לא מתאפקת ומעדכנת כבר היום

שרון123

New member
לא מתאפקת ומעדכנת כבר היום

אחרי 3 פגישות אבחון עם פסיכולוגית מקסימה מהשירות הפסיכולוגי של המועצה, יש תוצאות, שאותן נקבל רק מחר בבוקר. אבל בינתיים היא הסכימה "להדליף" לי בטלפון שלדעתה ירדן צריכה לעלות לכיתה א' אבל...... לכיתה קטנה. היום יש ועדת השמה שהיא משתתפת בה, והיא תנסה כבר להעלות את המיקרה של ירדן, כדי להבין מה האופציות שלנו. כמובן שאני מחכה כבר לישמוע מחר את כל הפרטים, אבל כבר מרגישה איזו הקלה, ושימחה שהאינטואיציות שלי היו נכונות למרות הכל. אני מאד מקווה שנימצא מסגרת מתאימה לירדן, ושהיא תהיה מאושרת בה. כבר התחלתי לחשוב שאם אכן נצטרך להעביר אותה מסגרת, איך נספר לה, ומה בדיוק נגיד, זה דווקא עשה אותי קצת עצובה... בכל מיקרה אני כבר רוצה מאד להודות לך דיאנה, על שבזכותך, אני בכלל יכולה לחשוב על האופציה של חינוך מיוחד בלי לקבל צמרמורת. ובכלל המון תודה על כל התמיכה לאורך הדרך, וכמובן, אני אעדכן שוב מחר.
 

Diana M

New member
שרון יקרה, תודה על העדכון

אני כבר מתרגשת יחד איתך לקראת עלייתה של ירדן המתוקה לכתה א'. את חייבת לנו תמונה של התלמידה עם הילקוט ביום הראשון
בענין ועדות השמה, הליך תקין דורש את זימונך לועדה. אין לדון בירדן ללא הזמנת הוריה לועדה ואני באמת ובתמים חושבת כי נכון מאוד לכל הורה להשתתף בדיון, גם אם סומכים לחלוטין על הפסיכולוגית והגורמים האחרים. בועדה תשמעי דיווח לגבי מצבה האובייקטיבי של ירדן ולגבי האופציות העומדות לרשותכם וכך תהיי שותפה מלאה לקבלת ההחלטה. ממתינה לעידכונים מחר חיבוק לך ולירדן המתוקה דיאנה
 

שרון123

New member
תודה דיאנה

את יודעת שאני רק מחפשת סיבות לשים תמונות של הנסיכה שלי בפורום, כך שאין מקום לחשש. אז ככה, אין לי המון מה להוסיף על אתמול, הועדה תהיה ביוני, אנחנו נישתתף בה, וכמובן כל הצוות שמטפל בירדן. המלצת הפסיכולוגית היא כיתה קטנה, והסיבה היא שהבעיות של ירדן, הן לא בעיות של מוכנות, אלא קשיים אמיתיים, וצורך בהרבה תיווך. אי אפשר לדעת עדיין איפה תהיה הכיתה הקטנה. בטוח שלא בביה"ס בו היא נימצאת עכשיו, שגם קרוב מאד אלינו הביתה, כי שם כבר יש כיתת PDD, ולא שמים יותר מכיתה מיוחדת אחת בבי"ס. יש שני בתי ספר נוספים שאין בהם כיתה מיוחדת, אבל לא בטוח בכלל שזה יהיה בשוהם. הכל תלוי במספר הילדים בשוהם עם בעיות דומות. אם לא תהיה קבוצה מספיק גדולה, נצטרך למצוא כיתה בישוב אחר. אז עדיין יש לא מעט חוסר וודאות, גם יהיה קצת קשה להכין את ירדן כשאנחנו בעצמנו לא יודעים איפה זה יהיה. ובכל זאת, אני מרגישה איזו שלווה שאנחנו בכיוון הנכון (אתם זוכרים את הוויכוח עם צוות מיח"א, איך בא לי עכשיו להגיד להם "אמרתי לכם")
 

חני ב

New member
היי שרון ../images/Emo141.gif

האם את יודעת שבבי"ס בו אני עובדת יש השנה כתה קטנה? השנה הם פתחו אותה, החל מכתה א'.
 

שרון123

New member
תודה רבה חני

כן אני יודעת. זה מאד מאד מוריד את הסיכויים שיפתחו גם בשנה הבאה עוד כיתה כזו בשוהם, וגם אם כן, אז זה בטח יהיה בבי"ס אחר. אני אשמח לשמוע אם את יודעת משהו על הכיתה הזו. האם יש יום לימודים ארוך? האם הם עובדים כמו בחינוך מיוחד (בעיניני שביתות וכו'), ועוד כל אינפורמציה שיש לך. המון המון תודה. אה ובאותה הזדמנות, תוכלי לשלוח אלי את מספר הטלפון של רופאת השיניים שהמלצת עליה? חיפשתי בספר הטלפונים, אבל עונה פקס במיספר הזה.
 

חני ב

New member
לא יודעת

כי אני בשבתון השנה
(שהולך ומסתיים לו), אבל אני יודעת שהמורה מאד חמודה וצעירה (היא חדשה אצלנו השנה). אני מציעה לך לשאול את חוה שמשתתפת בפורום שלי, היא מורה שעובדת איתי ואולי תוכל לעזור לך באינפורמציה. הנה מס' הטלפון של ד"ר הדר פנקס המקסימה. ביום ראשון הייתי אצלה עם הבן שלא יילל אפילו לשנייה, אומר הרבה על אכותה. 9794345.
 

שרון123

New member
איזה כיף לך שאת בשבתון

אני אשאל את צ'ריל בשבוע הבא, כבר קבענו פגישה איתה. הציעו לנו לנסות לעשות שרירים, ולהגיד שאנחנו לא מסכימים להוציא את ירדן משוהם. ושאם לא תיפתח כיתה א' בשנה הבאה, להתעקש להכניס אותה לכיתה שכבר קיימת (הם יהיו בכיתה ב'), או לנסות בכל זאת לשלב אותה בכיתה רגילה עם סייעת פדגוגית. המטרה של זה היא בעצם ללחוץ עליהם כן לפתוח כיתה בשנה הבאה. מה דעתך? ותודה רבה על הטלפון של הדר'
 

חני ב

New member
בואי אומר לך כך

מאד מאד לא הייתי רוצה שהילד שלי ילמד מחוץ לישוב. ובטח לא ילד/ה כ"כ קטן/ה. לכן, אני מציעה לך לברר עם צ'ריל באמת מה האפשרויות שעומדות בפניכם. אני יודעת שהיא מאד קשובה לצרכי ההורים והילדים. ואולי באמת, היא תוכל להכנס לכתה הקטנה אצלנו במידה ותבטיחו שהיא תשלים את הפער. ואם כן, אני מציעה לך לקבוע פגישה עם המורה כמה שיותר מהר כדי שתוכל להנחות אתכם מה לעשות עם ירדן בחופש הגדול ע"מ לקדמה. לגבי שילוב בכתה רגילה, אני לא ממש מכירה מה הבעיות והקשיים של ירדן. בגדול, אני מאד בעד שילוב ילדים בכתה רגילה, וכאשר יש סייעת טובה ודואגת, השילוב יכול להיות נהדר. אבל, צריך לחשוב לא רק על הפן החברתי (שזו אחת הסיבות העיקריות לשילוב) אלא גם על הצד הלימודי. יש לי חברה מורה מחיפה, שבכתתה יש ילדה עם תסמונת דאון. יש לילדה סייעת אישית צמודה אליה כל הימים למעט יום אחד חופשי. לאמר לך שהילדה לומדת? ממש לא. זה רחוק ממנה. איפה היא ואיפה שאר ילדי הכתה. אז נכון שמבחינה חברתית זה נותן לה המון, אבל בכתות מיוחדות יש לילדים מענה טוב יותר. לכן את צריכה לעשות את השיקולים לכאן ולכאן, וכל מה שאת צריכה (עצות, הכרות עם המערכת אצלנו או כל דבר אחר) אני פה.
 

שרון123

New member
חני המון תודה לך

את מאד מאד עוזרת לי. מה שכתבת על ההבדל בין כיתת חינוך מיוחד, לשילוב בכיתה רגילה, מאד מדבר אלי. זו בדיוק ההתלבטות. מבחינה חברתית ירדן מרוויחה המון מזה שהיא בכיתה רגילה. היא מאד אהובה ואהודה שם. אבל לפי דעתי היא קולטת מעט מאד ממה שמוסבר בפורומים הגדולים בכיתה. השילוב של בעיות שמיעה, ראיה, סינוור, ומוטוריקה, מאד מקשים עליה. מהסיבה הזאת, אני נוטה יותר לקבל את הצעת הפסיכולוגית, ולשלוח אותה לכיתה קטנה. אבל באמת רק אם נימצא מסגרת מתאימה.
 

חני ב

New member
אל תשכחי

לעדכן איך היתה הפגישה אצל צ'ריל. ובהצלחה כמובן.
 

Diana M

New member
אוי החוסר וודאות,

זה חלק שאני כל כך לא אוהבת וכל כך קשה לחסוך אותו להורים ולמערכת. למעשה אין לדעת עד סוף קיומן של ועדות ההשמה היכן ילמד הילד. ועד השמה מקבלת החלטה לגבי סוג המסגרת ורק בועדות השיבוץ משבצים סופית למסגרת נתונה. והדבר נכון עוד יותר כאשר מדובר במסגרות חדשות , כמו כתה א'. לגבי פתיחת כתות במסגרות רגילות. אני דווקא בעד שתי כתות חינוך מיוחד באותו בית ספר. הפעלנו מדיניות זו אצלנו והולך נהדר. כאשר יש שתי כתות חנ"מ בבית הספר ניתן לאגם משאבים, משמע ניתן לרכז כח אדם מקצועי בהיקפי שעות רבות יותר , ניתן לאחד תקציבים ולהשקיע באיבזור מתאים כגון חדר טיפולים איכותי, לצוות יש אפשרות להיווץ עם יותר אנשים, ילדי הכתה המיוחדת חשים פחות חריגים שכן יש עוד מסגרת דומה. לעומת זאת במקומות בהם מתנגדים לפתיחה של יותר ממסגרת אחת, חוששים לרוב "למוניטין" של בית הספר. כלומר שלא יחשבו חלילה שמדובר בבית ספר לחינוך מיוחד ואכן באזורים קשים מבחינה סוציואקונומית גישה זו נכונה. אך באזורים אחרים אין שום סיבה שלא להכיל שתי כתות. סתם הערת ביניים שלי בנושא. בהצלחה רבה , ואנחנו כאן לשמוע, לתמוך וגם לתת עיצה אם צריך. דיאנה
 

החורזת**

New member
תראי, אין הנחיות חד משמעיות לגבי

מספר כיתות הח"מ שבבי"ס. אני מכירה בי"ס שכרגע יש בו שלוש כיתות, שתיים ללקויי למידה ואחת מקדמת. בעבר היו בו 6 כיתות, אחת בכל שיכבה, אך כיום עם הירידה במספר התל' המופנים לח"מ, הכיתות הן דו גילאיות. וזהו בי"ס רגיל ששייך לסקטור הממ"ד.
 

שרון123

New member
מה ההבדל בין

כיתת לקויי למידה לכיתה מקדמת? אני חשבתי שכיתה קטנה = לקויי למידה = כיתה מקדמת. לנו אמרו רק כיתה קטנה, אין לי מושג מאיזה סוג. בהמשך למה שחני כתבה, לא הייתי מתנגדת שיהפכו את הכיתה בביה"ס שלה, לכיתה די גילאית, ונוכל לצרף אליהם את ירדן. דיאנה, מה שאת כותבת נישמע מאד הגיוני. בשבוע הבא ניפגש עם האחראית על החינוך במועצה, ונישמע אם היא יכולה להוסיף לנו קצת אינפורמציה...
 

החורזת**

New member
בעקרון, ההבדל אמור להיות בפרופיל

השכלי. כיתה ללקויי למידה מיועדת לילדים בעלי מנת משכל (אינטיליגנציה) תקינה או בתחום הנמוך של הנורמה, הסובלים מלקויי למידה במידה כזו שזקוקים לכיתה מיוחדת ואילו כיתה מקדמת מיועדת לילדים בעלי מנת משכל גבולית ופיגור קל. בכל כיתה כזו יש מורה וסייעת, אך בעוד שבכיתת לקויי תמידה התקן הוא עד 12 תלמידים בכיתה, בכיתה מקדמת התקן הוא עד 16 תלמידים. בפועל לא תמיד החלוקה כה ברורה והרבה מהכיתות ברחבי הארץ הפכו להיות רב בעייתיות, זאת אומרת שבכפיפה אחת לומדים לקויי למידה, ילדים עם בעיות התנהגות וילדים גבוליים.
 

שרון123

New member
../images/Emo140.gifתודה רבה על ההסבר

ממש לא הייתי מודעת לכל הדקויות האלה. לנו אמרו שיהיו מקסימום 12 ילדים בכיתה, אז אני מבינה שאנחנו שייכים לקטגוריית לקויי הלמידה. היא ממש לא השתמשה בהגדרות. כניראה שהיא ניסתה להיות מאד עדינה. אוף זה די מטריד. אני שונאת חוסר ודאות!!!
 

Slayee

New member
לצערי הרב

הסיפא של החורזת הוא הנכון.רוב הכיתות הפכו להיות רב בעיתיות, הייתי ממליצה לבדוק גם את הרכב הכתה.לעיתים ילד בעל לקות למידה מוכנס לכיתה עם בעיות התנהגותיות קשות, דבר היכול להפריע להתקדמותו ולא להועיל כמצופה. במקרה כזה כדאי להשאירו בכתה רגילה ולדרוש שעות מסל השילוב.
 
למעלה