לא נעים.....

גם טייס גרוע וגם טמבל

אם כבר כופף את כן הנסע הקדמי, מדוע לנחות על מסלול דשא ולא ללכת לשדה עם מסלול סלול?

דוד.
 
האמת? גם אני חושב כך.

אבל, מה שעוד חשוב הוא, כי לאחר ההתהפכות, הטייס יצא על רגליו מהמטוס. וזהו מטוס בנוי ע"י חובב!
ועוד. יש לציין כי בנסיון הנחיתה שבו כופף את כן הנסע הקדמי, הצליח להחלץ ו"ללכת סביב" למרות החבלה במטוס.
ואגב, בעית "תקיעת" כן הנסע הקדמי במטוסי וואנס, היא בעיה ידועה ובשל כך, הוחלפו המזלגות של כן הנסע עפ"י Service Buletin שהיצרן פירסם בזמנו. גם במטוס שלנו החלפנו את המזלג.
מאד ייתכן כי במטוס נשוא הכתבה, המזלג לא הוחלף. קצת קשה לראות בסרטון.

אריאל אריאלי
 

אמיר הס

New member
נחיתה על מסלול דשא

הייתרונות לנחיתה על מסלול דשא ברורים: פחות סיכוי להתלקחות, בלימה יותר טובה עד לנגיעת גלגל האף הפגוע בקרקע.
 
לא במקרה הזה

דוקא הבלימה החזקה של הגלגלים הראשיים הורידה את החרטום וגרמה לגלגל הקדמי לשקוע ולהפוך את המטוס.

דוד.
 
למעלה