לא מצליחה להניק תינוק בן שבועיים

tzippy10

New member
לא מצליחה להניק תינוק בן שבועיים

אני שבועיים אחרי לידת הילד החמישי. אני יודעת איך להניק והצלחתי אצל כולם יפה מאוד אבל משום מה עכשיו פשוט לא הולך לי. בשבוע של הברית הוא ממש פצע אותי ועשיתי לו עצירה ושמתי משחה ושאבתי כדי לתת לו בקבוק. אחרי 4 ימים הפצעים עברו וחזרתי להניק אותו אבל אחרי כל פעם אני סובלת מכאבים מטורפים כמעט שעתיים אחרי שסיימתי. זה לא כאבים בפטמות אלא כאבים ממש מתוך השד...כאילו הוא מושך לי שם חוטים ואני כבר ממש מתחילה להתייאש.
מישהיא יודעת אם יש יועצת הנקה מטעם הקופה? איך זה עובד? לצערי אני לא יכולה להרשות לעצמי לקחת מישהיא פרטית שלוקחת מאות שקלים...
 
כאבים בהנקה

הי,
מכיוון שעברו מספר ימים משליחת הודעתך, מקווה שכבר הגעת לפיתרון.
לגבי יעוץ הנקה דרך קופות החולים, למכבי יש שרות יועצת הנקה עד הבית בעלות מסובסת לשם כך עליך להיות מבוטחת של "מכבי שלי" מעל חצי שנה.
במידה ויש לך מכבי זהב ישנן מרפאות הנקה בפריסה ארצית פשוט צריך להיכנס לאתר האינטרנט של הקופה ולחפש היכן המרפאות, את התור קובעים דרך זימון תורים.
לקופת חולים כללית יש גם שרות של יעוץ הנקה אני מודה שאני לא מעודכנת בתנאים לקבלת השרות, כמובן שווה לברר.
במידה ויש לך ביטוח בריאות פרטי, ישנם ביטוחים שמספקים החזרים על יעוץ הנקה גם כאן מציעה לברר את התנאים לפני.
לגבי הסיבה לכאב, את מתארת כאב שאינו מערב את הפיטמה מה שסביר להניח מעיד על חיבור תקין. כאב מתמשך בעומק השד גם לאחר סיום ההנקה יכול להיות כתגובה לעודף בהספקת חלב וייצור מוגבר, מלאות / גודש , מצב של פטריה. התאור ששלחת אינו מספיק על מנת לנסות ולברר את הסיבה.
כל אחת מהאפשרויות שרשמתי מלווה במספר תסמינים נוספים מה שעוזר לנו לבודד את הסיבה לכאב. אין ספק שהנקה לא צריכה להיות מלווה בכאב תתכן רגישות בתחילת הדרך אך לא כאב ולכן נכון יהיה לנסות ולהבין את הסיבה ולהציע פתרונות בהתאם.
בהצלחה,
ליאת ארנון
 
למעלה