לגרים?

לגרים?

ראיתי בכמה מקומות שאתם מדברים על מספר הלגרים שיש ברולר. למה הכוונה? יש לי שני רולרים (מיטשל וסיגמה), שניהם בנויים בצורה דומה - מוט מרכזי שמחבר בין הספולה למנגנון. המוט עובר דרך מיסב בכניסה לגוף (גוף=החלק עם גלגלי השיניים). בתוך הגוף יש עוד שתי נקודות מגע עם המוט המרכזי - גוש מתכת (שהוא חלק מגוף הרולר) עם חור שהמוט עובר דרכו, ופיסת מתכת או פלסטיק שמחליקה על גלגל שיניים ודוחפת את המוט קדימה ואחורה. איפה כאן נכנס המושג "לגר"? האם מדובר במיסב כדורי? ברולר של סיגמה יש מיסב כדורי אחד כזה בנקודת הכניסה של המוט לגוף. כל יתר המיסבים הם מיסבי החלקה בלבד. בקיצור - מה זה לגר של רולר? למה צריך להיות לי אכפת כמה כאלה יש ברולר?
 

paluta

New member
המיסב הכדורי יושב על הציר

כך שככל שיש יותר לאגרים ( כדורים) הכוח המופעל מתחלק בינהם והאיזון ופיזור הכוח מושלמים יותר וציר הסיבוב נשאר יציב וניצב באופן מאוזן ללא חיכוך מיותר עם הציר המרכזי אם שמרת על הקופסא של הרולרים שקנית יש שם שרטוטים כיצד הם בנויים (בתלת מימד) שבו תוכל לראות את כלל מבנה הרולר - זה יעזור לך חזותית להבין מה הולך שם
 

alonps

New member
../images/Emo110.gifמיסבים

הסתכלו במאמר "המדריך לרוכש הרולר" בפרק על המיסבים. לדברי מורה דרך ידידינו, "כיום ישנן חברות המייצרות רולרים מחומרים מתקדמים שלהן אין צורך במיסבים." לדבריו ישנם היום רולרים שהמיסב היחידי המותקן בהם משמש רק לסיבוב הידית.
 
משהו שגוי במאמר

יש שם עירבוב בין המושגים "מיסב" ו"כדורית". לא יתכן מיסב עם שתי כדוריות (כמו שאפשר להבין שהמשורר התכוון) ולא סביר שברולר אחד יהיו 10 מיסבים. משהו שם לקוי. מיסב = "החור שבתוכו מסתובב הציר". יש מיסבי החלקה שהם פשוט גוש מתכת עם חור, ויש מיסבים כדוריים שהם שתי טבעות עם כמה כדוריות בינהן. כדוריות = אותן כדוריות פלדה שבין הטבעות במיסב כדורי. יש גם מיסבים שבמקום כדורים יש גלילים או קונוסים.
 

paluta

New member
אתה צודק

הכוונה ל ball bearing ולא למספר המיסבים אלא למספר הכדורים במיסב הסיבובי של הציר
 
תראה,

עם מבנה הרולר אין לי בעיה. פרקתי אותו לגורמי גורמים ואני יכול גם לפרק את המיסב (כבר עשיתי דברים כאלה הרבה פעמים). השאלה שלי היתה לגבי הגדרת "לגר". הקופסה עם השירטוטים נמצאת בחיריה מתחת ל20 שנות זבל. האם התכוונת שיש רק מיסב כדורי אחד, ומספר הלגרים פרושו מספר הכדוריות שבתוך אותו מיסב? זה לא מסתדר. לא נראה לי סביר ומעולם לא ראיתי מיסב עם 3 כדוריות בלבד, אבל ראיתי בפורום שבדרך כלל מוזכרים רולרים עם "3 לגרים". 6 כדוריות זה מספר די קטן ביחס למה שמקובל במיסבים כדוריים.
 

paluta

New member
אז לך תחפור בחיריה או

כנס לכל חנות שמוכרת רולרים ותסתקל בפנים הקופסא וכן הכוונה למספר הכדוריות שיש במיסב ויש מיסבים עם כדור אחד ויש עם 3 ויש עם 6 וברכבת ישראל יש גם עם 258 - המיסב הסטנדארטי בנוי משתי טבעות אחת רחבה יותר ובינהן הכדורים בציר אחיד - דהינו גובה המיסב הוא ביחס ישיר לקוטר הכדורים אבל יש מיסבים שהכדורים אינם בציר אחיד אלא כמבנה ספיראלה זהוא מיסב ארוך יותר שהכדורים בו מסודרים אחד מעל השני ויוצרים מבנה לוליני כמו גרם מדרגות לוליניות - מיועד ליצב צינור שמושלח שם ולפזר את כוח החיכוח ומומנט הזוית
 

joko7

New member
באותה המידה יוביוב אם אתה עדיין חש

סמפטיה לרולר הישן והטוב שלך אז כנס לך לחנות שעוסקת בלאגרים בארץ (יש המון כאלו בת"א ) ותקנה לרולר שלך לאגר חדש גרמני או יפני, לך על הטוב ביותר ואם הלאגר הישן שלך עשה את שלו אז תוכל לחוש בהבדל כשתחליף אותו, במיוחד אם תשתמש בלאגר עם מס´ כדוריות גבוה,כל טוב ידידי.
 

אוריא

New member
תשמעו - לא נראה לי.../images/Emo124.gif../images/Emo124.gif

לפי מה שאני מבין מדבריך כבוד paluta היקר, הסימון של מספר ה- ball bearing הוא מספר הכדוריות בתוך המיסב (לאגר בלשון העם). כמו שהכותרת מרמזת אני לא מסכים עם הקביעה הזאת. לאחר בדיקת שפיות עם 2 מכניקרים בעבודה (שימו לב מי בודק לי את השפיות) - ball bearing = לאגר. בתוך הרולר יש כמה נקודות שיוביוב תיאר אותם כטבעות החלקה שעשויות מחומר פלסטי. ברולרים איכותיים מחליפים את טבעות ההחלקה האלה בלאגרים. הם הם הלגרים שמצוינים בחוץ. ככל שיש יותר לאגרים יש פחות טבעות מפלסטיק והאיכות של הרולר עולה - כך גם המחיר. עוד נקודה, מכיוון שהלאגרים הללו עשויים מתכת, רצוי שהם יהיה מפלדה שלא מחלידה. באתר של אוקומה אפשר למצוא שרטוטים מכניים של הרולרים שלהם. אני מחפש כבר המון זמן אתר עם הסברים על המבנה הפנימי של רולרים. אני לא מוצא אולי משהו יכול לעזור בעינין הזה?
 
הרולרים שלך יוביוב

יוביוב, ברולרים שלך שהם מדגם ישן מדובר בלי מיסבים. דגמים אלו פשוט חזשקים ומצוינים ולא זקוקים למיסבים. מיטצל בעברה ועדיין מייצרת רולרים מסיביים עם מיעוט מיסבים כמו 498 עם 2 מיסבים וזה דגם פשוט איכותי שמיוצר כבר למעלה מ 40 שנה. (ולכן אני מחפש כזה ישן לרכישה) אם תגיע ביום שישי אוכל להראות לך מס´ רולרים כדוגמא. יש לי את כל הקטלוגים שבעולם להסברים.... רצ"ב דוגמא לשרטוט רולר שברשותי. הבר מפורט יותר ביום שישי
 

paluta

New member
נכון וגם לא נכון

התשובה שלי לא הייתה מלאה ולכן הבלבול ולכן אני מתנצל על ההטעיה Ball Bearing פרושו מיסב ולכן אם רשום 6 דהיינו ישנם 6 מיסבים בציר אולם ישנו מינוח המקובל בעולם השרטוט שאם כתוב ball 6 Bearing דהינו המספר נמצא בין המילה Ball למילה Bearing אזי במיסב יש 6 כדורים צאוחר יותר אסרוק שרטוט שמציין זאת ובהחלט ניתן לראות את מס הכדורים במיסב הבודד ברולר אחד די ישן שפרקתי מזמן מתוצרת חברה יפאנית שאת שמה אינני יכול לקרוא כי הכתוב עליו זה בכתב יפאני יש מיסב אחד ארוך שבו יש 9 כדורים מסודרים בצורה לולינית - לדעתי זהוא פיתרון נפלא שכן הציר יושב למיסב ארוך ונתמך כמעט לכל אורכו , מאז לא יצא לי לפרק רולרים אחרים אבל בשרטוט שעל הקופסא של אחד הרולרים Okuma במקרה זה ניתן בוודאות לראות 3 מיסבים בציר ישנן כמה שיטות בתכנון ובניית רולרים ואני מניח שכל חברה בוחרת את האופן המתאים לה.
 

חץ הכסף

New member
מה זה לאגר

יוביוב, קוגה-לאגר למיטב ידיעתי משמעותו בגרמנית מיסב כדורים,אבל למה לך לדבר גרמנית כשיש מונחים חופפים בעיברית, המכונאים הוותיקים מאוד במטסכים קראו למיסב בשמו הגרמני, למה פורצלן ולא בדולח? זה הגיע כנראה עם העולים מהמדינות השונות והשתרש. מיסבים מיוצרים בעשרות קונפיגורציות ומחומרים שונים כולל חומרים פלסטיים למיניהם אך מרבית התעשיה משתמשת במיסבים מתכתיים מיסבים ניתנים להגדרה וחלוקה לקבוצות ותתי קבוצות,תפקיד המיסבים לאפשר תנועה סיבובית של צירים במינימום חיכוך, מינימום שחיקה ורעידות, ומינימום הפסדי אנרגיה המושקעים ע"מ לאפשר פעולת המכונה לזמן ארוך ובמינימום השקעת אנרגיה חיצונית להתנעת הסיבוב וכך הלאה, בעיקרון יש לך מיסבי "החלקה" כדוגמאת ה"פחיות" העגולות והשטוחות הנמצאות בין התלתל לגל הארכובה (קראנק שאפט)במנוע שריפה של מכונית, עשויות מתכות רכות ולעיתים נקראים מיסבים אלה - BABBIT -כרית, לסגסוגת מהן הן עשויות תכונות שימון עצמי(עופרת,בדיל,אבץ). מיסבי החלקה אחרים עשויים מסגסוגות ברונזה או אפילו פלסטיק ונקראים "פין אנד בושינג ברינגס", בד"כ לכולם נדרש חומר סיכה כלשהו (משחת סיכה או שמן) אך זה כבר מדע אחר לחלוטיןואם תשאל תקבל תשובה בנפרד. למיסבים המוכרים יש שמות שונים המתארים את תפקידם או מיקומם במערכת המיכנית, חלקם מכיל כדוריות פלדה אחרים מכילים גלילים או גלילונים או מחטים. במסבי החלקה כל שטח הציר הסובב נוגע בכל שטח מיסב ההחלקה הפנימי, לכאורה נראה שהחיכוך יהיה גדול מאוד בשל כך אך לאו דווקא, מפני שהמשקל הכללי שציר זה נושא עליו מתחלק על שטח רחב יותר כך שכל נקודה בשטח נושאת למעשה פחות משקל, באופן דומה מתנהגים מסבי כדורים, גלילים או מחטים, אלה מתגלגלם בתוך טבעות המיסב(פנימי וחיצוני) אבל שטח המגע של כל אחד מהם הוא נקודת המשיק של העיגול, כלומר נקודה זעירה, לכאורה כל העומס נופל על נק´ אחת אבל יש הרבה נקודות מגע כאלה כך שהלחץ מתחלק. ייתרונם הוא כי חלקיהם הכדוריים או הגליליים מתגלגים סביב עצמם ועושים וסובבים בכל ההיקף הפנימי של המיסב דבר המפחית מאוד את החיכוך ומאפשר השקעת אנרגיה מיזערית לצורך התנעתם ושמירה על סיבוב רציף. חמרי הסיכה כאמור משחקים תפקיד מכריע בשמירת תוחלת חיי המיסב והציר עצמו גם מניעת הגברת טמפרטורה הציר (והתפשטות טרמית של המתכת=לחץ=שחיקה ובלאי) חומרי הסיכה מגנים מפני קורוזיה, כגון מפני מי ים, חומרי הסיכה מותאמים לפי פרמטרים של טמפ´ סביבה, סל"ד, קוטר ציר פנימי וחצוני, השפעות סביבתיות כגון אבק(ומה הרכבו), חומצות, מים,רעידות טבעיות של המכונה ועוד ועוד. מיסב כדורי או גלילי הכוונה ליחידות מיסב שלמות ולא למספר הכדורים או הגלילים שבתוך המיסב, לכן כשעל ה-spinner או ה- roller כתוב משהו כמו: Three Ball Bearings הכוונה כי יש במכלול שלושה מיסבים קומפלט. אגב במרבית הספינרים יש מיסב התומך בידית הסיבוב של הספינר אולם זה יהיה בד"כ מסוג מיסב החלקה (ברונזה) באחרים ובמשובחים יהיה שם מיסב מחטים רחב התומך לאורך מרבית הציר החודר לכוון גלגלי השיניים. פיסת הפלסטיק או המתכת היושבת בחריץ מלבני בתוך גלגל השיניים ובה חור שדרכו עובר הציר שעובר לספולה, היא לא מיסב כלל וכלל אלא מסלול החלקה ההופך תנועה מעגלית לתנועה קווית, וזה מה שגורם לספולה לעלות ולרדת בעת סיבוב הידית החיצונית של הספינר, ציר זה אינו מסובב את הספולה בד"כ ואת הספולה מסובב בד"כ גלגל שיניים קוני מברונזה שנעוץ בחלק הפנימי העליון של המערכת ה"גיר" וגם דרכו עובר הציר המרים את הספולה. לגלגל שיניים זה עשויים להיות אחד או שני מיסבים תומכים, תעשה פירוק מישני ותמצא את כולם. למה חשוב שיהיו יותר מיסבים בספינר, ובכן הם עובדים חלק וקל יותר וכשהם מתקלקלים נוסעים לאיזור דרום ת"א איכן שמתרכזים כל יבואני המיסבים בארץ (דרומה מאמפא) מראים להם את המיסב שלכם ומבקשים אותו סוג וגודל ואת הכי טוב שיש גם אם תקנה את הכי יקר הוא יהיה זול בד"כ מאשר בחנות הדיג והוא עשוי להאריך חיים הרבה יותר ממיסב פשוט אשר בעין נראה ממש זהה אבל לא כך הדבר. כאשר בספינר שלך כדוגמאת ה"סיגמה" נדפקים מיסבי ההחלקה, כל הספינר מתחיל לרקוד סמבה ועכשיו לך ותמצה חרט ובית מלאכה שיסכים לקדד ולהשחיל תותב חדש במקום אלה שנהרסו- חבל"ז, לך תקנה ספינר חדש, יותר זול וגם תיהיה לך מתנה יפה ליום ההולדת שלך, למה מה? לך לא מגיע?, רק לאשה ולילדים?. יום טוב לכולם. מקווה שעניתי לכולכם אבל מי שמבקש להתפלפל בנושא ישאל בבקשה.
 

חץ הכסף

New member
כמה כדוריות או מחטים יש במיסב?

השאלה לא כל כך רלוונטית מפני ש: 1.המיסב מורכב בד"כ מטבעת מתכת חיצונית ופנימית בקטרים סטנדרטיים בד"כ כדי לפשט את תהליך מציאת התחליפים, בכל העולם, כך שיצרן של מכלול מכני כלשהו לא צריך לדאוג כי הלקוח לא יימצה מיסב תחליפי מתאים גם בקמצתקה. משום כך יצרני נמכלולים מתאימים את קוטר הצירים למידות פנים\חוץ של המיסבים הסטנדרטיים. 2.הטבעת החיצונית של המיסב אמורה להכנס בכוח כלשהו ל"בית המיסב" שבמכלול המכאני וזה מה שמחזיק את המיסב במקומו, מיסב שמתחיל להסתובב בתוך בית המיסב יחרוט את קוטר בית המיסב דבר שיידרוש א"כ גם חריטת בית המיסב והחדרת תותב-"בושינג ע"מ לחזור לקוטר הקודם, התופעה עשוייה להגרם ע"י בחירת והחדרת מיסב קטן בקוטר בכמה אלפיות מהנדרש או שהעומסים במכלול חרגו מאוד והצליחו לשחרר המיסב מאחיזתו. 3, קוטר החור בטבעת הפנימית כקוטר הציר הניכנס בו. 4, הגלילונים או הכדורים שבתוך המיסב נמצאים בד"כ בתוך רשת\סבכה ממתכת או פלסטיק שתפקידה לשמור על מרחק קבוע וללא מגע פיזי בין הכדורים או המחטים בינם לבין האחרים, על מנת למנוע שחיקתם. 5 לשתי טבעות המיסב יש תעלה פנימית בה מוחזקים המחטים\גלילונים או הכדורייות יחד עם הרשת האוחזת אותם. קוטרה הפנימי והיקפה הפנימי של תעלה זו מכתיבים את קוטר הכדוריות או הגלילונים ואת המספר המקסימלי שיוכלו להכנס בקוטר ובהיקף התעלה ומבלי לגעת אחד בשני. כמובן שזה לא מקרי ומתוכנן מראש. 6.בד"כ מיסב יהיה מלא בכמות המקסימלית של כדוריות או גלילים שניתן להכניס ומבלי שיווצר מגע פיזי בינהם, אולם המרחק בין הכדוריות ומספרם מוכתב גם ממהירויות הסיבוב של המיסב, מהעומסים המכניים הפועלים עליו, מימדיו הפיזיים, ובהתאם לכך גם סוג חומר הסיכה שישמן את המיסב הספציפי הפועל בתנאים מסויימים (כלומר שני מיסבים זהים יקבלו חומר סיכה שונה באופיו ובהרכבו הכימי -גריז צמיגי או דליל, או שמן גיר או הידראולי-סמיך או דליל.. שימו לב כי לכל מיסב יש קצת חופש בין הטבעות, מה שקורה הוא שמכדוריות או הגלילים קטנים מעט בקוטרם מעובי התעלה והרעיון הוא שחומר הסיכה יוכל לחדור מתחת לכדוריות, ולבין התעלה כך שימנע מגע פיזי שלהם בתעלה, ע"מ למנוע חיכוך ושחיקה ולאפשר מרווח לפינוי שבבים שנשחקו לצדדים ואלה לא יפעלו כמו חול שיישחוק עוד יותר את המיסב.. ויש עוד) 6.מיסב שיש בו 3 כדוריות או גלילונים או כל מספר אחר שאינו ממלא את היקף התעלה הוא מיסב אשר: או שנפגם והרשת האוחזת בהם נקרעה וחלקם נפלו מחוץ להמיסב, או שהמיסב תוכנן מראש להכיל מספר קטן של כדוריות מפני שהעומסים המכניים הפועלים על המיסב הם זניחים והמיסב משמש למרכוז הציר העובר דרכו יותר מאשר למניעת חיכוך ושחיקה. באם אתה נוכח כי מיסב מסויים נדפק יותר מדי פעמים ובאינטרוולים קצרים מדי הרי מנסיוני הבעיה ופתרונה יימצאו דווקא בהתאמת חומר סיכה הנכון והמתייחס למרבית הפרמטרים הסביביתים והמכניים המשפיעים על המיסב.כשיפור נוסף כדאי לנסות מיסב המכיל גלילונים או כדוריות או מחטים במספר שונה מזה המקולקל-אם יש כזה, יותר כדוריות לא יזיקו ובוודאי לא בספינר או ברולר. ובכ"ז אני נוטה לחשוב כי פחות סביר שהחלפת המיסב בסוג אחר (נניח מספר גדול יותר או נמוך של כדוריות) תפתור את הבעיה ולו רק מפני הכבוד שאנו רוכשים להנדסי המכונות העובדים אצל היצרן וחושבים על על הפרטים האלה מראש.
 

zoharfi

New member
אז איזה חומר סיכה צריך בלאגרים של

הרולר - גריז (אזה?) או שמן מכונות ?
 

חץ הכסף

New member
צריך להשתמש בחומר סיכה מתאים...

למרות שעסקינןגם בנדון, לא בדקתי את הנושא בהקשר המדובר ועד שאמציא לך תשובה בדוקה, הנה לך מעט ידע כללי\היקפי בנדון: כברירת מחדל השתמש בחמרי סיכה שמציעים לך בחנויות הדיג, יתכן כי אלה יקרים יותר ממוצרי סיכה דומים תעשייתיים אך אני מקווה שחומרי סיכה אלה הארוזים תחת שמות המותג של יצרני מכונות הדיג, מתאימים, לפחות ל"שמירת" תוחלת חיי מכונות הדיג. לגבי הארכת (במשפט קודם כתבתי-"שמירת" ויש הבדל משמעותי) תוחלת החיים של מנגנון גלגלי השיניים והמיסבים, אני מסופק אם תמצאו בחומרים אלה מזור. במו כן, הייה סמוך ובטוח שחומרי סיכה אלו מיוצרים ע"י מפעלים העוסקים בייצור חומרי סיכה ולא ע"י יצרני ציוד הדיג. בכל אופן הנה מספר כללי ברזל: 1) הימנע משימוש בחומרי סיכה תעשייתיים מאחר ואלה עשויים להכיל מיני תוספים כימיים היעילים מאוד בציוד תעשייתי או לרכב וכד´, אך עלולים לגרום לתקיפה כימית (קורוזיה) של אלומיניום וסגסוגות ברונזה שונות, למיסבים ולחלקי פלסטיק או לשחיק מהירה של הרכיבים הנעים ברולר\ספינר!!! 2) בית מנגנון גלגלי השיניים והמיסבים אינו אטום בד"כ ולכן השימוש בשמן לא ישים למרות ששמן עשוי להוות פתרון טוב יותר מגריז. (ובכל מקרה, לא שמן גיר ולא שמן מכונות תפירה) 3) משחת הסיכה (גריז) צריכה להיות רכה מאוד ויחד עם זאת דביקה ועמידה בפני שטיפה במים (קוד צמיגות בינ"ל - NLGI-0 ) על מנת שתקבל קנה מידה לצמיגות הנכונה שים לב לצמיגות הגריז ברולר חדש, בעין ובמגע אצבע. אל תשתמש בגריז או בשמן המכילים תוסף נגד שחיקה כגון: מוליבדן-די סולפיד- MoS2 או גרפיט, שני תוספים אלה טובים אולי לטרקטורים, ובוודאי לא ברולר. 4) בשום פנים ואופן לא למלא עד אפס מקום את חלל גלגלי השיניים בגריז, יתר על כן את המיסבים, מילוי יתר גורם לשחיקת יתר !!! גם אם נוטים לחשוב אחרת. מלבד זאת, מילוי יתר יקשה על תנועת גלגלי השיניים וידית הסיבוב ועשוי לבטל את תפקודו של הקלץ. 5) אם המיסב אטום משני צדדיו הרי היצרן הכניס לתוכו גריז בעת יצורו ובמילא לא ניתן לגרז אותו. אם המיסב פתוח משני צידיו: יש להחדיר גריז מצד אחד של המיסב, מקסימום 60%מהנפח שבין הכדורים היתר יישאר אוויר. 6) קנית מיסב- פתוח, חדש ולא מגורז? והמוכר מראה לך איך הוא מסתובב יפה וחלק, אל תקח מיסב זה בשום אופן, קח את האחרון שבחפיסה, זה שאולי לא הדגימו את תכונותיו לאף לקוח אחר וארוז יפה באריזתו המקורית. בבית, שטוף את המיסב משמן האחסון* ע"י ממס (סולוונט) כלשהו (דלק נטול עופרת, ספרי לניקוי קרבורטורים או בעזרת מכשיר קיטור ביתי**, - המנע מסיבוב המיסב בשלב זה, לאחר יבוש הממס, דחוס מעט גריז מצד אחד של המיסב בכל היקפו ורק אז סובב את המיסב ע"מ לפזר את הגריז שווה בין הכדורים ומתחת לכדורים, והרכב אותו למקומו במכונה. ( * שמן המגן המצפה מיסב חדש מגן נגד חלודה בלבד ולא נגד שחיקה, סיבוב קל של הכדוריות ללא חומר סיכה פוגע ופוצע מעט את ציפוי הכדוריות והכדורית נידונה לשחיקה מהירה ) (** וודא כי חלקי פלסטיק במיסב או ברולר לא ייפגעו מהקיטור או מהממס) 7) מי-ים גורמים לקורוזיה פרועה של מתכות, במיוחד לאלומיניום וסגסוגות ברזליות מי ברז גם, אך באופן איטי ממי-ים. גם מי ים וגם מים מתוקים יתערבבו בגריז ויפגעו בתכונותיו, הגריז עשוי להתקשח ולהפוך צמיגי מידי ובכך להגביר שחיקת הרכיבים. 8) נפילת הרולר\ספינר לים דורשת פתיחת מכסה בית גלגלי השיניים ובדיקה בעין של נוכחות מים (מים צפים או שינוי בטקסטורה של הגריז) במקרה זה יש לסלק את מרבית המשחה בעזרת ידית פלסטיק או עץ, א"כ לשטוף את יתרת הגריז בממס כלשהו, או במכשיר קיטור ביתי. יבוש, והחדרת גריז טרי. 9) החלף את הגריז שבמכונה אחת לשנה, אם חדרו אליו ולתוכו מי ים, החלף את הגריז מיד. 10) בנפילת רולר\ספינר לחול מומלץ לסלק את החול מחלקי הרולר\ספינר החיצוניים לחלוטין, רצוי להסיר את תוף החוט בספינר ולוודא כי חול לא חדר לאיזור הציר המרכזי, אם יש חשש קל, מומלץ להפסיק את השימוש במכונה זו מיד!! ולנקותה כנ"ל בבית.
 

zoharfi

New member
אני מודה לך מאוד וסבור שכדאי להעתיק

את מה שכתבת ולהוסיף למאמר תחזוקת ציוד הדייג או מאמר חדש לגבי תחזוקת הרולר. חבל שכל מה שכתבת שמכיל ידע רב ואינפורמציה שימושית רבה יירד לטימיון בסתם הודעה שעם הזמן תיעלם - מאמר יביא תועלת לרבים - רק תעתיק את מה שכתבת, תן לו כותרת - "תחזוקת הרולר" ושלח לאוריא או ALONPS במסר אישי. ושוב תודה.
 

חץ הכסף

New member
קוגה-לאגר הוא בגרמנית- מיסב כדורים

חברים יקרים, בדקתי את משמעות המונח עם "יקה" מקורי שמוצאו ממינכן גרמניה,,,והתשובה היא: קוגה-לאגר הוא בגרמנית- מיסב כדורים, "קוגה"- משמעותו כדור בגרמנית (גם כדור רובה). "לאגר"- פרושו בית (גם מחנה,כמו ההם..ימח שמם) ובסיכום: "בית כדורים" וזה = "מיסב" בעיברית, או "בול-ברינג"-Ball-Bearing" באנגלית. אגב, במינוח המקצועי למיסבים קיים שם משפחה אחד כללי עבור מיסבים מסוג, כדורים מחטים וגלילונים והוא- "מיסבים נוגדי חיכוך" ובאנגלית: Anti Friction Bearings אגב אם לספינר שלכם אין אפילו קוגה-לאגר אחד, או שיש בו תשע עשרה,.,לא תתפסו יותר דגים ואתם יודעים זאת..., נ.ב: אני לא מוכר או סוחר במיסבים!
 
למעלה