לגבי ליבוביץ´ והתבטאויותיו

יניב כ.

New member
לגבי ליבוביץ´ והתבטאויותיו

לפי מה שפורסם בעבר,ליבוביץ´ כינה את חיילי צה"ל יודונאצים.כאשר סדאם חוסיין,הפושע הבינלאומי פלש לכווית,אמר ליבוביץ כי אין מדינה בשם כווית אלא אחוזת השייח סבאח.לדעתי אלה התבטאויות חמורות שאסור לקבל.
 

צלף

New member
האמת נגד הנימוסים

בס"ד ליבוביץ היה איש השכל וכאשר הוא רצה לחדד נקודה הוא השתמש בביטוי החריף שישנו. למשל כווית - האם היום יש שם דמוקרטיה - או שזה עדיין מנוחל ע"י השיח שקונה את אזרחיו בכסף ואת תמיכת ארצות הברית בנפט הזול. ולמשל ידונאצים - כמה שאני מבין אותו הוא לא התכון לומר שהחילים שלנו כנו הנאצים. אלא הוא רצה לחדד ולומר שזה שאנו מחזים את תושביה הערבים של יהודה ושומרון תחת כיבוש יגרור אותנו לכל התופעות של הכיבוש כמו מלשינים והחזקת אזרחים במעצר במחנות הסגר, וטיפוח אדואולוגיה לאומנית כמו שהיה בפועל.
לתשומת לב אם בגלל המלחמה הנוכחית ניאלץ לחזור ולכבוש את הערים עוד פעם. גם בתלמוד אתה מוצא ביטויים חריפים תוך כדי ויכוח הלכתי שהניר לא סובל אותם, ואל תתפלא שרודפים אחרי האמת קשה להישאר מנומסים.
 

יניב כ.

New member
תגובה לצלף

אני סבור שזו חוצפה ורשעות מצידו של ליבוביץ´לדבר ככה על חיילי צה"ל וכוחות הביטחון,שעושים ימים כלילות בהגנה על בטחון אזרחי המדינה,מול התוקפנות הרצחנית של הפלסטינים שקמים עלינו לכלותנו,ועושים מעשי זוועה ורציחות יומיומיות.ולגבי כווית,בוודאי שזו מדינה דיקטטורית.כידוע ,כל המדינות הערביות מתאפיינות במשטרים עריצים,אפלים ואכזריים.אבל מה שמדאיג הוא שליבוביץ´ גילה הבנה לפעולות ההתפשטות והתוקפנות של הפושע הבינלאומי סדאם חוסיין,שכידוע תקף אוכלוסיה אזרחית בישראל במטח טילי סקאד.לכן דברי ליבוביץ´ הם דברי בלע ואיוולת.
 

אבינקה

New member
מצעד האיוולת

אני סבור שקראת את הדברים האלה ממקור שלישי, וגם רק ברפרוף. ראשית - פרסום הכינוי יודונאצים לא מתייחס לתקופה האחרונה, כמובן. הייחוס שאתה יוצר לתקופתנו הוא אנאכרוניסטי. מדובר על תקופת האינתיפאדה הישנה. (אגב הוא הודה שאולי לא היה צריך לפרסם את ההתבטאות ההיא בכמה ממכתביו בספר "רק רציתי לשאול.." שנית - הוא הבהיר (בקונטקסט המקורי) שמדובר בהשוואה לאירופה שלפני מלחה"ע השנייה ולא בהשוואה לפשעי המלחמה של הנאצים. ולעניין - ב67´ המדינה נכנסה להריון עם מאות אלפי ערביי השטחים. בשעה טובה נולדו להם צאצאים רבים, ואוכלוסיית שטחי A ו B מונה כיום לא פחות מ5000000 אנשים. הרעיון שאוכלוסיה של כ8000000 תשלוט (שלטון צבאי!) בחמש מיליון תושבי השטחים הוא רעיון אכזרי, לא הגיוני אסטרטגית ועוד פחות הגיוני מוסרית. כששולחים חיילים למשימה כזו חלק גדול מהם מפתח סוג של אטימות ושרירותיות כלפי האוכלוסיה הנשלטת. אני מדבר על אלימות שרירותית אם לא הבנת. זו הסיבה לביטוי. לו אני זה שהיה אומר אותו, לא הייתי טורח להתנצל. הוא מאוד קולע (כל דואגים להבהיר שהוא מתייחס לאירופה הגזענית שלפני המלחמה). כיום המציאות היא אחרת לגמרי במובן שאנחנו הלכנו כמה צעדים מרחיקי לכת כלפי שחרורם של הפלסטינאים, אבל שלטונם הכושל לא קרא את המפה נכון ולא מספיק מהר. ספק אם עכשו יש לערפאת את הכלים לחזור אחורה. היום גם מידת ההתערבות של חיילי צה"ל בנעשה בשטחים שהוחזרו הוא מינימליסטי מאוד ולא סביר שליבוביץ היה חוזר על אותו ביטוי לו היה חי עכשו. אגב, כל מנהיגי הציונות ההסטוריים ללא יוצא מן הכלל (אולי חוץ מהציונות הדתית, אבל זה שולי) כולל ז´בוטינסקי (לא מאמין- גש לכתביו ותבדוק) תמכו ברעיון שהארץ צריכה להתחלק בין העמים. עם הקמת המדינה וצבירת ממון ושטחים באו גם התאבון והיהירות. (לגבי סדאם- אני לא מכיר את ההתבטאות. בכל אופן, לא נראה לי שפעולות תקיפות של מנהיג מוסיפות או מורידות ממה שאתה מנסה לטעון שם.) ליבוביץ בוודאי לא היה אוויל (כדבריך). הוא דיבר על דברים שהיתה לו בהם הבנה וידיעה, מה שאי אפשר להגיד על ההודעה שלך.
 
למעלה