא לי להעביר שיעורים לקבוצות רוכבי כביש, שם אני בהחלט משתמש בטכניקה הזו ליתר המתאמנים שלי אני מאוד משתדל שלא לעשות את זה בדיוק מהסיבה שכתבתי. סיון
 
למעלה