כן ולא
נתחיל ב-Pro DJ , בין אם מדובר ב-500 ובין אם מדובר ב-200 , אף אחד מהם אינו מומלץ כלל . אני זוכר שבזמנו כדי לרוקן את המלאי הייתי צריך למכור אותם במחיר הפסד , לא לדבר על איזו חגיגה הייתה עם האחריות (כמובן שכל לקוח זכה לאזהרה מתאימה בנוגע לאמינותם) . לגבי ה-DJM-600 , מהיכן המחשבה השגויה של DJ מתחיל או לא מתחיל? אולי להפך , אולי פתאום נקבע שדווקא קארל קוקס צריך להסתדר עם מיקסר פשוט ביותר אבל מתחיל זקוק לכלים רבים יותר כדי להגיע לאותה הרמה? לא רוכשים מכשיר לפי התחשבות באם המשתמש הוא מתחיל או לא . הפרמטרים לרכישה הם : תקציב , פונקציות דרושות (למשל אקולייזר 4 תחומים ולא 3 , למשל פילטרים , למשל סאמפלר , למשל קרוספיידר בעל רמת חיתוך המאפשרת סקראצ'ים ועוד) , איכות סאונד , עמידות ואמינות . ניתקלתי בתקליטנים רבים החל מאלו שדורשים רק פיטץ' ואפ-פיידרים עד לאלו שדורשים לפחות 4 נגנים , אפשרות סקראץ' , ג'וג ממונע או סמן ויזואלי , מערכות Loop , נקודות Hot Start , רזולוציות פיטץ' גבוהות , אקוולייזר מתקדם , פילטרים ועוד... חלק היו ברמה גבוה ביותר וחלקם היו צריכים לשקול מקצוע אחר , כך שאין כאן נושא של רמה (על אף שמי שמסוגל לעבוד נכון ומיקצועי ביצירתיות רבה עליו להיות ברמה גבוהה) . צר לי לאכזב אתכם : ה-DJM-600 כיום יורד מן איכות הסטנדרט ((לפחות בחו"ל החלה מגמת עליה ברכישה של ה-NUO5 מבית Ecler ודומיו , ומי שמרשה לעצמו ורוצה רולס רויס רוכש Allen & Heath) . מצד שני , הוא נותן לתמורה רבה אחרת (יחידת אפקטים נוחה המסנכרת אוטומטית את מחזורי האפקטית לערך ה-BPM בדיוק משביע רצון ומכילה אפקטים לא רעים יחסית , עיצוב נוח לשימוש מהיר ופשוט ועוד) . ובכלליות כדי למקד את השירשור הזה שאיבד את מטרתו : dj kobkob , מה הוא התקציב המקסימאלי שבאפשרותך להשקיע? שים לב , תקציב מינימלי מומלץ לציוד חדש יהיה : כ-4700 ש"ח לנגני קומפקט דיסק , כ-1280 עד 2250 ש"ח למיקסר , כ-3850 עד 4500 ש"ל לזוג רמקולים אקטיביים . הגדרתי כמינימלי היא לציוד באמינות סבירה ומעלה (על אף שהמיקסר ב-1290 ש"ח הוא ה-VMX300 , המיקסר הטוב ביותר של חברת Behringer , והוא מעט מתחת לסטנדרט של אמינות ועמידות) ובעל פונקציות בסיסיות ומעלה .