לא תחוס עינך עליו
לא תחוס עינך עליו ובערת דם הנקי מישראל וטוב לך: (שופטים יט-יג) פי' הפסוק וכפי שמבואר בספורנו, "ובערת דם הנקי מישראל" : "עונש דם הנקי" שלכאורה דם זה של רוצח הוא ומדוע קוראת לו התורה דם נקי? אלא הכוונה על הנרצח שדמו נקי, והנאמר ובערת דם הנקי הכוונה "עונש דם הנקי" כנ"ל בשם הספורנו. ונראה לענ"ד להסביר את הפסוק יותר בפשטות, שאומרת התורה"ק "לא תחוס עינך עליו" בזה צוותה התורה"ק להמית את הרוצח. ומדוע יש להורגו שהרי מת כבר בן ישראל ולמה יומת עוד אחד? וכמו שהביא רש"י "שלא תאמר הראשון כבר נהרג למה אנו הורגים את זה ונמצאו שני ישראלים הרוגים" על דבר זה באה התורה לתת טעם בהמשך הפסוק "ובערת דם הנקי מישראל" כלו' דם הנקי ממש, שאם תשאיר את הרוצח הנבזה הזה בחיים מתוך רחמים שלא להרוג עוד נפש ישראלית, ימשיך הוא להרוג עוד אנשים, וכן יראו העם כי אותו אדם רצח, ובכל זאת חי ללא כל פגע, ואם כן אף הם בשעת כעסם ינהגו כן, וישפך דם נקי מישראל, ולזה אומרת התורה, הוא רצח, הרוג אותו וכך תבער דם נקי ממש בעתיד מישראל, שהנשארים ישמעו ויראו ולא יזידון עוד, והבן. מתוך הספר שאני מקווה להוציא ביום מן הימים אי"ה מתוך "קסם של מילים", יודעים לכתוב ברמה? בואו תראו לנו: http://www.tapuz.co.il/Communa/usercommuna.asp?CommunaId=32338
לא תחוס עינך עליו ובערת דם הנקי מישראל וטוב לך: (שופטים יט-יג) פי' הפסוק וכפי שמבואר בספורנו, "ובערת דם הנקי מישראל" : "עונש דם הנקי" שלכאורה דם זה של רוצח הוא ומדוע קוראת לו התורה דם נקי? אלא הכוונה על הנרצח שדמו נקי, והנאמר ובערת דם הנקי הכוונה "עונש דם הנקי" כנ"ל בשם הספורנו. ונראה לענ"ד להסביר את הפסוק יותר בפשטות, שאומרת התורה"ק "לא תחוס עינך עליו" בזה צוותה התורה"ק להמית את הרוצח. ומדוע יש להורגו שהרי מת כבר בן ישראל ולמה יומת עוד אחד? וכמו שהביא רש"י "שלא תאמר הראשון כבר נהרג למה אנו הורגים את זה ונמצאו שני ישראלים הרוגים" על דבר זה באה התורה לתת טעם בהמשך הפסוק "ובערת דם הנקי מישראל" כלו' דם הנקי ממש, שאם תשאיר את הרוצח הנבזה הזה בחיים מתוך רחמים שלא להרוג עוד נפש ישראלית, ימשיך הוא להרוג עוד אנשים, וכן יראו העם כי אותו אדם רצח, ובכל זאת חי ללא כל פגע, ואם כן אף הם בשעת כעסם ינהגו כן, וישפך דם נקי מישראל, ולזה אומרת התורה, הוא רצח, הרוג אותו וכך תבער דם נקי ממש בעתיד מישראל, שהנשארים ישמעו ויראו ולא יזידון עוד, והבן. מתוך הספר שאני מקווה להוציא ביום מן הימים אי"ה מתוך "קסם של מילים", יודעים לכתוב ברמה? בואו תראו לנו: http://www.tapuz.co.il/Communa/usercommuna.asp?CommunaId=32338