לא רוצה לשוחח עם אלוהים כדי..

דוד1000

New member
אשר עיניך פקוחות על כל דרכי בני אדם

מאמר חמישי - פרק א [הגדרת זכויות וחובות] [קסט] הודיענו אלהינו יתרומם ויתהדר, כי פעולות משמעת בני אדם לפניו, כאשר מתרבים נקראים זכיות, ומרדיהם אם נתרבו נקראים חובות1. ושהכל זכור לפניו על כל בני האדם. כאומרו: גדל העצה ורב העליליה, אשר עיניך פקוחות על כל דרכי בני אדם, לתת לאיש כדרכיו וכפרי מעלליו. אמר עוד: כי עיניו על דרכי איש וכל צעדיו יראה ושאותן הרשמים נרשמים בנפשות ועושים אותן זכות או עכורות, כאומרו בעבירות: http://www.daat.ac.il/daat/mahshevt/kapah/5-2.htm http://www.mechon-mamre.org/i/t/k/k1132.htm
 

Tukon

New member
מסכן אלוהים שצריך לזכור כל שטות

שכתבתה, ועוד אתה מפיץ את זה במיליוני עותקים הוא בטח צריך לקרא הכל, כולל התגובות של הקוראים ולסווג את זה לזכות או חובה אתה עושה לו המון עבודה. קצת שקט מצידך, מאוד יעזור לו
 

דוד1000

New member
אין עוד מלבדו

בס"ד אין עוד מלבדו כך כתוב בתורה: "כי שאל נא לימים ראשונים אשר היו לפניך, למן היום אשר ברא אלקים אדם על הארץ, ולמקצה השמים ועד קצה השמים, הנהיה כדבר הגדול הזה, או הנשמע כמוהו? השמע עם קול אלוקים חיים מדבר מתוך האש כאשר שמעת אתה ויחי?? ``אתה הראית לאדם לדעת כי ה´ הוא האלוקים, אין עוד מלבדו. מן השמים השמיעך את קולו וכו´ ואת דבריו שמעת מתוך האש וכו´. וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה´ הוא האלוקים``. (דברים ד, ל``ב-ל``ט) מכאן רואים שנותן התורה ידע שהוא יחיד גם בעבר מאז שנברא העולם ועד סוף העולם. יחוד שמו (לזכור שאין עוד מלבדו, כלומר שאין עוד כמוהו), בכדי לזכור זאת יש מצווה בתורה להניח תפילין. "והיה לך לאות על ידך ולזכרון בין עיניך, כי ביד חזקה הוציאך... למען תהיה תורת ה' בפיך..." וכן נפסק בשולחן ערוך (או"ח כה, ה) "יכוין בהנחתם שצוונו הקב"ה להניח ארבע פרשיות אלו שיש בהם יחוד שמו (כלומר לזכור שאין עוד כמוהו) ויציאת מצרים, על הזרוע כנגד הלב, ועל הראש כנגד המוח, כדי שנזכור ניסים ונפלאות שעשה עמנו, שהם מורים על יחודו ואשר לו הכח והממשלה בעליונים ובתחתונים לעשות בהם כרצונו... וזה מה כתוב ברמב"ם. א יסוד היסודות ועמוד החכמות, לידע שיש שם מצוי ראשון. והוא ממציא כל הנמצא; וכל הנמצאים מן שמיים וארץ ומה ביניהם, לא נמצאו אלא מאמיתת הימצאו. [ב] ואם יעלה על הדעת שהוא אינו מצוי, אין דבר אחר יכול להימצאות. [ג] ואם יעלה על הדעת שאין כל הנמצאים מלבדו מצויים, הוא לבדו יהיה מצוי ולא ייבטל הוא לביטולם: שכל הנמצאים צריכין לו; והוא ברוך הוא אינו צריך להם, ולא לאחד מהם. ב לפיכך אין אמיתתו כאמיתת אחד מהם. [ד] הוא שהנביא אומר "וה' אלוהים אמת" (ירמיהו י,י)--הוא לבדו האמת, ואין לאחר אמת כאמיתו. והוא שהתורה אומרת "אין עוד, מלבדו" (דברים ד,לה), כלומר אין שם מצוי אמת מלבדו כמותו. ומכאן ראיה שנותן התורה לא היה אדם אלא בורא העולם שידע לפני אלפי שנים שאין עוד מישהו בעולם שטען שהוא בורא העולם בכל העולם ובכל הזמנים. איך הוא יכל לדעת מה נעשה בעולם אין סוף אחורה בעבר ואין סוף קדימה, ואיך הוא ידע מה נעשה בכל הגלקסיות ומתחת לארץ? הוא אמר שאין עוד מישהו דומה לו. הוא אמר שתבדוק ותראה שהוא יחידי שטען ויחידי שיטען שהוא ברא את העולם.הוא ידע שלא היה ולא יהיה עוד מישהו שיצליח להחדיר מסורת דומה למעמד הר סיני ויציאת מצרים. ומכאן שהוא בורא העולם. http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=482 http://www.mechon-mamre.org/i/t/k/k0213.htm http://planet.nana.co.il/pash8/mamad.htm http://www.mechon-mamre.org/i/t/t0504.htm#35 http://www.mechon-mamre.org/i/t/t1110.htm#10 http://www.pnimi.org.il/parasha/dvarim/vaethanan/vaethanan2.asp http://www.moriya.org.il/shut/indexid.asp?id=2256 http://www.yeshiva.org.il/midrash/hmidrash.asp?cat=4&sub_cat=231
 

Tukon

New member
לא קונה. אתה צריך הרבה מאמץ

בכדי לשווק את הרעיונות האלה. לפני 3000 שנה היה הרבה יותר קל למכור את זה היום יש לכם מתחרים רציניים
 
למעלה