לגבי ABA

רינת1200

New member
לגבי ABA

אנחנו שוקלים להתחיל, אבל אנחנו לא רוצים לעשות תוכנית ביתית של 40 שעות (או משהו דומה לזה), וגם לא יכולים משום בחינה שהיא.
וגם בספטמבר מתחיל גן תקשורת, ולא יהיה לזה זמן.
השאלה - האם מקובל להיפגש עם מנתחת התנהגות מספר פעמים, למשל כדי לקבל טיפים להתנהלות נכונה יותר בבית? בלי צוות של תרפיסטיות וכל המערך הזה?
 

TikvaBonneh

New member
הדרכת הורים

אכן, מנתחת התנהגות יכולה לתת הדרכת הורים מאוד אפקטיבית, אבל זה אומר שההורים צריכים לעבוד קשה ולעשות שיעורי בית בין הפגישות.
תצטרכו למלא שאלונים, להחליט יחד איתה מה אתם רוצים לשנות בהתנהלות, למלא טפסי איסוף נתונים יומיים. בABA יש כל הזמן מדידה של ההתקדמות, ואם אין לכם צוות של תרפיסטיות, אתם ההורים אחראים על המעקב. זה בעצם הA השני. אנליזה. כדי לנתח, המנחה צריכה נתונים...
אז תעשו את זה רק אם אתם מוכנים להתגייס ולשתף פעולה. אחרת, חבל על הכסף שתשלמו לה.
אני אתן לכם דוגמא. נניח שהמטרה שלכם בהדרכה היא להפחית התפרצויות זעם של הילד. מנתחת ההתנהגות תרצה לדעת מה המצב ההתחלתי והאם באמת חל שיפור, כך שתצטרכו למלא נתונים על משך התפרצויות הזעם, עוצמתן, שכיחותן...
 

רינת1200

New member
ואם נחליט להתחיל תוכנית חלקית ביתית

עם תרפיסטית, ובספטמבר יתחיל הגן וזה יהיה לנו יותר מדי ונפסיק...
חודשיים עבדנו לחינם? או שאם השגנו כמה מטרות בדרך, מה טוב?
אציין שאין לנו מושג עדיין לאיזה גן תקשורת הילד הולך, ומה תהיה שיטת או שיטות הטיפול שם...
 

TikvaBonneh

New member
זה לא יהיה אפילו חודשיים

עד שתחליטי ועד שתצליחי לגייס צוות, ואז בהתחלה רק תצפיות והערכה והכרות, נשאר רק חודש עבודה. לא שווה את המאמץ לדעתי. אל תתישי את עצמך.
 

רינת1200

New member
טוב אז תשמעי מה קורה.

הסייעת (משלבת) של הילד בגן הודיעה פתאום אתמול שהיא עוזבת בימים הקרובים. נסיבות אישיות שלא קשורות אלינו.
כמובן רתחתי, כי גם בנסיבות הללו היא יכולה לדעתי להישאר עוד חודש וחצי בשביל הילד, עד סוף השנה.
הילד אבוד לגמרי בלי עזרה צמודה בגן. לא יושב ולא עושה כלום.
מצאנו ממש מעכשיו לעכשיו סייעת אחרת, שעושה רושם של מתאימה גם לנו וגם לילד. היא תעשה חפיפה ותחליף את הסייעת הנוכחית. כבר שקלתי להשאיר את הילד איתי בבית, אבל אני באמת לא יכולה להישאר איתו.
ואז התברר לנו במקרה שהסייעת החדשה גם למדה ABA ומחפשת עבודה כתרפיסטית....
בהנחה שהיא תימצא מתאימה לילד, ונראה שעושה עבודה טובה בגן ונחליט כבר למנף את העובדה שהיא הסייעת שלו - ולהביא אותה למספר שעות בשבוע הביתה אחה"צ גם לצורך עזרה וגם לצורך ABA (בהנחייה של מנתחת התנהגות מוסמכת שיש לנו כבר), אז זה גם יהיה קרוב לחודשיים עבודה וזה גם מאוד יעזור לי באוגוסט - אני שלושה שבועות אהיה רוב היום לבד איתו ועם אחיו הקצת יותר גדול (והמאוד צומי) בבית, כך שבמקום להביא בייביסיטר שתעזור לי גם להשתלט וגם לתת יחס אישי לילד המיוחד, אני יכולה תיאורטית להיעזר בסייעת שממילא גם תהיה דמות מוכרת, וגם כאמור למדה ABA.
מה דעתך, תקווה?
אני באמת בהתלבטות כי מצד אחד זה כנראה יהיה לתקופה קצרה מאוד כאמור, ומה כבר נספיק, וזו באמת התשה והתשה מאוד יקרה, ורוב הסיכויים שלא נמשיך עם זה אחרי ספטמבר.
מצד שני - אולי נספיק להתחיל משהו, לראות שזה מתאים לנו (לא בטוח כמובן) ואז בתחילת השנה נתייעץ בגן ויגיעו איתנו למסקנה שכדאי להמשיך עם זה אפילו פעם בשבוע בבית?
אני באמת לא מחפשת להעמיס יותר מדי
אבל כן רוצה לנסות עוד שיטה, עוד כיוון...כזה שנחקר מספיק....
כן רוצה לדעת שניסיתי כל מה שאפשר.
 

TikvaBonneh

New member
עכשיו יש לי יותר נתונים לחוות דיעה

במצב כפי שתארת אותו, אז כן, כדאי להתחיל תכנית ביתית עכשיו וגם כדאי להמשיך בשנה הבאה אחר הצהריים. אנחנו המשכנו ABA פעמיים בשבוע אחר הצהריים שעתיים בכל פעם במשך השנה, עד שהדביק את הפער השפתי והקוגניטיבי.
 

רינת1200

New member
אבל תקווה, ממילא יכולת להגיד לנו להתחיל

עכשיו ולהמשיך פעמיים בשבוע אחהצ, אז מה שינה את דעתך?
ואם הגן עד רבע לחמש כפי שהבנתי- זה אומר שנצטרך להוציא אותו פעמיים בשבוע מוקדם יותר מהגן, בהכרח?
אגב אם נעבוד חודשיים בשיטת ABA ואז נפסיק מכל סיבה שהיא, לדעתך זה עלול לגרום נזק? תודה יקירה
 

TikvaBonneh

New member
האלטרנטיבה

גם אצלי הוא לא בן יחיד... אם אמא אומרת לי זה ילד יחיד כל היום אני מסתובבת סביבו בחופש אני אשב איתו בבית ונאפה יחד פיצות ואחר הצהריים אנחנו בונים יחד פאזל של 1000 חלקים אז אני אגיד לה, לכי על זה. במצב שאת מתארת, שאני מכירה אותו טוב מהבית (יש לי ארבעה , עדיף שהילד יהיה בטיפול פרטני. בגלל זה המשכתי
לא נגרם שום נזק מהפסקת ABA זה לא אנטיביוטיקה
 

רינת1200

New member
סבבה לגמרי.

נראה לי שנתחיל ונראה אם מתאים לנו להמשיך.
בתכלס הייתי בטוחה שגן תקשורת עם יום ארוך יחסוך לי את הצורך בטיפולים נוספים ובהוצאות נוספות, ודי מבאס אותי לחשוב שלא.
אבל אני באמת רוצה לדעת שעשיתי עבור הילד את המקסימום.
 

TikvaBonneh

New member
הצעה חסכונית

להתחיל לעבוד על הקשר בין שני האחים. אם הם ילמדו לשחק יחד, הוא יוכל לחזור מהגן ולשחק עם אחיו, זה יותר טוב מכל טיפול. אצלי המשחק עם אחיו הגדולים מאוד מקדם אותו.
 

רינת1200

New member
תודה, אנחנו באמת מנסים את זה

לא תמיד זה כל כך מצליח...יותר בקטע שאם משהו מצחיק את שניהם והם שותפים לו, אז יש תקשורת לא מילולית יפה.
האח גם מתבאס הרבה פעמים מחוסר ההתייחסות של הקטן יותר ופשוט מרוכז בענייניו.
 

TikvaBonneh

New member
ברור זה בגלל הקושי שלו

התכוונתי שהמנחה והתרפיסטית יוכלו לעבוד על הנושא הזה, לתווך בין האחים. זה נראה לי בעדיפות ראשונה, כי משחק משותף עם ילד זו מיומנות בסיס שחסרה אצל הילדים שלנו.
 
למעלה