לא מצליחה למצוא כותרת.

ג שם

New member
לא מצליחה למצוא כותרת.

קצת בגלל מה שכתבה "חסויה או גאה" ולתגובות אליה: אני יודעת שמה שאני כותבת ירגיז רבים וטובים מכם. אני ממש לא חושבת שכולם צריכים לפעול או לחשוב כמוני. מבחינתי, התחלתי באמת להיות עובדת סוציאלית ביום בו החלטתי לשבור את הכללים שתמיד לימדו אותי, ולתת לאחת הנשים שהיתה איתי בקשר את הטלפון שלי בבית. ביום בו יכולתי לבוא למנהלת הלשכה ולומר לה: לא מעניין אותי שאין מכסות למועדונית ושזאת החלטה תקציבית של העיריה- הגוף שגם מעסיק אותי. מבחינתי עדיף ללכת לבימ"ש ולחייב את העיריה לתת את המועדונית, כדי שלא להוציא את הילד לפנימיה. ביום בו ישבתי עם מישהי בבית וגילגלתי איתה ממולאים שעתיים, ואז הדחתי איתה את הכלים, כי היא אמרה לי שסתם לדבר על כמה קשה לה עם הילד לא עוזר לה בכלום כי היא צריכה להכין את השבת. ביום שבו הבנתי שגם אם משלמים לי מעט, משלמים לי כדי שאהיה שם בשביל המשפחות ולא בשביל לשמור על המערכת.
 

roberto491

New member
יופי של דברים

ממש התרגשתי לקרוא מה שכתבת את מיסמת מה שלמדנו שזה להתאים את עצמינו לפציאנט את יודעת אני ותיק 22 שנים במקצוע והיום יש לי פרקטיקה פרטית אבל חרות בזיכרוני אותה אישה כשעבדתי בדרום ובתי להפרד כי סייתי את ההכשרה ונתנה לי בקבוק קולב לאגיד לי תודה על שהיתי אוזן קשבת וניסיתי לעזור לה אז ישאר כוח
 
../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif ../images/Emo140.gif

לא מרגיז בכלל. באמת מרגש. זו בדיוק רוח העבודה, היצירתיות, החופש בבחירה של דרך העבודה, לעשות מה שאת מרגישה שנכון למרות (אולי בגלל...) ש"נהוג" לעשות אחרת (מה אכפת לי בכלל מה נהוג?). איזה יופי...
 

SuperGirl 25

New member
מקסים ../images/Emo13.gif

אני מאמינה שכל עו"ס מביא את עצמו בהמון מובנים- לטוב או לרע. כיף לקרוא מה שרשמת! אצלי לכל הנערים שאני עובדת עימם יש את מס' הפלאפון שלי, ואני מדגישה בפניהם שהוא זמין 24 שעות ביממה. לכן, היו נערים שהתקשרו בזמנים שמעבר לשעות העבודה-בערבים, בחגים, ימי חופשה וכו'. אני עונה לכולם ומשתדלת לעודד, להרגיע ולתת מענה מסויים. היה מקרה שאף יצאתי עם נער לסיבוב "רגיעה" בערב, עם האוטו ואפילו חבר שלי הצטרף לחלק מהסיבוב ועודד את הנער. כשהיתי סטודנטית, הלכתי עם נער לאכול בורגר ראנץ, אין לתאר כמה הוא התרגש מכך (גם אני), הוא היה דחוי, חסר חברים או כל התייחסות בריאה מצד סביבתו. היה לי מרצה, שסיפר לנו על המון מקרים בהם שבר את הנורמה המקובלת והיה הולך למטופלים כשקראו לו, אפילו באמצע הלילה, או שהיה עושה שיחות יחד עם אשתו. הוא היה (ועודנו) מרצה ומטפל דגול. לא חייב לאמץ את כל שיטות עבודתו, אך ניתן ללמוד ממנו המון. זה חשוב שיש מרצים כאלה באקדמיה, כקונטרה לכל השיעורים שמלמדים אותנו להציב גבולות לעצמנו, לחשוב ולא להרגיש וכו' (שהם שיעורים חשובים בפני עצמם, אך תמיד צריך את שני הקצוות כדי למצוא את האמצע).
 

desertgirl

New member
מצטרפת לדברייך

מאוד התרגשתי לקרוא את דברייך. אני גם זמינה ביותר לאנשים. בהקשר למה שכתוב בתגובה למטה, אני לא מאמינה שיש מרצים שאומרים "לחשוב ולא להרגיש". אני מדריכה סטודנטים לעבודה סוציאלית, והדבר הראשון שאני אומרת להם הוא שחייבים להרגיש, אחרת אנחנו סתם פקידים ולא עובדים טיפוליים. זכור לי נער שטיפלתי בו לפני שנים רבות. בגיל 11 ניסה להתאבד. אמרתי לו: "בפעם הבאה שתרגיש שאין טעם, לפני שאתה עושה משהו, תרים אלי טלפון". כעבור תקופה, הוא יצר קשר למוקד העירוני וביקש לדבר איתי (כמובן שמעבר לשעות העבודה), הוא הבין שאיכפת לי ממנו לא רק כממלאת תפקיד, אלא כאדם, הבין שהוא לא לבד בעולם . שמחה שהעלית את הסוגיה לדיון.
 

SuperGirl 25

New member
הדבר הבסיסי שלימדו אותנו

בתואר זה לזהות רגשות ומחשבות ולדעת להפריד בינהם. לא התכוונתי שהמרצים אמרו לנו באופן גורף לא להרגיש. אני מתקנת את עצמי- נתנו ביטוי רב יותר למחשבות שלנו, לתיאוריות, מה לומר לפונים ואיך ופחות למה אנו מרגישים. רק כשהפכתי לעו"ס והשתתפתי בהשתלמות, נתנו שם ביטוי אמיתי וכנה לרגשות שלנו כעו"ס ובעיקר לרגשות השליליים והקשים שצפים במפגש עם פונה. כך זה היה אצלי. וברור (אני מקווה) שעו"סים לא יכולים להיות אנשים שלא מרגישים, אך בתחושה שלי, בשיעורים, זה דוכא במקצת. [אגב, אני סופריגל, אם שכחת. נעים לי מאו שוב (ראיתי שרשמת "בתגובה למטה", שזו תגובתי...הסקתי ששכחת את שמי)].
 

ixmix

New member
../images/Emo13.gif ירגיז?

למה שירגיז? הדברים נכונים, מובנים ויפים. המערכת מלאה ליקויים, לאקונות ופגמים - ואנו נדרשים לפעמים לעבוד בה ועדיין לעמוד מולה. הפראדוקס שמצליח להתקיים במציאות. הטלפון? - היה לי תמיד ברור שיש אותו לכל לקוחותי. פגישות בחוץ, ארוחות , כביסה וממולאים? - אלה הדברים הכיפיים. ולדעתי אין קשר בין זה לבין מה שכתבה החסויה, אשר דורשת מאיתנו לעולם לא לטעות
 

ג שם

New member
נראה

שקם דור חדש של עובדים סוציאלים, שג שם לא ידעה.
 

סנונית 1

New member
כל הכבוד לך ../images/Emo45.gif

משום מה בתקופה האחרונה מלמדים באונ' שעובדים סוציאליים צריכים להיות עם כפפות לבנות, זו שגיאה לדעתי. יצירת הקשר הטובה ביותר היא כפי שאת עשית להגיע אל המטופל מהמקום שלו ולמקום שלו. לגלגל ממולאים תוך כדי שיחה זה אחד הרעיונות הכי מחממים את הלב ששמעתי עליהם. לפעמים שוכחים שאנחנו שם בשבילם ועל זה משלמים לנו ובזכות זה אנחנו הופכים לעובדים טובים. חיזקי ואימצי.
 
למעלה