עלם וסוסתו
New member
לדעתי השינוי יבוא כאשר...
נפסיק לקרוא לתופעה "ריקודי - עם". כי זה בהחלט לא ריקודי עם! אני לא רואה בדבר שום שורשיות, תרבות ופולקלור. מה שאני רואה זה: תעשיית כסף. לדעתי, אי אפשר ולא צריך להתפרנס מריקודי עם. פולקלור עממי זה לא תחרות מי יחבר יותר ריקודים, ומי רשם את המוסיקה ראשון בארגון ולמי יש יותר רוקדים בהרקדה. משחקי הכבוד, היוקרה והכסף של המדריכים והיוצרים באים על חשבון איכות הפולקלור העממי הישראלי (אם יש כזה). ובינינו, מאז ימי "קלו רגליים" הומצאו ריקודים חדשים? בוודאי שלא - בסה"כ הפכו את סדר הצעדים והתנועות והדביקו (ולא תמיד בכישרון) מוסיקה חדשה ועדכנית. אבל עם ישראל, נוהר בהמוניו לאן שכולם הולכים ולאן שאופנתי. בואו נקרא לילד בשמו - מעטים האנשים שאכפת להם. כי אם זה באמת היה חשוב לאנשים - המצב היה שונה.
נפסיק לקרוא לתופעה "ריקודי - עם". כי זה בהחלט לא ריקודי עם! אני לא רואה בדבר שום שורשיות, תרבות ופולקלור. מה שאני רואה זה: תעשיית כסף. לדעתי, אי אפשר ולא צריך להתפרנס מריקודי עם. פולקלור עממי זה לא תחרות מי יחבר יותר ריקודים, ומי רשם את המוסיקה ראשון בארגון ולמי יש יותר רוקדים בהרקדה. משחקי הכבוד, היוקרה והכסף של המדריכים והיוצרים באים על חשבון איכות הפולקלור העממי הישראלי (אם יש כזה). ובינינו, מאז ימי "קלו רגליים" הומצאו ריקודים חדשים? בוודאי שלא - בסה"כ הפכו את סדר הצעדים והתנועות והדביקו (ולא תמיד בכישרון) מוסיקה חדשה ועדכנית. אבל עם ישראל, נוהר בהמוניו לאן שכולם הולכים ולאן שאופנתי. בואו נקרא לילד בשמו - מעטים האנשים שאכפת להם. כי אם זה באמת היה חשוב לאנשים - המצב היה שונה.