לגיטימיות היציאה בשאלה

לגיטימיות היציאה בשאלה

השאלה שלי מופנת לכל אלה הרואים ביוצאים אנשים קשיי יום ובעיתיים וכל הבלה בלה. מתי היציאה בשאלה לגיטימית ? האם יכול להיות יוצא בשאלה שתגידו עליו שהוא עשה את זה כי הוא היה באמת זקוק לכך ? אני יכול להגיד כיוצא בשאלה שאין לי שום בעיה עם החזרה בתשובה. כל מי שרוצה לחזור בתשובה שיעשה זאת ואני לא מערער כלל על הלגיטימציה. מה שאין כן אתם מערערים על עצם הלגיטימציה של החזרה בשאלה. בברכה, נ.
 
תראה, הגם שאין זה פורום פילוסופיה,

אבל אם אתה כבר שואל על לגיטימאציה... לדעתי- לגיטימאציה, כמו כל מושג אחר בכל מערכת מושגים שהיא, אינו קיים לעצמו. הוא התפתח בשלב מסויים, כשהשעור שבעיסה להתפתחותו היתה שאיפת החברה לשלוט בפרט. אבל לא זו הנקודה בקונטקסט הנוכחי. הענין הוא שאם אנו מניחים שהמושג איננו אובייקטיבי- הרי שכל אחד ואחד יכול להחיל אותו על מה שיחפוץ, לפרשן אותו כאשר יחפוץ ולעשות בו כיוצר בחומר. לכן, לפי דעתי, שום דבר איננו לגיטימי או בלתי-לגיטימי. ואם אתה שואל על דבר היות דבר כלשהו לגיטימי- תסביר את עצמך בכך שתאמר *בעיני מי*, מי *נותן הלגיטימאציה או השוללה* . מקווה שהובנתי (אבל לא בונה הרבה על האפשרות הזו
) יונה דער רוסישער
 

ינקל

New member
חזק ואמץ באמונתך

הזדהתי עם רוב י"ג העיקרים שלך. אפילו הידפסתי לעת הצורך... יפה בעיני. אז לשם מה לך "לגיטימציה"??? איש באמונתו יחיה, חזק ואמץ באמונתך וצפצף על לגיטימציה!!!
 
אני לא מבקש לגיטימציה

אבל לצורך הדיון עם מי שחושב אחרת אני טוען שאין שום טעם להתווכח כי אם אין שום אפשרות עקרונית לקבל את הגישה שלך (שלי) אין טעם לדבר בכלל. מקווה שהובנתי (מחווה ל"דער רוסישער")
 

leadol

New member
אין לגיטימציה

לא יכול להיות מקרה שבו דתיים יתנו לגיטימציה לעוזבים את הדת. כי זה עוקר מתחת לעקרונות הדת. אם יכול להיות מקרה שבו מישהו יוצא בשאלה כי הוא הגיע למסקנה מתוך מחשבה, יוצא מכאן שהוא חוטא כל חייו אבל בכל זאת לא אשם. מכאן שאלה באמונה איך יכול להיות שהוא יענש כשאיננו אשם או לחילופין איך יכול להיות שהוא חוטא כל כך ולא יענש. לכן דתיים לא יכולים לתת לגיטימציה ליוצאים בשאלה.
 
למעלה