הגדרות מסודרות
במילה יהדות - אין כוונתי ליהודים (ובוודאי שלא לביאליק או ליהודה עמיחי). יהדות - הכוונה האמת האלוקית המובאת בתורתו. התורה כוללת את התורה שבכתב והתורה שבע"פ - כולה: מקרא, משנה, תלמוד (כולל הכל) וכל ספרי הראשונים והאחרונים שלומדים אותו ומסכמים אותו, ומוסכמים ומקובלים על העולם התורני בבתי המדרש התורניים בכל הדורות. ידוע שביהדות נכללים זרמים שונים של שיטות שונות (אבל לא כל ה"זרמים" ולא כל ה"שיטות" הטוענים שהם יהדות), שנגרמים עקב גוונים שונים של הדגשים (חסידויות למיניהן, ליטאים וכו') או עקב ריחוק הדורות והתפזרות הגלויות והתהוות מנהגים שונים (תימנים, ספרדים, אשכנזים וכו'). מבחינה זו - היהדות פלורליסטית, וכדי לפתור סתירות שונות במקרים אלה - הדרך היא: עשה לך רב, ועל היהודי להיצמד לשיטה אחת, כדי לא לעוות את הכיוון הנכון. כאשר הוא נצמד לשיטה אחת, הוא יכול להיות סמוך ובטוח שדרכו נכונה, ורק ערבוב בין השיטות יכול להביא אותו לידי סתירות וטעויות. אבל יש דבר חשוב שצריך להבין: הזרמים והשיטות לא נבדלים ביניהם בעיקרי היהדות, אלא בגוונים ובהלכות קצה. אחד מהעיקרים ביהדות קובע איזה זרם נכלל בפלורליזם היהודי, ואיזה זרם או שיטה אינם יכולים להיכלל, והם כפירה גמורה. אני מבטיחה לך בהן צדק: הרעיון של "היה יהודי בביתך ואדם בצאתך" אינו נכלל בשום זרם ביהדות, מלבד זרמי הכפירה. הוא יסוד תנועת ההשכלה שהחלה באירופה לפני כ-250 שנה, וגרמה למציאות החילונית של ימינו, שלא היתה קיימת בעם היהודי עד אז.