לא פוליטיקה - רק מציאות דיווח מהשטח

לא פוליטיקה - רק מציאות דיווח מהשטח

ישבתי מתחת לעצי פרי ושוחחתי עם האינסטלטור שהוא מורה לספורט במקור, אב לשניים עשר ילדים, מרוויח 1,200 ש"ח בחודש. לשניים מילדיו יש בעיות רפואיות שאין להם פתרון בתחומי הרשות. והאשפוז בארץ מתחיל מ-3,00 דולר. סכום דימיוני. כך סיפר לי אב הילדים את גלגולו של מתאבד. איך שיר נולד. איך מתאבד נולד. יושב לו אבא שהיה רגיל להאכיל את ילדיו. להיות זה שמביא את הפרנסה. זה שהילד שלו זקוק למשהו האבא שולח את ידו לכיס מוציא מספר מעות ועונה לצרכי בנו. הבן יודע שהוא נזקק לאב, ועל כן נשמע בקולו. המסגרת המשפחתית נשמרת. יושב לו האב. מוכה הסגרים. עבודה אין. כסף אין. בקושי מוציאה המשפחה את לחמה. בא אליו הילד, עיניו יוצאות ממותרותיהן הצנועות של שכניו. רואה את אביו יושב בין ארבע קירות. אינו עובד. כך מבוקר עד ליל. הילד מבקש פעם פעמיים. מבין שיבש הבאר. מבין שהאב אינו מסוגל לענות לצרכיו. המסגרת המשפחתית כבר אינה מספקת את הילד. דמות האב החזק, המפרנס, העונה לרכיו של הילד, מתרסקת לרסיסים. יוצא הילד החוצה. מאתרים אותו אנשי האסלם הקיצוני. עם זה הג'האד או החמאס. מציעים לו דמות אב בדמות האלוהים חמוש בזקן ועטור בעביה. מציעים לו 20 שקל כאן חמישים שקל שם. והנה. הוא בידהם. שוטפים אט אט את מוחו. מה יעשה האב וזעקתו אינה נשמעת. איבד את מקור סמכותו מול ילדיו. ילדו הולך לאיבוד בנבכי ההטעיה הפיתוי הקיצוניות כרוניקה של מוות ידוע מראש סיפורה של ארצינו המתמלאת בעובדים שנולדו וגדלו על ניחוחות אחרים. בעוד בני הארץ הזאת מאבדים את ילדיהם לטובת או ליתר דיוק לרעת תושביה. יוצאים למעשי נקם בשם הקיצוניות ואנו ? הנרחוץ בטוהר כפינו ? מה לעשות יש כאשר הפחד שולט במנהיגותינו החסרה אומץ והבנה לנפשו של אותו פועל שנפשו יוצאת להביא את לחמו לילדיו שנקרע בראותו את ילדיו גדלים ללא מסגרת משפחתית שמנהיגותו אף היא מושחתת וכספי הסיוע המוזרמים לה מארצות שוחרות טוב מגיעים לראשיה ועמה נמק ברעב סתם שיחה עם אב מיוסר אינסטלטור שזנח את הוראת הספורט "בנפשו יביא לחמו" אללי שתבא הברכה על ראשינו ותשרה השכינה בארצינו כה חסרה את השכינה המאפשרת את החיים הפשטות של הרגע של החוויה האהבה לכל בן אנוש בהיותו בן האדמה
 
דניאל יקירי

איזו רגישות. פוליטיקה, לא פוליטיקה, זה נכון וזה הפרצוף של המין האנושי. והיום זה שם ומחר זה כאן, ואולי כבר היום. מליון וחצי איש, אישה וילדים חיים מתחת לקו העוני, וזה רק ילך ויורע. מחלה כרונית לעולם אינה מוטבת מעצמה, היא רק הולכת ומדרדרת. וגם לנו יש כל מיני מלככי פינכה וקרובים לצלחות שאוכלים מכל הבא ליד ומשאירים שאריות לקטנים. ככה זה בג'ונגל וככה זה בקרב האדם. ואנחנו והם חד המה, דמויות מראה. וכי איננו מתאבדים והאם איננו מאבדים? אני מצטרף אל תפילתך בכל ליבי, שכן החולי אנוש. ואני דואג נורא לגורל הילדים, מה יהא עליהם ובאיזה מן עולם הם יחיו ומה אנו מורישים להם? זו שאלה היפוטטית. נגעת בנקודה כואבת במיוחד, היחסים שבין האב לבנו. הבן שבא אל אביו בטענות, למה הביא אותו אל העולם הזה, למות בו ברעב, במלחמות השרדות, במלחמות על האגו. הלב לא מפסיק לכאוב.
 

gui1

New member
שבוע הבא -

אין לי טלויזיה בבית מתוך בחירה התכנים בה מדכאים ומאותו סיבה גם אני לא שומעת חדשות -מין בת יענה אני מודה - אין לי כוח להתמודדות הללו לרע היקקים או המוצג לסבל האנושי למוכי גורל וחסרי יכולת מצאתי לי כמה כאלה ויותר קל לעבוד איתם פרטני בלי תקשורת. השבוע במקרה ראתי חדשות הראו כי בתים באל סיני סומנו זה הזכיר לי את יציאת מצרים משום מה זו הקונוצטיה הראשונה 'שוב צריכים להלך במדבר ולקבל תורה ולהיות כמתאוננים ולעבור מסכת של יסורים..האם זו הבחירה החופשית ? וואו באמת שנשמע בשורות טובות
 
גם אני מצידי

הייתי מוותר על הטלויזיה, על עיתונים ויתרתי מזמן. אלא שזה לא ממש עוזר אלא אם אתנתק לחלוטין מהעולם. תפיסת עולמי, שהוכיחה את עצמה לאורך השנים היא שהכל מדבר בעד הכל והכל הוא היינו האך, אחד. ההתנתקות למשל היא לא רק בגוש קטיף אלא בכל אתר ואתר. יש כל מיני סוגים של התנתקות. אם אקח את הצליל "התנתקות" = נ.ת.ק (ע, לא מבטאים) = נהיה תקיעות. ולמרות הציפיה שזה אולי יביא לדו שיח בינינו לביניהם. זה יביא לקרע ופילוג בעם, זה כבר קורה עכשיו. כאשר איבר נכרת כל הגוף סובל. יש מושג רפואי שנקרא "כאבי פנטום", זה כאשר נכרת איבר והגוף כולו חש שהוא עדין שם. מן חוסר יכולת להסתגל אל השינוי הזה. כאשר כורתים לאדם יד הוא חש שהיד עדין שם במקומה והוא רוצה להניע אותה אבל אין יד שתגיב, הכאב הוא עצום, לפחות כמו הגעגוע אל המת. בחירה חופשית, מה זה? לו אמרתי שרק אנשי רפואה יכולים לעשות את השינוי. זהו חולי לכל דבר והחוקים הינם אותם חוקים, אלא שהחולה במקרה הזה הוא הכלל כולו ולא רק הפרט. אבל מי יקשיב. אני אישית בחרתי להמעיט גם במילים ובדיבור ולהתמקד יותר במעשים התכליתיים. מדבר = דיבור = דא (זה) בער = חם, בורות, גסות וגולמיות, לשם אנחנו נעים. אדם הולך אל המדבר כדי להתחיל מההתחלה, כדי לשמוע את הקולות המדברים שבתוכו, כדי לדעת מהו הקול האחד האמיתי. יסורים = יסר = יה אסר = האדם אסיר בבית הכלא של האלוהים, המפתחות בידיו. שנשמע רק בשורות טובות. שבת שלום.
 
כן כן... שתהיה שבת שלום+תזכורת

במוצאי השבת מתחיל צום תשעה באב שהוא שיאה של התקופה האנרגטית הכבדה שאנו חשים בימים אלו ביום זה נשרפו שני בתי המקדש. הראשון על ידי נבוכדנצר והשני על ידי הרומאים. יום זה הינו תחילת שתי הגלויות. גלות בבל שהסתיימה לאחר 70 שנה וגלות רומי שהסתיימה במאה הקודמת ! המסר שאני לוקח איתי עם האנרגיה הכבדה שעלי הוא שגלות יכולה לבוא. התפיסה המשיחיסטית עלולה לפספס את העניין הזה. כי היא כל כך ממוקדת במטרה, שהיא לא כל כך מסתכלת סביבה על המציאות הארץ הזו הובטחה לנו אבל בני ישראל נדדו במדבר 40 שנה כי "לא שלם עוון האמורי". כלומר, האמוריים שישבו בארץ כנען דאז עוד לא עשו מספיק רע כדי שהארץ תקיא אותם ממנה מה שמראה שהבטחה היא הבטחה אולי אבל יש כאן מכלול שלם ועצום של נסיבות ושומה דווקא, כמו שאלישוע אומר, ואני מצדד, אם כי בבעסה , כן לפקוח עיניים ולראות היכן אנחנו חיים לפקוח עיניים לנסיבות החיים ולדעת היכן אנחנו חיים לזכור אבל להשתדל גם להסתכל על הטוב. כשאנחנו מסתכלים על הטוב אנחנו מגדילים אותו אגב, הקונסרבטיבים הבנתי צמים עד 12 בצהרים כי הם תופסים את התקופה כגאולה ולכן אין סיבה לצום עד הסוף בקיצור עוד יבא שלום עלינו עוד יבוא שלום עלינו עוד יבוא שלום עלינו ועל כולם סלאם עלינו ועל כל העולם סלאם סלאם אאם סלאם עלינו ועל כל העולם סלאם סלאאאאם באדיבות להקת "שבע" המופלאה
 
אינשאאללה

כלומר, אין שאלה
 
למעלה