לא מצאתי מקום אחר לשאול

לא מצאתי מקום אחר לשאול

זוג נשוי-בזמנים המותרים-מותר להם[על פי ההלכה]אורלי ואנאלי (איכשהוא היתי בטוח שכן ואני פיתאום מפקפק . . .
 
אם לפי ההלכה אז ככה

שולחן ערוך חלק אורח חיים סימן רמ סעיף ד: ``אסור להסתכל באותו מקום שכל המסתכל שם אין לו בושת פנים ועובר על והצנע לכת ומעביר הבושה מעל פניו שכל המתבייש אינו חוטא דכתיב ובעבור תהיה יראתו על פניכם זו הבושה לבלתי תחטאו ועוד, דמגרה יצר הרע בנפשו וכל שכן הנושק שם שעובר על כל אלה ועוד שעובר על בל תשקצו את נפשותיכם``.
 
אז ככה

היו פה המון דיונים ארוכים בנושא בימיו הראשונים של הפורום. נדמה לי שתקציר הדברים הוא כדלקמן: אוראלי לגבר- מותר לכאורה, אבל לא בקביעות משום שז"ל. אוראלי- לאשה רוב המוחלט של הפוסקים אוסר, אולם ישנם שפסקו לפי הרמב"ם שמשמע מדבריו שמותר. אנאלי מותר לכאורה. שוב- לא בקביעות משום שז"ל. בתפילה שלא תצא תקלה ממקלדתנו.
 
אז ככה לא מתיימרת לפסוק אך על פי הידוע לי:

אוראלי: לגבר- מותר ואין שום עניין של שז"ל מכיוון שעם שליטה מצד הגבר אין בכך בעיתיות. לאשה- ע"פ מה שביררתי עם רב גדול מירושלים שאינני זוכרת את שמו ואומרים שהוא המאסטר בהלכות אישות וטהרה- מותר! וזה תוכן השאלה פחות או יותר: בזמן שאני מונעת הריון האם מותר וכו'? והרב אמר שמותר מדי פעם אך רק "מלמעלה"- ז"א לא בנרתיק. אחי {שנשוי} שאל גם רב והוא אכן ענה לו שמותר- לא זכור לי שהוא שאל אם בתקופה של מניעת הריון. לגבי אנאלי: לפי הגמרא אם אינני טועה- מותר כמו שכתוב שלגבר מותר "להפוך את השולחן" שכמובן שהכוונה לאשתו.. מבחינת הקבלה הסבירו לי שאסור ולמה? מכיוון שלמעשה בעת שאנו מלים את התינוק יש מעין "קעקוע" של שם ה' על הכיפה.. לכן קוראים למילה- אות ברית קודש. ומכאן שאסור להכניס דבר קדוש לדבר טמא.. וסתם כך מבחינה בריאותית של האשה עדיף שלא... ורק תחשבו על כך שהאשה היא החומה של הגבר והיא מצילה אותו מן החטא...
 
שכחתי להוסיף

יש הלכות ספציפיות אשר מסבירות בדיוק לזוגות שכאשר מקיימים י. אישות ע"מ להכנס להריון ז"א כאשר לא משתמשים באמצעי מניעה כלשהו אז כמובן שהכול צריך להיות בטהרה ולפי הספר ואז כמובן רצוי להמנע מאוראלי {במיוחד אצל האשה} ולהקפיד על כול ההלכות הנלוות. לכן הדגשתי בהודעה ה-1 ששאלתי את הרב על זמן שבודאות מונעים הריון.
 
מוזר

למה שיהיה הבדל אם זו תקופת מניעה או לא? <אני לא חולקת, זה פשוט חדש לי ואני רוצה להבין>
 
הסברתי ואני יפרט מעט

כשרוצים להכנס להריון ברור שטוהר המחשבה והמעשים בשעת הזיווג משפיעים על הנשמה של העובר לכן יש הנוהגים לתת לפני צדקה וליטול ידיים ולקרוא כול מיני וכו' ומקפידים להיות מכוסים ושהגבר למעלה וכו' ומכאן החשיבות אם זה בתקופת מניעה או לא. הרי זה ידוע שדתיים/חרדים מביאים את ילדיהם בקדושה וטהרה אבל---- גם לנו "מותר להשתולל" ומתי? בזמן הריון ובזמן מניעה.
 
זה גם הגיוני לא רק שזה לא מוזר

כתוב בגמרה כל מיני אזהרות לגבי אופן המעשה, שנוגעות לתוצאות- קרי: הילד שיוולד כתוצאה מאותו לילה. למשל: שלא ישמש באור- זה עלול לגרום חלילה ללדת ילד עיוור, אבל אם את מונעת הריון בודאות- אז לא יצא מזה ילד- נכון? (אז זאת פחות בעיה אם לא מתרגלים לעשות זאת בקביעות.)
 

בסג

New member
אינני מסכים עם ברוך שעשני ובוחליצ

השיטות שמבדילות ביניהם הן הזרמים המיסטיים ביהדות. לדעתנו אין הבדל בין תקופת מניעה לבין תקופות אחרות. הזרמים הרציונליים לא יבדילו בין העיתים (מניעה או פריון), כי מה שהאדם עושה - ולא משנה מתי - הוא מה שעושה את האדם למי שהוא. הרבה דברים הינם מותרים. מי שרוצה לעשות מעבר למותר, אין הבדל בשבילו בין זמן לזמן. =0=0=0=0=0=0=0=0=0=0=0=0=0=0= ... כל הנוהג מנהג זה--לא דיי לו שקידש נפשו, וטיהר עצמו, ותיקן דעותיו; אלא שאם היו לו בנים--הווין בנים נאים וביישנים, ראויין לחכמה ולחסידות. וכל הנוהג במנהגות שאר העם, ההולכים בחושך--הווין לו בנים כמו אותן העם.* (הלכות דעות, פרק ד http://www.mechon-mamre.org/i/1205.htm#9 ) ... ואף על פי כן, מידת חסידות שלא יקל אדם את ראשו לכך, ושיקדש עצמו בשעת תשמיש, כמו שביארנו בהלכות דעות; ולא יסור מדרך העולם ומנהגו, שאין דבר זה אלא כדי לפרות ולרבות. (הלכות איסורי ביאה, פרק כא http://www.mechon-mamre.org/i/5121.htm#10 ) * לא משנה מתי נוהג כך או מתי נוהג כך. זה לא קשור לפריון או מניעה. זה דבר כללי.
 

candy77091

New member
בגלל שישי כל מיני דברים שאומרים

על הולד-שלא יצא כזה ולא יצא אחר..
 
שולחן הפוך זה בכלל אסור

שמעתי בשיעור בראש העין שזה ממש אסור וזה אחר כך מביא ילדים לא טובים. לא רוצה להפחיד אבל ככה כתב הרב אליהו בדרכי טהרה.
 

candy77091

New member
הרב אליהו זה לא הרב של כולם.

אז מי שהולך עפ"י שינהג לפי מה שהוא אמר.
 
ריבויינו של עויילום

תמיד ידעתי שיהודי המגדיר עצמו כ``שומר מצוות`` הוא אכן עונה להגדרה הזו. פתאום אני מגלה סוג חדש של ``שומרי מצוות``.. ששומרים רק על המצוות שנוח לשמור לעומת מצוות של כ``כ נוח לקיימן. יהודי שומר תו``מ, זה אחד שחייו מתנהלים ע``פ ההלכה המסורה לנו מדורי דורות. אינני נכנס כרגע לנושא השקפה. אגב, (סליחה על הבורות) המילה אנאלי, פירושה שולחן הפוך?
 
אני שומעת פה ביקורת ולא מבינה

אם יהודים אומרים פה מה שלמדו מת"ח, ופסקו להם אחרת ממה שאתה מכיר- זה הופך אותם לפחות יר"ש?????
 
ההלכה היא אותה הלכה לכולם

בהלכה אין ``מגזרים``. אין מצב שמישהו יבא ויחליט שבנושא מסוים בא לא ``להשתולל`` וזה יהיה בסדר. לא יתכן שימחקו סימנים שלמים מהשולחן ערוך.
 
למעלה