לגבי נחיתת החרום בנתב"ג היום
שלום לכולם, עכשיו חזרתי מכנפי פז וראיתי את כל השטויות שמסתובבות באינטרנט אז החלטתי לספר מה באמת היה. מדובר ב 4X-CAT שמופעל ע"י כנפי פז (כבר לא בבעלות כ"פ). הגלגל הימיני לא נפתח לגמרי ולא התקבל חיווי בתא הטייס. אחרי נסיון להרים ולהוריד את הגלגלים החליט עמית (הטייס) לעשות יעף נמוך ע"מ שאנחנו נוכל לספר לו מה רואים מהקרקע. ביעף היה אפשר לראות בבירור איך הגלגל הימיני נמצא בערך בחצי המהלך למטה וגם נוטה 30 מעלות אחורה. עמית החליט לעלות ולהסתובב ע"מ לשרוף דלק ולא לנחות עם מטוס מלא (היו לו 5 שעות). בינתיים הוחלט שהוא יגיע לנתב"ג ע"מ לנצל את המסלול ומתקני הכיבוי שם (קצף). זה הכל, אחרי כמה שעות וכמה הקפות בנתב"ג הם נחתו על 2 גלגלים תקינים ואחד קצת פחות. אני רוצה להגיד פה לעמית כל הכבוד על הנחיתה, לפי מה שהבנתי הוא ביצע נחיתה מושלמת עם מנוע ימין כבוי ומונץ (ע"מ למנוע נזק למנוע) ומנע גם נזק לכנף. זה מה שמתכוונים שאומרים נחיתות טובות.
שלום לכולם, עכשיו חזרתי מכנפי פז וראיתי את כל השטויות שמסתובבות באינטרנט אז החלטתי לספר מה באמת היה. מדובר ב 4X-CAT שמופעל ע"י כנפי פז (כבר לא בבעלות כ"פ). הגלגל הימיני לא נפתח לגמרי ולא התקבל חיווי בתא הטייס. אחרי נסיון להרים ולהוריד את הגלגלים החליט עמית (הטייס) לעשות יעף נמוך ע"מ שאנחנו נוכל לספר לו מה רואים מהקרקע. ביעף היה אפשר לראות בבירור איך הגלגל הימיני נמצא בערך בחצי המהלך למטה וגם נוטה 30 מעלות אחורה. עמית החליט לעלות ולהסתובב ע"מ לשרוף דלק ולא לנחות עם מטוס מלא (היו לו 5 שעות). בינתיים הוחלט שהוא יגיע לנתב"ג ע"מ לנצל את המסלול ומתקני הכיבוי שם (קצף). זה הכל, אחרי כמה שעות וכמה הקפות בנתב"ג הם נחתו על 2 גלגלים תקינים ואחד קצת פחות. אני רוצה להגיד פה לעמית כל הכבוד על הנחיתה, לפי מה שהבנתי הוא ביצע נחיתה מושלמת עם מנוע ימין כבוי ומונץ (ע"מ למנוע נזק למנוע) ומנע גם נזק לכנף. זה מה שמתכוונים שאומרים נחיתות טובות.