לא נרדמת בצהריים-סיפור ארוך

siviba

New member
לא נרדמת בצהריים-סיפור ארוך

בתי בת שנה ו-3 חודשים. מגיל חצי שנה בערך אינה ישנה שנת בוקר, אלא רק צהריים. היא שוכבת במיטה ואני מחזיקה לה את הבקבוק. בהתחלה היתה מסיימת את הבקבוק ורק אח"כ נרדמת ועם הזמן החלה להירדם עם הבקבוק, אבל שותה עד הטיפה האחרונה. בשבועות האחרונים יש יותר ויותר ימים שהיא פשוט לא מוכנה לישון. היא מסיימת לרוב את הבקבוק ומתרוממת ומתחילה לקשקש. אני יוצאת מהחדר והיא לפעמים קוראת לי ולבעלי במשך זמן רב, עד שזה מגיע לבכי. ניסיתי לשים לה צעצועים והיו פעמים שהיא נרדמה במיטה תוך כדי משחק, אבל מעטות. יש ימים שאני יודעת בוודאות שהיא עייפה ובכל זאת היא לא נרדמת. עייפתי מלהתעקש איתה (היא אומרת "לצאת, לצאת") ואני בסוף מוציאה אותה מהמיטה. בימים כאלה בשעות אחה"צ היא כבר מותשת ואנו משכיבים אותה ב-19:00. אני מרחמת עליה כל כך משום שהיא ממש כבר לא יודעת מה נעשה איתה מרוב עייפות. יש לציין שבימים שבהם היא כן ישנה צהריים ואנו משכיבים אותה בשעה 20:00 או 21:00, היא מסיימת את הבקבוק ומרדימה את עצמה עם דיבורים וכדומה. היא התחילה ללכת לגן בשבוע שעבר - עדיין לא הגענו לכך שהיא תישן שם. מה עלי לעשות? אמנם בימים שבהם תהיה בגן - העניין לא רלוונטי (או שכן), אך מה בסופי שבוע?
 
הצטרפות והובלה

שלום רב, לכל ילד יש את מקצב השינה שלו. נכון, יש מאפייני גיל. בגיל בתך ילדים זקוקים ובדרך כלל ישנים פעמיים במהלך היום. יחד עם זאת, כל ילד הוא אחד, יחיד ומיוחד. אין לנו שליטה על הרבה מפעילותיו כולל : אם ומה יאכל? אם ומתי יישן? יקלל? ידבר יפה? ייגמל ? וכו' וכו'. תפקידנו להכיר את ילדנו ואת צרכיו ולהצטרף אליו כדי שנוכל להדריך ולהוביל. התעקשות מובילה להתעקשות ולהתנגדות. ילד שמפתח אנטי מול הורה שלא מוכן לוותר = מתכון בדוק למאבקי כוח בלתי פוסקים. וחבל! אנו רוצים חיים הרמוניים ושיתוף פעולה. הלא כן? ילדים לא מוותרים על צרכים ביולוגיים להם הם זקוקים ( כמו אוכל ושינה) אם הם מבינים שסיפוק צרכים אלה הוא לטובתם. התגובות שלנו (ההורים) מובילים אותם לפעמים למסקנה שכדאי להם לא לאכול/לישון כדי לקבל תשומת לב. הו אז ההתנהגות מכוונת למטרה אחרת. והילד מוכן לוותר על צרכים בסיסיים כדי להשיג קשר. בתך צעירה, הימנעי ממאבק כוח. במקביל עזרי לה ברכות וברגישות לפתח הרגלים טובים. בברכה, עינת גבע, יועצת משפחתית, מכון אדלר.
 

siviba

New member
רוצה להוביל, אבל כיצד?

עינת יקרה, האם יש לך רעיון כיצד אוכל לעזור לה לפתח הרגלים טובים? אני מזהה בוודאות שהילדה עייפה. האם לשבת לידה עד שנרדמת? מה עלי לעשות? אני אובדת עצות. תודה, סיון
 
הצעה להיכנס לתהליך למידה...

סיוון שלום רב, מה דעתך להצטרף לקבוצת הורים לומדת? נראה לי שזה הזמן! ילדים לא נולדים עם הוראות הפעלה. הורים לא נולדים עם ידע בהתפתחות הילד ועם מיומנויות הוריות. אני מבינה שאת רוצה לעזור לביתך ולהיטיב עמה. גידול ילדים והקניית הרגלים זהו תהליך מתמשך. מתכוני אינסטנט בדרך כלל לא עובדים. בקבוצות הורים להורים צעירים לומדים עקב בצד אגודל איך ללוות את התהליך באופן מותאם ומושכל. מה דעתך? עינת גבע, יועצת משפחתית, מכון אדלר.
 

siviba

New member
האם לא מאוחר מדי?

אשמח לשמוע פרטים נוספים - היכן לברר?
 
אף פעם לא מאוחר מידי – כוח הבחירה בידינו.

שלום רב, למדתי מאדלר ואני מאמינה ש"הכול יכול להיות גם אחרת " הדבר תלוי במודעות שלנו, ברצון שלנו להוביל שינוי, ללמוד, להתפתח, להבין וליישם. אנחנו אדונים לגורלנו. החירות להציב יעדים, במקרה שלך יעדים חינוכיים, לבנות דרך ולהתקדם עקב לצד אגודל הם המתכון לגידול ילדים בדרכים מותאמות. למכון אדלר שלוחות וסניפים בכל רחבי הארץ. הסניף המרכזי בהרצלייה. תוכלי לצלצל ולקבל פרטים לגבי האפשרויות. אשמח לשמוע עדכונים ושאלות נוספות. בברכה, עינת גבע, יועצת משפחתית, מכון אדלר.
 

siviba

New member
מוטרדת

האם לא אמרת שכל ילד הוא אחד, יחיד ומיוחד? כיצד קבוצת הורים, שבה לכל הורה בעיות ספציפיות עם ילדו שלו, יכולה לעזור? האם מתייחסים לכל הבעיות? לכל הורה? מטרידה אותי מאד העובדה שנראה שבתי הלכה אחורה במקום קדימה, ואני מאשימה רק את עצמי. היא היתה ישנה לילות שלמים, ופתאום מתעוררת בלילה ורוצה לאכול. כנראה שלא מצליחה להרדים את עצמה, ואני-במקום להתעקש (העייפות שולטת), אני דוחפת בקבוק בלי להסס. כיצד קבוצת הורים תוכל לעזור? האם פתרונות כלליים נכונים לבתי? זה הייאוש מדבר...
 
60 שניות על מהות קבוצת הורים לומדת...

שלום רב, המפגש בקבוצת הורים מתחלק לרוב לשניים. חלק אחד המוקדש להדרכה. בחלק זה כל הורה יכול להציג את הדילמה לאורה הוא מתמודד ולקבל הדרכה. חלק שני לרוב הוא החלק בו רוכשים ידע. ידע בהתפתחות הילד. ידע בבניית מערכת יחסים טובים המבוססת על שוויון ערך, כבוד הדדי וקבלה. ידע על הצרכים של ילד בכל שלב בהתפתחות ומה אנחנו כהורים יכולים לתרום כדי לעזור לו לחוש בעל ערך, משמעותי, חשוב, מועיל ותורם. איך לגדל ילד עם מערכת ערכים ערכית באמצעותה יוכל להשתלב במעגלי החיים. ילד שיגדל להיות בעל דימוי עצמי ומרוצה מעצמו. ילדים לא נולדים עם הוראות הפעלה. הורים לא נולדים הורים. אנו הופכים להיות הורים. ובמקום לעצור, לחשוב ולשקול את צעדינו אנו הופכים להורים מגיבים ובכך מחטיאים פעמים רבות את תפקידנו ההורי. בתך כל – כך צעירה, את נשמעת אימא פתוחה. חשבתי שזה הזמן ללמוד הורות עכשווית, עדכנית יצירתית למען המשך הדרך המשותפת. מה דעתך? עינת גבע, יועצת משפחתית, מכון אדלר.
 
יופי, אני שמחה לשמוע

ו... אשמח לשמוע עוד עדכונים, שיתופים ושאלות בברכת עצמאות, עינת גבע, יועצת משפחתית, מכון אדלר.
 
למעלה