לבועז

לבועז

אל תשים לב למה שאומרים עליך בפורום. אני אתך במאבקך להכרה גם בריקודיהם של היוצרים החדשים יותר. אומנם, סביר להניח שלא כל הריקודים החדשים אכן ייקלטו (וזה רק טבעי) אך לפחות יש לתת לריקוד צ´אנס - וממש לא חשוב לצורך זה מהו הוותק של היוצר. גם יוצר חדש וכשרוני יכול ליצור ריקוד חדש נפלא... הלא לא רק היוצר יוצא מפסיד - גם הרוקדים עצמם, שנמנע מהם ללמוד ולרקוד ריקוד חדש ומוצלח. אז - שיהיה לך בהצלחה ויישר כח! חוץ מזה בועז-ביקרתי היום באתר שלך. אתר ממש חמוד. רק חסרים מאד הקטעי ווידאו לריקודים שלך!
 

EK55

New member
ריקודים חדשים

אני חושב שאסור בשום אופן לחבר ריקודים נוספים ולהציג אותם בהשתלמויות.לא חסרים לנו ריקודים יפים. יש לנו אלפי רקודים יפים ואין לנו צורך בעוד ריקודים חדשים.מרוב שיש לנו ריקודים רבים אז לא רואים את היער.מאות ריקודים יפים מאד שחוברו בשנים האחרונות לא רוקדים אותם בחוגים רבים,כי כל הזמן המדריכים מציגים ריקודים חדשים ואז אותם ריקודים נעלמים מחלק רב מהחוגים.דבר זה יוצר מצב שרוקדים שרוצים להחליף ולהתאים לעצמם חוג אחר מקשה עליהם לדעת חלק גדול מהריקודים הנרקדים.כיום נוצר מצב שאפילו מרקידים מפורסמים ומעולים לא יודעים לרקוד ריקודים יפים,אבל בלחץ הרוקדים החדשים שרק בשנה הארונה למדו לרקוד וזה מה שהם יודעים לרקוד אפילו שהריקודים לא כל כך יפים,אז המדריך נאלץ לשים אותם,כדי שהם יהיו מרוצים ולא יעזבו את החוג שהוא מתפרנס ממנו.אני חושב שרבוי הריקודים גרם לכך שמאות אלפי רוקדים נטשו את ריקודי-העם.לפני כ-12 שנים רקדו בארץ כחצי מלון רוקדים ריקודי-עם,ואילו כיום יש בקושי מאה אלף רוקדים.הרבה מהריקודים החדשים נעלמים תוך חודש ובמקומם צצים ריקודים חדשים יותר,וכך זה מתגלגל בשנים האחרונות.דובר הרבה על הנושא הזה.לא רק שמספר הריקודים לא קטן יותר,אלא שגדל פי עשרים מאשר קודם.אז עם כל הכבוד למדריך בועז כהן ולמחברי הריקודים החדשים,אני מניח שכוונתם טובה,אבל הם גורמים לנזק גדול מאד לריקודי העם.גורמי הנזק העיקריים הם בעיקר מארגני ההשתלמויןת שמביאות להם פרנסה רבה.שלא יספרו לנו סיפורי מעשיות,שהם בונים בשלב זה את ריקודי-העם לעתיד,כי זה יכול להמשך עוד שנים רבות ואנחנו נאכל את זה. עזרא כרמל
 

בעז כהן

New member
תקשיב לי טוב

עזרא כרמל.מעולם לא רקדו חצי מליון רוקדים ריקודי עם.לא בארץ, לא בחו"ל,לא בעבר ולא בהווה.גם אם תיקח את כל הרוקדים,נכון להיום, בכל העולם,תגיע אולי,לכמה עשרות אלפים.ואגב, המצב היום מבחינה זו הוא הטוב ביותר.דווקא היום, ריקודי העם זוכים לפופולריות עצומה בארץ ובעולם.וזאת למרות ריבוי הריקודים.אינך יכול לעצור את רצון העוסקים בענף(מכוריאוגרפים ועד הרוקדים)ליצור.כמו שאינך יכול למנוע יצירה והשמעה של עשרות/מאות שירים חדשים.עכשיו אפשר לבוא ולהתווכח על מידת ה"נזק" או ה"תועלת" שבריבוי הריקודים.או על רמתם.או על מידת הפצתם. רק לידיעתך,מרבית הריקודים החדשים, שיוצריהם הם היותר "מפורסמים" ו"מבוקשים",נוצרים לא עבורי או עבורך;לא עבור הרוקדים בארץ הקודש;אלא בעיקר לטובת המחנות בחו"ל."הפרסטיג´ה" וכן, גם הכסף.זו אגב גם אחת הסיבות העיקריות לריבוי ההשתלמויות, ולעובדה המצערת למה לא נותנים יותר מקום לריקודים של יוצרים אחרים.כמוני למשל. לסיכום,כמו שאנו עם שעדיין מתהווה,כך גם ריקודי העם שלנו.
 
לעזרא כרמל

לדעתי אין שום רע בריקוד חדש יפה שיצא. אתה רוצה לדרוך במקום? אני, למשל נהנית מאד מריקוד חדש שיצא לא מזמן והוא בין הריקודים האהובים עלי ביותר "אודה אודה" אם אתה מכיר. יחד עם זה אני לא שוכחת את היין הישן והטוב-הריקודים הוותיקים שליחם לא נס ואני באה גם להרקדות הנוסטלגיה במיוחד כדי לרקוד אותם. בוא ותחשוב לרגע על מוסיקה. גם שירים חדשים נולדים כל העת. רובם נשכחים, אמנם אחרי זמן לא רב אך אלה שלא - רק מוסיפים וממשיכים לענג את השומעים אותם זמן רב, ומצטרפים, לא באים במקום, לאותם שירים וותיקים ויפים שכולנו אוהבים. איך היו נשמעות, לדעתך תכניות הרדיו ללא אותם שירים חדשים? ללא מצעדי הפזמונים? זו לא דריכה במקום?! אפילו לשיר הכל כך ידוע "תשמור על העולם ילד" לא היה אז שום צ´אנס להתגלות - זה לא שיר מימי קום המדינה... (ואל תתפוס אותי במילה אם זה לא הטעם שלך). חבל שנתקבע ולא ניתן צ´אנס גם לחדש ולרענן להשמיע את דברו - אולי נצא כולנו נשכרים מכך. ושוב - לא במקום אלא בנוסף. ויצירה שאינה שווה הרבה - בריקוד, במוסיקה או בכל דבר אחר - מהר מאד תעלם מעצמה ממילא, אבל לפחות אפשר לתת לה צ´אנס!
 
קצת צנעות

הייתי מציע לכל ה"יוצרים" וגם ליוצרים, לנהוג במידת הצניעות ולקרוא למי שמחבר צעדים למנגינות מזדמנות, פשוט מחברים. זו אינה פחיתות כבוד. ואשר לשירים החדשים: יש כאן הבדל משמעותי. כדי ששיר חדש "יחייה" ולו לזמן קצר, עליו להיות מושמע ברדיו והמאזין הצורך את השיר הוא מאזין פ א ס י ב י. לעומת זאת, ריקוד חדש, כדי ש"יחייה", ולו לזמן קצר, על המרקידים (מדריכים?) להשקיע זמן ומאמץ פיזי ושכלי (אמנם לא רב) כדי ללמוד וללמד אותו. מעבר לכךאתם הרוקדים צריכים להקדיש זמן יקר כדי ללמוד אותו ובסופו של דבר הינכם נזקקים ל"קומפיוטר" בראש על מנת לרקוד את כל מה שלמדתם. בסופו של דבר אם כדי לרקוד צריך להשקיע כל כך הרבה אנרגיה בלזכור את כל בליל הצעדים, הרי שההנאה נפגעת. לחילופין אפשר לעשות מה שרבים עושים (בעיקר רוקדים חדשים): ללכת 10 פעמים בשבוע לרקוד. ואז זה בא במקום סרט, הצגה, משפחה ועוד. מתקון מצויין לרדידות אנושית וגם לפירוק משפחות.
 
מה הקשר לצניעות ???

איני מבינה מדוע אתה עוקץ את ה"יוצרים" ? ההגדרה הלשונית של "יוצר" במילוני העברית ובאקדמיה ללשון היא : "עושה מעשה שיש בו חידוש - בייחוד בתחום הספרות והאמנות" מכאן שחיבור צעדים למנגינה או שיר זו "יצירה", ומבצעה בהחלט הוא "יוצר". מה לעשות, ירון, זו עברית פשוטה !!! אפילו בועז כהן הוא "יוצר" - אמנם קטן, אך מין הסתם "יוצר" הוא. אגב - מ"יצירות" אלה אתם מתפרנסים יפה. לא ???
 
הפרנסה אינה אינדיקציה

וזה שאנו מתפרנסים מזה עדיין לא הופך רת חיבורי העדים ליצירה. מה לעשות ברוב הריקודים אין כל חידוש פרט לשיר אליו הם הודבקו. לפעמים גם המילה מחברים גדולה על אלה העוסקים בכך אז יוצרים... באמת קצת צניעות לא תזיק.
 

dw2322

New member
על רמות סינון של ריקודים

מצטרף לגישה הבסיסית כנגד ריקודים חדשים. יש המון ריקודים ישנים שרוקדים לא ותיקים במיוחד כלל אינם מכירים, ולעיתים גיליתי שכמה מהם מאד מאד יפים. על כן אני לפחות משתתף בשימחה בלימוד ריקוד חדש, אולם אם אגלה כי אינו עומד בסטנדרטים שלי (העולים עם הזמן, ככל שמכירים יותר ויותר ריקודים) הרי שלא ארקוד. אני יכול להרשות לעצמי זאת שכן אני מכיר מספיק ריקודים (ולכן לא אבזבז זמני לריק יותר מדי בצד). מזמין אחרים להצטרף ל"גישה עויינת" זו. הריקוד נדרש למנגינה שאוהב, צעדים הרמוניים ולא יותר מדי קשים לביצוע-אני חובב ולא רקדן מקצועי, ואיני מוצא שום סיבה מדוע לרקוד ריקוד מסובך מדי (יחסית לכמה מאות שאני מכיר), ולהערכתי ריקוד מסובך מדי לא יחזיק מים. למצטרפים טריים המדיניות הנ"ל קצת יותר קשה לביצוע, ולהם, לדעתי, חשוב לנסות וללמוד כל מה שאפשר. ממה שהבנתי מרקדנים ותיקים (מאד) זה שהם אפילו לא טורחים ללמוד כל ריקוד חדש דנדש. "קודם כל נראה את הריקוד מחזיק מים" (שנה?) אח"כ נשקול. ככה הם חוסכים מעצמם לימוד של אורחים לרגע. למען האמת זו נראית לי הגישה הטובה מכולן, רק שאני אישית עוד לא ותיק מספיק שאוכל להעלות את רמת הסינון עד כדי כך. לגבי מספר הרוקדים, קראתי לפני שנה שנתיים סקר בו צויין כי 4% מהישראלים רוקדים ריקודי עם (יכול להיות שזה היה חלק ממפקד האוכלוסין הגדול, לא זוכר בדיוק, אבל אני חושב, לא בטוח, שהסקר היה די מקיף). להגדרה זו נכנס כל מי שרוקד לפחות פעם בחודש. 4% מ 6M זה 240K רוקדים. גם מספר הרוקדים וגם הגדרת "רוקד" נראים לי סבירים. אלו שרוקדים כל יום הינם פלח זניח (ואולי מושך הרבה תשומת לב?) ולא הייתי מייחס לו משמעות סטטיסטית כלשהי.
 

EK55

New member
סינון ריקודים

אני מסכים לכל מלה שכתבתה ואני עושה בדיוק כמוך.אני מקוה שהחברים יבינו אותך ןיעשו כמוך וכמוני. עזרא כרמל
 

EK55

New member
לרקדנית הירושלמית

ריקודי הנוסטלגיה הם ריקודים מלפני 15 שנים מינימום,את רובם אני יודע לרקוד טוב,אבל במשך 15 השנים האחרונות חוברו ריקודים יפים מאד ורבים מאד, את רובם אני לא יודע לרקוד,כי חוברו ומחברים כל הזמן ריקודים חדשים שהם בינתיים נחשבים כריקודים ניסיוניים.ריקודים אלה שהם יפים ניתנים לפעמים והם מפוזרים בחוגים השונים.אילו לא היו מחברים הרבה ריקודים חדשים,היה אפשר לתת ריקודים יפים אלה בתדירות גבוהה יותר על חשבון הזמן הרב שמושקע כל הזמן על הריקודים החדשים,שהם בעצם ניסיוניים.הריקודים החדשים ברובם הם ריקודים ארוכים ומסובכים וזה כך כדי שלא יהיו דומים לריקודים שחוברו קודם כי בעצם כל האלמנטים הפשוטים נלקחו על-ידי הריקודים הוותיקים יותר.ככל שיחברו ריקודים חדשים יותר כך הם יהיו מסובכים וארוכים יותר,קשה ללמוד אותם וחבל להשקיע בהם מאמצים רבים,כי הם בסך הכל ניסיוניים.אמנם יש היום ריקודים חדשים ויפים כמו חברים,אודה אודה וכולה, אבל עד שמסננים ומגיעים לריקודים החדשים והיפים מפסידים ולא רוקדים מספיק את הרבה מהריקודים שחוברו ב-15 השנים האחרונות והם לא כל כך מסובכים כמו החדשים.לכן אני לא רוצה לדרוך במקום כפי שכתבת. עזרא כרמל
 

בעז כהן

New member
תודה לך

מקרב לב.ולראיה הריקוד שלי "חברים" עושה חייל בהרבה מקומות בארץ ובעולם.וזאת ללא שום יחסי ציבור,קשרים,אינטרסים וכד´.דוגמה נוספת הריקוד של ידיד קובי מיכאלי "ירח לימון",או "אמא" של אלי סגל,וישנם עוד רבים כמותינו המבקשים הזדמנות.בקשר לאתר, בקרוב מאד יהיה בו שינויים ותוספות-כולל קטעי הוידאו... תודה
 
בכל הזדמנות

בועז אתה לא שם לב אבל זה שקוף לגמרי. בכל הזדמנות אתה מנסה לומר כמה אתה עושה וכמה אתה מצליח ואתה ואתה ואתה. זה לא נראה טוב.
 
לבועז,אני שלא כל המרקידים כמוך

אצלנו אומרים - אם אין אני לי לי - פי לי. וזה בדיוק אתה, הייתי שמח לבוא אליך להרקדה ולראות בעיניים אם אתה כל כך גדול כמו הפה שלך!!!
 
למעלה