לא מצליח להתקדם...

לא מצליח להתקדם...

אני בתהליך של בניית ראש אנושי, ע"פ תמונות שצילמתי. מדובר בראש, עם זקן (בכלל, איך ממדלים כזה דבר? עושים את הראש ביחד עם הזקן, או בנפרד? אני התחלתי ביחד, כמו שאתם רואים..) קחו קצת אוויר: זה המודל הראשון שאני עושה אי פעם. כן, אני יודע, עדיף שאני אתחיל בדברים קצת יותר קטנים ופחות מסובכים, אבל זה אני - אוהב להתחיל מהסוף. אני יודע שבינתיים מה שיש לי די מכוער, אבל תביאו בחשבון שזו היצירה הראשונה שלי, אז לא לרדת על זה יותר מדי... בכל אופן, עד עכשיו התקדמתי לא רע, לדעתי לפחות. מידלתי בדיוק לפי התמונות, וניסיתי להיות כמה שיותר נאמן למקור. הבעיה היא שאני לא מצליח להתקדם יותר ממה שהגעתי. ניסיתי לעבוד על האף בעיקר, אבל הוא נשאר מכוער כמו שהוא... בקיצ, אשמח לשמוע איך אני מתקדם מפה הלאה (ולא, אין לי כח לשמוע הערות בסגנון "קודם תמדל משו קטן, אח"כ תעבור לכאלה דברים". אני טיפוס חסר סבלנות, מה לשות...) אני מצרף לפה גם תמונות של ה"יצירה", וכן את קובץ המקס בעצמו. אם מישו יוכל לעבוד ישירות על קובץ המקס, זה יהיה יותר ממושלם. אם זה עוזר, עבדתי בעיקר לפי טוטריאל מ - Comet-Cartoon. מאמין שרובכם מכירים את האתר הזה.. תודה מראש.
 
והנה קובץ המקס בעצמו.. (להפוך לZIP)

יש להפוך את הקובץ לZip, ומשם לפתוח אותו. מקווה שתמונות הרקע מגיעות הקובץ... שוב, תודה לכל מי שיכול לסייע. איך שכחתי? הדבר דחוף!! (זה מה שכולם אומרים, לא?)
 

מיכאל ג

New member
התחלת מקופסה?

יכול להיות שזה שהתחלת ממאש קיים מגביל אותך כי אתה מנסה לשנות משהו אחד לאחר במקום ליצור את הצורה הנכונה מההתחלה. אתה יכול להסתכל בטוטוריאלים האלו: http://www.3dluvr.com/content/article/58 http://www.3dluvr.com/content/article/74 http://www.3dluvr.com/content/article/127 http://www.3dluvr.com/content/article/137 אני, אגב, למדתי מהטוטוריאל הראשון ברשימה. אלו טוטוריאלים שמלמדים איך להתחיל מודל מאפס, אבל אסור לשכוח שזה בעיקר קטע של אימון וכשרון. אתה צריך להתאמן הרבה, לראות WIREFRAME של אנשים אחרים ולהבין איך זה בנוי, ולא להתעצל אם לפעמים צריך לבנות כמה מאות פוליגונים מאפס או לעשות WELD למלא ורטקסים ידנית. אתה גם צריך להבין אנטומיה, איך בנויות פנים של בנאדם. בשביל זה עוזר גם לצייר, בדו מימד.
 
כן, התחלתי מקופסה. אז מה?

לא הבנתי את מה שאמרת. התחלתי מריבוע של 6 על 6 (או כמה שזה לא היה שם. לאזוכר), והפכתי אותו ל Editable Poly. מה הבעיה בזה? על כל טוטריאל שתביא לי בספליינים (כמו זה שאתה למדת ממנו) אני יכול להביא לך 10 שמלמדים אותך בפולי מודל. סתם ככה, לאט לאט צברתי אצלי מאגר של טוטריאלים לבניית פרצוף, שאני כבר מתחיל להתבלבל מכל העסק. לכן החלטתי לעבוד לפי השיטה שנראית הכי פשוטה (וגם.. איך לומר? אלגנטית), וזה יצא לי בתור הבוקס מודלינג. הבעיה שבאיזשהו שלב, קצת סטיתי מהמדריך, כי הרפרנס שלי היה שונה כמובן, ואז התחילו הצרות. אגב, לאותו Comet-cartoon (שממש אהבתי את ה'אלגנטיות' והפשטות שלו..) יש מדריך מצוין גם למידול פנים ב Spline. קבל אותו. בכל אופן, אני ממשיך עם השיטה של הבוקס מודלינג. עוד משו: לא הבנתי למה אתה קורא לזה 'לא להתחיל מאפס'. הרי גם בבוקס מודלינג אתה יוצר מאפס, לא? אז מה ההבדל? כרגע אני מנסה לעבוד על האף, לשפצר אותו כמו שכבר אמרתי. עדיין ללא תזוזה. מישו ניסה? שוב, אני מצרף את המדריך שממנו אני שואב השראה איך למדל פנים בפוליגנים. אם תרצה, אני יכול לצרף לך עוד כתובות של טוטריאלים לפנים, שהגעתי אליהם במהלך חיפושיי הנרחבים.. ואגב, בציור דו-מימדי, נראה לי שאני בסדר גמור. לא רע בכלל. אבל זה לא עזר לי לתלת. אוף.
 

מיכאל ג

New member
אז מה?

אז עובדה שלא הולך לך, אז תנסה משהו אחר, DUUUUH. אתה באמת מצפה שמישהו ימדל בשבילך את החלקים הבעייתיים?
 

תהלה1

New member
קודם כל - בתור עבודה ראשונה זה

יפה מאד. יש לי כמה הצעות שאולי יעזרו לך- אני הייתי ממדלת קודם את הראש, ורק אחר כך מוסיפה זקן. ככה זה יראה יותר נכון, המודל עכשיו יותר נראה כמו פסל. סיבה נוספת היא שככה תלמד יותר טוב איך למדל פנים נכון(אולי תצייר על התמונה קו של הפנים). דבר נוסף - רוב הראש בנוי מריבועים בצורת "רשת". אם תסתכל על פנים, תראה שהזרימה של הקוים הם לא בכיוון של "שתי וערב" אלא באלכסונים. כדאי לך להסתכל בספרי/אתרי אנטומיה. בכלל - מידול לפי כיווני השרירים מביא תוצאות יותר טובות גם באנימציה. ודבר אחרון - לדעתי האף לא דומה עדיין כי חסרים בו פרטים. אין נחיריים, נכון? יש מקומות שקשה לך להגיע לדמיון כי אין מספיק פוליגונים או שהפוליגונים לא זורמים לכיוון המתאים (ואז אפשר לסובב אותם). זהו, מקווה שעזרתי ובהצלחה
 
תודה. קצת שאלות להמשך...

הנה, מיכאל, אתה רואה. זה בדיוק מה שרציתי. כמובן שהייתי מאושר עד הגג אם מישהו היה מתקן לי את המודל עצמו, אבל אני אדם ריאלי. כל מה שחיפשתי היה קצת הדרכה. בדיוק מהסוג שתהלה נתנה לי פה. אז תהלה - תודה רבה. לגבי הראש: צודקת לחלוטין. לא חשבתי על זה קודם. סתם ככה, כנראה שעדיף למדל אותו בלי זקן, כמו שממדלים בדר"כ בלי שערות בהתחלה. לגבי האנטומיה, בקישור האחרון שהבאתי פה, יש גם הסברים על האנטומיה של פרצוף האדם (אמנם פרצוף של אשה, אבל אנחנו לא שונים עד כדי כך, לא?) לא שהשקעתי מאמץ מיוחד בלשנן את מה שכתוב שם (אל דאגה, אני מיד הולך לעשות את זה), אבל את התמונות ראיתי, ואת הפרנציפים - נראה לי שקלטתי. אניווי, לגבי האף. הבאתי פה תמונת תקריב שלו. לא נראה לי שזו בעית נחירים. כל המבנה שלו, איכשהו לא מצליח להסתדר לי. אשמח אם תוכלי לפרט לי קצת יותר אילו פוליגנים צריך להזיז/לשנות. (ומהזתומרת לסובב פוליגנים? נראה לך שצריך לסובב שם משו?)
 

תהלה1

New member
1. על לא דבר

2. אני שמה לך פה תמונה שממחישה את כיווני השרירים. בעיקרון אפשר לראות שיש בפנים שני מרכזים עיקריים - העיניים והפה, שהשרירים בנויים מסביבם, ואיזור הלחיים שמחבר ביניהם, שבו השרירים מסודרים בקו ישר.ככה כדאי גם לבנות את הפוליגונים. 3. סיבוב פוליגונים צריך להיות בעיקר באיזור הלחיים, כי כיוון הזרימה שלהם + הכמות המועטה ימנעו ממך להגיע לעיצוב נכון של הצורה. אני לא עובדת על מקס. מניחה שזה spin quads, וצריך לבחור שני פוליגונים קרובים וללחוץ על הפקודה. יש משהו קצת בעייתי באף למטה וגם בצדי העיניים (צד חיצוני) - תרחיק שם קצת את הפוליגונים אחד מהשני, הם יוצרים כפל (אני לא מצליחה לראות טוב את האיזור הזה מהתמונות). אני גם לא רואה אם בתחתית האף אלו משולשים או ריבועים. הכי כדאי לך להשתמש בפוליגונים מרובעים, בעיקר באיזור שאתה מוסיף לו אח"כ פרטים כמו נחיריים (שלא יהיה בלאגן). משולשים זה עוד איכשהו אבל מחומשים עלולים לעשות לך בעיות באנימציה. 4. אני לא יכולה לפתוח את הקובץ. אין לי מקס. בהצלחה
 

מיכאל ג

New member
אז מה אם זה מה שרצית?

אם אתה יודע מראש מה אתה רוצה לשמוע, אני לא מבין למה אתה טורח לשאול שאלות. לדעתי, אני חוזר *לדעתי*, להתחיל מקופסה זו דרך לא טובה ללמוד מידול של פנים. זה שיש אנשים שיכולים למדל ככה, זה טוב ויפה, זה לא אומר שזו השיטה הכי נוחה לכל אחד. *לדעתי* כדאי להתחיל דווקא בשיטת splines בה אתה יוצר את תווי הפנים העיקריים קודם ורק אח"כ מחבר אותם במשטחים. אם אתה לא רוצה להתחיל מאפס, לפחות תמחק את האף, ותנה למדל אותו בתור חלק נפרד ואח"כ לחבר לפנים. אתה יכול להסתכל על עצמך במרה ולהבין מה קורה שם. ואגב בקישור שהבאת, התוצאה רחוקה מלהיות מרשימה ולפחות הפנים שם ממש לא נכונים, לא אנטומית ולא מבחינת זרימת פוליגונים.
 
למעלה