לא צפינו את התגובה הישראלית

לא צפינו את התגובה הישראלית

לא צפינו את התגובה הישראלית
נכתב ע"י: אריאל שמידברג

בראיון שישודר הערב אומר מנהיג החיזבאללה כי מתנהלים מגעים על-מנת להביא לשחרורם של שני חיילי צה"ל שנחטפו ב- 12 ביולי * המגעים מתנהלים בתיווך אירופי

מנהיג ארגון החיזבאללה, חסן נסראללה, אמר (יום א´, 27.8.06) כי מתנהלים מגעים על-מנת להביא לשחרורם של שני חיילי צה"ל שנחטפו ב- 12 ביולי. עוד אומר נסראללה, כי הארגון לא מעוניין, בשלב זה, בעימות נוסף עם ישראל.

לדבריו מנהיג הארגון, החיזבאללה לא מעוניין בסיבוב לחימה נוסף והארגון עוסק בשיקום לבנון. עם זאת הוא מציין, כי הוא שומר לעצמו את האפשרות לבצע פעולות נוספות נגד ישראל.

לדברי נסראללה, ארגון חיזבאללה לא היה חוטף את החיילים הישראלים, לו ידע כי ישראל תגיב באופן כה חריף. לדבריו, הם לא צפו אפילו אחוז מהתגובה הישראלית. עוד הוסיף ואמר כי לא צפוי סיבוב לחימה נוסף מול ישראל. נסראללה ציין כי מאז ההחלטה על הפסקת האש, העדיפות הראשונה של חיזבאללה היא ליישב את דרום לבנון ולהחזיר את העקורים לבתיהם.

נסראללה אמר כי המגעים מתנהלים בתיווך אירופי, וכי עסקה לחילופי שבויים בין ישראל לבין ארגון החיזבאללה עשויה לצאת לפועל בעוד כשבועיים או שלושה שבועות לכל היותר. בתמורה לחיילי צה"ל החטופים, נדרשת ישראל להביא לשחרורם של אסירים לבנונים. כך מדווחות סוכנויות הידיעות.

איטליה מתווכת בין הצדדים


מזכ"ל החיזבאללה, אשר התראיין בתחנת הטלוויזיה הלבנונית NTV, אמר כי לאחרונה החלו במגעים במטרה לפתוח במשא-ומתן בעניין עסקת חליפין במסגרתה ישוחררו חיילי צה"ל החטופים, והוסיף כי ממשלת איטליה מעוניינת לשמש מתווכת במגעים העתידיים. לדברי השייח´ נסראללה, גם בארגון האומות המאוחדות הביעו רצון להיות בעלי תפקיד פעיל במשא-ומתן, אשר עתיד להתקיים בסיועו של נביה ברי, יו"ר הפרלמנט הלבנוני, ממוצא שיעי, הנחשב למקורב לארגון החיזבאללה.

חבר פרלמנט איטלקי מסר כי איטליה מעוניינת לתווך בין שני הצדדים. לדבריו, שני החטופים חיים, אך סרב למסור פרטים אודות מצבם. עוד הוסיף כי ייתכן והמשא-ומתן יחל עוד השבוע.

יחד עם זאת, מקורות רשמיים באיטליה הכחישו מעורבות איטלקית במגעים בין ישראל וחיזבאללה סביב עיסקת שחרור השבויים.

גורמים מדיניים בירושלים מסרו כי בניגוד להכרזת נסראללה, אין פריצת דרך במגעים לשחרור החיילים החטופים, וכי מדובר במגעים ראשוניים בלבד. להערכת אותם גורמים, מנסה נסראללה להציג בפני אזרחי לבנון, כי יש ביכולתו להביא לשחרור אסירים לבנוניים.

הראיון המלא עם חסן נסראללה ישודר בתחנה הלבנונית הערב (20:30 שעון ישראל), אולם עד כה הותרו לפרסום קטעים קצרים ממנו. טרם התברר מהי כמות האסירים הלבנונים שנסראללה ידרוש ממשלת ישראל לשחרר.

הבוקר: המגעים לעיסקה נמשכים


אין זה הדיווח הראשון על תחילתו של משא-ומתן בין ישראל לחיזבאללה במטרה להביא לשחרורם של החטופים: העיתון המצרי הרשמי "אל-אהראם" פרסם הבוקר (יום א´, 27.8.06) מידע אודות תחילתו של משא-ומתן בשיתוף אירופי. לפי הדיווח, המגעים בין ישראל לחיזבאללה מתנהלים בתיווך גרמני ועוסקים בשלב זה בגיבוש מסגרת כללית לעסקה.

הגורמים המצריים אמרו לטארק חסן, סגן עורך העיתון "אל-אהראם", כי בשלב זה נבדק האם שני הצדדים יחליפו את השבויים במקביל, או האם החיילים הישראלים ישוחררו יום אחד לפני האסירים הלבנונים. בנוסף, פרסם העיתון המצרי כי ההערכה בממשל של מובארק היא ששחרורו של החייל החטוף גלעד שליט תמורת אסירים פלשתינים לא יבוצע בטרם ישראל והחיזבאללה יגיעו להסכם כלשהו.

שלמה גולדווסר, אביו של החייל החטוף, אהוד גולדווסר, הגיב לידיעה שהתפרסמה בעיתונות המצרית, ואמר שלפי המידע שבידיו אין מדובר מידע אמין. "אני לא מבין איך עסקה כזו יכולה לצאת לפועל כשאף נציג, כולל נציגי הצלב האדום, לא ביקרו את שני החיילים", אמר גולדווסר. קרנית, אשתו של אהוד גולדווסר, אמרה כי "שמעתי את הדיווח ואם הוא נכון אני מאוד שמחה, אבל אמרו לי שהוא אינו נכון".

למרות דבריו של נסראללה שישודרו הערב, בצמרת החיזבאללה דווקא הכחישו את הדיווח המצרי. מוחמד רעד, ראש סיעת חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני, אמר כי "אין לנו מידע באשר לזה, פרט למה שאנו שומעים מהישראלים. אנו עוקבים אחר תנועותיהם של האחרים בסוגיה, אבל אין ברשותנו שום מידע נוסף".

עודכן ב- 27/08/2006 23:27:00
 

a e q u i t a s

New member
ומי אמר שנכשלנו?

ומי אמר שנכשלנו? נכון היו כשלים מרובים בפן הצבאי, אבל בפן המדיני בהחלט נחלנו ניצחון.
 

Bill9

New member
ניצחנו ב-2006

כמו שהערבים ניצחו ב-67. האו"ם איתנו. אז מה? ב-67 החלטת האו"ם הייתה איתם, והם לא קבלו ממנה שום דבר. מי שמאמין שהחלטת האו"ם תפרק את חיזבאללה, או שהיא תמנע ממנו להיות בדרום, טועה ובגדול. נכשלנו כי זאת המלחמה הראשונה מאז מלחמת העצמאות בה העורף מופגז. זה נוגד את הכל התו"ל של צה"ל.
 

a e q u i t a s

New member
ראש הממשלה קרא לזה פנטזיה

ראש הממשלה קרא לזה היום פנטזיה, אבל אני עם הרגלים בקרקע, זה לא פנטזיה אבל בהחלט איזשהו הישג מדיני נכבד... הרי בסופו של דבר מהלך צבאי משמעותו להניע איזשהו תהליך מדיני ופה באמת יש פה איזשהו הנעה מחדש של הדיאלוג הפנים הלבנוני בנוגע לחשיבות ולצורך של מדינות זרות לשלוט בארצם. עצם גירוש הסורים במאי 2005 ונסיגת צה"ל מדרום לבנון בשנת 2000 והחיזוק המשמעותי הבינלאומי שלבנון קיבלה, לממשלת לבנון יש הרבה יותר מרחב תמרון פוליטי. בסופו של דבר כל נוצרי, סוני ודרוזי שואל את עצמו - מה יצא לו מהמלחמה? וזה כלום, אלא רק הרס של שני הצדדים.
 

a e q u i t a s

New member
בהחלט רואים מגמה

מכיוון שאני עוסק בנושאים האלה גם מחוץ לפורום הזה, אני מצליח לעקוב מעט אחרי התקשורת הערבית ובהחלט רואים דיאלוג פנימי מאוד בוער על הנושאים האלה...הדוח שיח הולך כמו "אתם רוצים לתקוף את ישראל, ווואלה סבבה, אז תתקיפו אותה אבל לא מלבנון, איראן רוצה לתקוף שהיא תתקיף..." זה בערך הלך הרוחות שם.
 

kopfschmerzen

New member
יש משהו בדבריך אבל..

אנחנו עדיין רחוקים מלהסיק מסקנות. לא מזמן בצאת הכוחות הסורים מלבנון היו כאלה שטענו שסופו של חיזבאללה נראה באופק. כולנו מספיק חכמים לדעת שלא מעניין את איראן, סוריה, וחיזבאללה, מה גורלה של לבנון, והם ימהרו לשקם את כוחו. זה רק עניין של זמן. רוב הכספים שאיראן מזרימה לחיזבאללה משמשים לחינוך, ובכך הם מגדלים את דור השנאה הבא, שאסד מדבר עליו.
 

a e q u i t a s

New member
אתה יודע מה..

למה אני צריך להסביר, אני אביא לך חלקים מאמר שנכתב בעיתון אל-נהאר" הלבנוני על ידי ד"ר מונא פיאד – שיעית. אנו עוברים שלב קטסטרופלי וגורלי שהשלכותיו ישפיעו על ארצנו ועל האזור [כולו] במהלך המאה הבאה. נוכח חומרת [המצב], מצאתי לנכון להעלות בפומבי את השאלות שאנשים תוהים לגביהן בינם לבין עצמם, או שואלים זה את זה בסתר. הם אינם מעזים לפרסם זאת, מחשש שהדבר יעמוד בניגוד לקונצנזוס ומחשש שיואשמו בשיתוף פעולה [עם האויב] ובבגידה, אם לא בכפירה. אפשר שההתמודדות עם כמה שאלות קשות והעלאתן בפומבי תעצור את היגררותנו אל תהום ללא תחתית, ותסייע להנהגה לקבל החלטה נבונה וקשה כדי לעצור את המלחמה השטנית הזו, יהא אשר יהא המחיר. מה המשמעות של "להיות שיעי" – עבור רוב השיעים כיום – בשלב גורלי זה? להיות שיעי פירושו שאתה מפקיד את גורלך בידי ההנהגה החכמה והחסינה מטעויות, מבלי להעז לשאול שום שאלה, ולו לשם הבהרה. להיות שיעי פירושו לצפות בתחנות "אל-מנאר", ב-”New T.V” וב-“NBN“ בלבד ולהתבשם בשירי הגבורה שלהן ובחדשות שלהן, ולהתייחס באיבה עמוקה אל התחנות האחרות. שהרי הן "אמריקאיות" או "ציוניות" כל עוד הן משתמשות למשל במונח "הכוחות הישראליים" ולא "כוחות האויב" ואינן מתארות אותם בכינויים ומסתפקות בהעברת מידע. להיות שיעי פירושו שלא לשאול מהו הניצחון? האם ניצחון הוא ניצחון של הצבא [הכוונה לחזבאללה] והישארות החיילים החמושים בחיים, לצד הרס [הפיתוח הכלכלי] והכחדת האנשים אשר טרחו בבניינו ואשר מהווים הגנה בפועל על הלוחם עצמו? להיות שיעי פירושו שלא לשאול מהי משמעותם של העמידה האיתנה והגאווה - האם פירושם בריחה מההפצצות והצטופפות על מרצפות בתי ספר [כפליטים]? להיות שיעי פירושו ליטול חלק בפברוק "כרבלא 2" הלבנוני, שכן "כרבלא 1" בעיראק לא מילאה את תפקידה כראוי בגיוס הערבים ובהשגת ניצחון על האויב. להיות שיעי פירושו להיות גיבור שאינו סובל מכאב, לא מתלונן ולא נקלע למשבר נפשי, ולהסכים להקריב את הנפש את הארץ ואת כל ההישגים, כדי ללמד את ישראל לקח, לחשוף את שיגעונה ולהוכיח את תבוסתה הרועמת, כפי שסיפר לנו השר הסורי בשידורי ה-בי.בי.סי. שישראל הפסידה... ש[ישראל] שנואה כעת כפי שלא היתה מעולם ושרוב מדינות העולם התקבצו נגדה ו[שהאמת] באשר למידת הברבריות והטירוף של [ישראל] נהירה להן כעת... כשיעי עליך לקבל את ההיגיון הזה ואף לשבח אותו ולהתפעל מהרטוריקה שלו, מחוכמתו, מהתפקיד שהוא ממלא במישור הפצת תרבות [השמירה על] זכויות [האדם] ויישום האמנות הבינלאומיות, ומהתפקיד שהוא ממלא במישור הלאומי בתחום השחרור והעמידה האיתנה... מובן שכל ההרס והחורבן הזה היו דרושים כדי להוכיח באופן מוחשי את נכונות ההיגיון הרציונלי הזה, שהרי אנחנו, מרוב ענייניות, איננו פועלים אלא בדרך של ניסוי והוכחה... להיות שיעי פירושו להסכים לכך שהעיר שלך תיחרב מול עיניך... משפחותיה יהגרו, יתפזרו ברחבי הארץ והעולם ויהפכו לפליטים, וכן להסכים לעמוד איתן מבלי להתמרמר, כל עוד יש לוחם שברשותו טיל שאותו הוא יכול לירות לצפון ישראל ואולי לדרומה... אנחנו עם של גיבורים, איננו יודעים [לעשות] דבר זולת להקריב וביכולתנו לספוג מהלומות נפשיות ומוות של קרובים, וכן את ביזיון ההגירה ואת חיסול יסודות המדינה... האם לא די בכך שלידנו [שוכנות] מדינות חזקות, שאנו פועלים למען חיזוק [יסודותיהם] ושואבים כוח מנחישותם להתעמת עם הכוח האמריקאי העושק ועם המנגנון הצבאי השטני של ישראל, אשר עלינו להוכיח את חולשתם ואת אי יכולתם להביס את מתנגדי החזבאללה... להיות שיעי פירושו לדבוק בשתיקה ולא לשאול מה ייעודו של שחרור ארצות מולדת בדרך כלל, האם הוא נועד להחריב אותן ולהקל על כיבושן מחדש? כמו כן, אל לך לשאול על תפקיד ההנהגה, האם [תפקידה הוא] לשמור על כוחה הצבאי ועל אנשיה החמושים מבלי לתת את הדעת אל האיש הפשוט? היותך שיעי הופך אותך לאדם שכל מה שהוא יכול לעשות הוא להודות לחזב[אללה] על גבורתה ועל הקרבותיה ואין זה מעניינך כעת ליטול חלק בהחלשתה או ב'שבירת מילתה'... להיות שיעי פירושו להסמיך את 'אדון ההתנגדות' כגיבור מושיע לאומה הערבית כולה, לא רק בין אם אתה רוצה בכך ובין אם לאו, אלא גם בין אם האומה הזו רוצה בכך ובין אם לאו... יתרה מזו, די בכך שתתבשם בהאזנה לשירי ההלל העממיים של ההמונים אשר שיבחו בעבר את הגיבור המושיע שלה [גמאל] עבד אל-נאצר ועדיין מזילים דמעות על הגיבור האחר סדאם חוסיין והם מוכנים להלל כל גיבור שילטף את החלומות ואת הרגשות שלהם... אם אתה שיעי אינך אמור לשאול את ההנהגה הזאת איפה ואיך הוכשרה התשתית להתמודדות עם מלחמה עזה כזו ועם תוצאותיה האפשריות, היכן בתי החולים והאמבולנסים, שלא לומר מקלטים וכיו"ב. אלו הן משימות מתחום אחריותה של המדינה – אשר לא שאלו לדעתה כאשר הכריזו מלחמה... להיות שיעי פירושו לרוקן את השכל שלך ולהניח למר ח'אמנאי להכתיב לך [מה לעשות], להוביל אותך ולהחליט עבורך בשאלה מה הוא רוצה שנשק חזבאללה יעשה ולכפות עליך משמעות [חדשה למושג] 'ניצחון', [משמעות] שאין הבדל בינה לבין התאבדות. להיות שיעי פירושו להגן על ההתערבות הגלויה של שר [החוץ] האיראני בענייני לבנון... [אשר] בא כנראה כדי להזהיר את שני שרי החזבאללה בממשלה שלא לאשר את שבעת הסעיפים... ובפרט את סעיף הכוח הבינלאומי, כדי שלא נסגור את פרק ההתנגדות, אלא נמשיך להיות מדינה פתוחה ומופקרת ויעד לניצול... בכך הוא כאילו מתרה בהם על טעותם כאשר השיוך הלבנוני שלהם גבר על כפיפותם לאיראן, שכן, בניגוד לרצונם, עליהם להעדיף את האינטרס של הגרעין האיראני והאינטרס של איראן על פני האינטרס של מדינת [לבנון] ועל פני שמירה על חיי הלבנונים ורכושם... במיוחד אם הם שיעים. האם הפיכת איראן לכוח אזורי שיעי גדול אינה בראש סדר העדיפויות [שלנו]?... באוירה מתוחה ומדאיגה זו, אם אתה שיעי, עליך להאזין לבן שיחך השיעי המתוח והזועם... [שיעשה הכל] כדי למנוע את פריסת הכוחות הבינלאומיים ואתה, בלי להוציא הגה, שומע אותו [מאשים] את כולם בשיתוף פעולה, בבגידה, באמריקניות ובציוניות ועליך לספוג את זעמו ולהסכים לכל דעותיו... וזה מרחיק אותך מאוד מהאפשרות לחשוב מי אתה. האם אתה אזרח לבנוני? האם היותך שיעי מחייב אותך לתת עדיפות לאיראן על פני לבנון? האם יש לך חופש דעה? האם מותר לך לחשוב בשיקול דעת ולשאול לאן אנו מוליכים את המולדת, את הגורמים המרכיבים את המדינה, את הפלורליזם ואת החיים המשותפים אשר כעת אנו אמורים להגן עליהם? אם אתה שיעי ואתה מעז לכתוב דבר מעין זה ולחשוב כך, פירושו של דבר שאתה משתף פעולה ובוגד ודוגל בחלוקה וביישוב [הפליטים הפלסטינים] ובתכניות הציוניות ומגן על השחיתות של המדינה... ותומך במדיניות האמריקאית המוטית [לטובת ישראל] ומקבל את קוצר הראיה שלה ואת תמיכתה בטרור של המדינה הציונית ובאי נתינתה לפלסטינים את מדינתם כמו יתר בני האדם, באמתלה של אי תמיכה בטרור של החמא"ס. פירושו של דבר שאתה תומך בישראל עצמה ובמנגנון השטני שלה ובברבריות הרבה שלה ומצדיק את [מעשי] ההרג, הכיבוש והטירוף שלה. אתה בר מזל אם אינך מואשם בכך שאתה נוטל חלק בהריסת הבתים על ראשי בעליהם ובביתור גופות הילדים ופיזורן על ההריסות..." (נלקח ממר"י, כמובן שהיא רושמת את הכל בציניות, המאמר הזה גרף ביקורות מהעולם המוסלאמי השיעי ובעיקר באיראן, הכותבת היא פסיכלוגית במקצועה)
 
למעלה