DAVIDADATO
Well-known member
אם 13 שביהדות הוא נחשב למספר עם מזל ובעולם מוגדר כמספר רע אז למה לא 666?
אם 13 שביהדות הוא נחשב למספר עם מזל ובעולם מוגדר כמספר רע אז למה לא 666?
13 חי קיים ובועט בכל הארץ.פעם היה 13 של קווים או של דן מגבעת שמואל. לא זוכר לאן או מה היתה התדירות
יש בלאגן אדיר בכל שיטת המספור של קווי האוטובוס בארץ. תלאי על תלאי על שיטת המספור הישנה של אגד שהייתה יעילה אך להיום לא ממש.כיוון שיש רק 660 (מצפה רמון - ת"א) + 669 (צומת רעננה/ גהה - באר שבע) לא ממש יש ביקוש ל-666...
אולי קו עתידי בין חיפה לבאר שבע לאורך כביש 6...
חוץ מ-2 הקווים שהוזכרו קידומת 6XX בקושי קיימת ומשמשת במספור החדש בבינעירוני לבית שמש (הגיע הזמן שגם קווי מודיעין - מודיעין עילית יצטרפו) וקווי ת"א- נתניה/ השרון.
אני הייתי עושה שינויים כאלהיש בלאגן אדיר בכל שיטת המספור של קווי האוטובוס בארץ. תלאי על תלאי על שיטת המספור הישנה של אגד שהייתה יעילה אך להיום לא ממש.
זה שמטרופולין ירושלים אימצו את 5XX(לקווים מהירים בירושלים) ו 6XX לבית שמש זהו מהלך מצוין לדעתי. אך עם מודיעין ומודיעין עילית שיטת המספור בהם עדיין פרוצה מאוד.
אני גם בעד שמודיעין ומודיעין עילית יאמצו את 6XX. קידומת אחידה לקווים הפרבריים לעוטף ירושלים ואיזור מודיעין. אך בעייה שהקווים ממודיעין ומודיעין עילית המספור יתנגש גם קווי נתניה ת"א. או פינוי מספרים בקידומת 4XX עבור הקווים ממודיעין ומודיעין עילית לת"א/ב"ב לצד אימוץ קידומת 6XX לקווים לירושלים.
בכללי צריך שינוי קיצוני בשיטת מספור הקווים במטרופולין גוש דן.
מודיעין עילית צריך לצמצם לשלושה קוויים בלבד לכל יעד(ב"ב וי-ם) ועידוד תחבורת מעברים.אני הייתי עושה שינויים כאלה
קווי מודיעין עילית
210 219 220 229 משנה בעתיד רק 230 משנה ל730 239 ל739 240 ל740 249 ל749
קווי ביתר עילית
אני הייתי עושה שינויים כאלהיש בלאגן אדיר בכל שיטת המספור של קווי האוטובוס בארץ. תלאי על תלאי על שיטת המספור הישנה של אגד שהייתה יעילה אך להיום לא ממש.
זה שמטרופולין ירושלים אימצו את 5XX(לקווים מהירים בירושלים) ו 6XX לבית שמש זהו מהלך מצוין לדעתי. אך עם מודיעין ומודיעין עילית שיטת המספור בהם עדיין פרוצה מאוד.
אני גם בעד שמודיעין ומודיעין עילית יאמצו את 6XX. קידומת אחידה לקווים הפרבריים לעוטף ירושלים ואיזור מודיעין. אך בעייה שהקווים ממודיעין ומודיעין עילית המספור יתנגש גם קווי נתניה ת"א. או פינוי מספרים בקידומת 4XX עבור הקווים ממודיעין ומודיעין עילית לת"א/ב"ב לצד אימוץ קידומת 6XX לקווים לירושלים.
בכללי צריך שינוי קיצוני בשיטת מספור הקווים במטרופולין גוש דן.
המספור יתנגש עם קווי נתניה ת"א. המספור של קווי בית שמש ב"ב גם ככה מתנגש.אני הייתי עושה שינויים כאלה
קווי מודיעין עילית
210 219 220 229 משנה בעתיד רק 230 משנה ל730 239 ל739 240 ל740 249 ל749
קווי ביתר עילית
149 משנה ל649 129 משנה ל629 139 משנה ל639 199 הייתי מבטל
מצוין, לדעתי תנסה להגיש למשרד התחבורה את ההצעה הזאת (מי ייתן ותהיה בעל פטנט קווי התחב"צ בישראל)לדוגמא הצעה שלי לגוש דן:
0-99: קווי אוטובוס עירוניים בתוך גוש דן שאינם עורקיים מרכזיים, קווים פנימיים בערים וקווים אזוריים לישובים הסובבים. יוכלו להיות מספר קווים עם אותו המספר באיזורים שונים במטרופולין.
1XX - 2XX: קווים אזוריים(כולל עירוניים אזוריים) עם שיטת מספור לפי איזור בדומה שיטת מספור קווי האוטובוס בברלין.
3XX: הדרום הקרוב. מרחובות/יבנה ועד אשקלון/קריית גת.
4XX: איזור ירושלים, בית שמש, מודיעין ומודיעין עילית.
5XX: קווים עירוניים עורקיים מרכזיים בגוש דן המהווים את קווי השלד בלב המטרופולין.
6XX: השרון, השומרון ודרום מחוז חיפה. מנתניה ועד זכרון יעקב/המשולש הצפוני. וקווים לשומרון.
7XX: הדרום. מדרומית לקריית גת ועד אילת.
8XX: הצפון.
9XX: קווי תלמידים.
אני לא חושב שהאנשים במשהת"ח ישכילו להבין זאת במיוחד עם השרה הנוכחית שלא יודעת מה היא עושה חוץ מרכבת הג'ובים שלה.מצוין, לדעתי תנסה להגיש למשרד התחבורה את ההצעה הזאת (מי ייתן ותהיה בעל פטנט קווי התחב"צ בישראל)
המספור יתנגש עם קווי נתניה ת"א. המספור של קווי בית שמש ב"ב גם ככה מתנגש.
צריך שיטה חדשה לגמרי.
לדוגמא הצעה שלי לגוש דן:
0-99: קווי אוטובוס עירוניים בתוך גוש דן שאינם עורקיים מרכזיים, קווים פנימיים בערים וקווים אזוריים לישובים הסובבים. יוכלו להיות מספר קווים עם אותו המספר באיזורים שונים במטרופולין.
1XX - 2XX: קווים אזוריים(כולל עירוניים אזוריים) עם שיטת מספור לפי איזור בדומה שיטת מספור קווי האוטובוס בברלין.
3XX: הדרום הקרוב. מרחובות/יבנה ועד אשקלון/קריית גת.
4XX: איזור ירושלים, בית שמש, מודיעין ומודיעין עילית.
5XX: קווים עירוניים עורקיים מרכזיים בגוש דן המהווים את קווי השלד בלב המטרופולין.
6XX: השרון, השומרון ודרום מחוז חיפה. מנתניה ועד זכרון יעקב/המשולש הצפוני. וקווים לשומרון.
7XX: הדרום. מדרומית לקריית גת ועד אילת.
8XX: הצפון.
9XX: קווי תלמידים.
מודיעין עילית צריך לצמצם לשלושה קוויים בלבד לכל יעד(ב"ב וי-ם) ועידוד תחבורת מעברים.
שני קווים בימי חול וקו שלישי דרך השכונות בסופי שבוע
המספור יתנגש עם קווי נתניה ת"א. המספור של קווי בית שמש ב"ב גם ככה מתנגש.
צריך שיטה חדשה לגמרי.
לדוגמא הצעה שלי לגוש דן:
0-99: קווי אוטובוס עירוניים בתוך גוש דן שאינם עורקיים מרכזיים, קווים פנימיים בערים וקווים אזוריים לישובים הסובבים. יוכלו להיות מספר קווים עם אותו המספר באיזורים שונים במטרופולין.
1XX - 2XX: קווים אזוריים(כולל עירוניים אזוריים) עם שיטת מספור לפי איזור בדומה שיטת מספור קווי האוטובוס בברלין.
3XX: הדרום הקרוב. מרחובות/יבנה ועד אשקלון/קריית גת.
4XX: איזור ירושלים, בית שמש, מודיעין ומודיעין עילית.
5XX: קווים עירוניים עורקיים מרכזיים בגוש דן המהווים את קווי השלד בלב המטרופולין.
6XX: השרון, השומרון ודרום מחוז חיפה. מנתניה ועד זכרון יעקב/המשולש הצפוני. וקווים לשומרון.
7XX: הדרום. מדרומית לקריית גת ועד אילת.
8XX: הצפון.
9XX: קווי תלמידים.
שלי שונה
קו
אותיות לועזיות צריך לתת אך ורק לקווי רכבת קלה ומטרו כדי להבדילם מקווי האוטובוס,אותיות עבריות בנוסף למספר צריך לתת רק לחלופות קוים כמו למשל חלופת קו 7 בירושלים למלון דיפלומט שנקרא קו 7אבגוש דן צריך ללכת על קידומות אות לועזית לקווים עירוניים קצרים כמו קו המיניבוס 23 בתל אביב או קו 4 הסיבובי-פנימי ברעננה. זה ישחרר את מספרי הבסיס לרשת ראשית יותר, שבשיטה שלך תהיה בין ה 1xx ל200 ותיצור הבדל בין P7 ל K7 או D25 ו B25 בניגוד למצב כיום שקווים פנימיים של ערים שונוצ בגוש יכולים להשיק באופן מבלבל.
כפי שהקו האדום הוא R1-3 כך הקווים המקדימים לקו הירוק והסגול יכולים להשתמש ב G ו P על מספרי השלוחות , ו M לקווים המקדימים של המטרו, אם כי M1 יצטרך מספרי חלוקה פנימית לענפיו.
בשיטה הלונדונית 1-99 הם קווים חוצי עיר 1xx קווים ממרכז העיר לטבעת השלישית והרביעית, 2xx קווים מטבעות 2-3 לשולי העיר באזורים 5-6.
ההבדל המשמעותי בין גוש דן ללונדון רבתי הוא בקומת ה 2xx . בגוש דן אין הגיון שקווים חזקים מהטבעות החיצוניות יסתיימו בטבעת של עבר הירקון ועבר האיילון כי קווים כאלו ממלאים תפקיד של רכבת פרברית וחייבים להגיע למסופי מרכז תל אביב. ההבדל המקסימלי שאפשר לעשות בקומה הזו הוא להתעקש על שירות אקספרס.
אם מתכננים את מערכת ה 1-99 בצורה שבה המספרים הבסיסיים 1-1x או 2-2x ישרתו צירים דומים או אזורים דומים אז אפשר ליצור סוג של מטרו מקדים או אולי אפילו גריד. למשל החלטה שקידומות מספר זוגי יהיו צפון דרום (בדומה לכבישים 2,20,4,40,44,6,60) וקידומות אי זוגיות קווי מזרח-מערב.
במידה ויהיו קידומות אות לקווים אזוריים - שיחרור מספרים בסיסיים בגוש דן יאפשר לתלת ספרתי מ 3xx ומעלה להשאר ארצי ואזורי.
אינני בטוח שהייתי מוציא את רחובות לתחום ה 3xx כאשר היא שייכת בימינו ל 2xx והמטרו מתוכנן להגיע אליה.
אני חושב גם שעם יחס של 7 קווים ממוספרים לאחד בממוצע בהשוואה בין גוש דן ללונדון - יש מקום לקיצוץ משמעותי במספר קווי האוטובוס בגוש דן לשליש או רבע ממספרם כיום לפחות. המצב בו יש 47,147,247 ו 347 שכולם עושים בערך אותו הדבר, בשילוב 48 ו 501 הוא מצב שמרוב קווים אי אפשר לנסוע, והוא טיפוסי מאד לשיטה הנהוגה כיום. אם במקום 6 קווי רעננה - תל אביב היו רק 2 זה יחסוך 4 מספרים בדוגמה אחת מני רבות.
מסכים לחלוטין. אני מתנגד למתן אותיות לקווי אוטובוס למעט שימוש באות א׳ לצורך ציון חלופה.אותיות לועזיות צריך לתת אך ורק לקווי רכבת קלה ומטרו כדי להבדילם מקווי האוטובוס,אותיות עבריות בנוסף למספר צריך לתת רק לחלופות קוים כמו למשל חלופת קו 7 בירושלים למלון דיפלומט שנקרא קו 7א
אני מתנגד למתן אותיות למספרים למען ציון האות א׳ לצורך חלופה.בגוש דן צריך ללכת על קידומות אות לועזית לקווים עירוניים קצרים כמו קו המיניבוס 23 בתל אביב או קו 4 הסיבובי-פנימי ברעננה. זה ישחרר את מספרי הבסיס לרשת ראשית יותר, שבשיטה שלך תהיה בין ה 1xx ל200 ותיצור הבדל בין P7 ל K7 או D25 ו B25 בניגוד למצב כיום שקווים פנימיים של ערים שונוצ בגוש יכולים להשיק באופן מבלבל.
כפי שהקו האדום הוא R1-3 כך הקווים המקדימים לקו הירוק והסגול יכולים להשתמש ב G ו P על מספרי השלוחות , ו M לקווים המקדימים של המטרו, אם כי M1 יצטרך מספרי חלוקה פנימית לענפיו.
בשיטה הלונדונית 1-99 הם קווים חוצי עיר 1xx קווים ממרכז העיר לטבעת השלישית והרביעית, 2xx קווים מטבעות 2-3 לשולי העיר באזורים 5-6.
ההבדל המשמעותי בין גוש דן ללונדון רבתי הוא בקומת ה 2xx . בגוש דן אין הגיון שקווים חזקים מהטבעות החיצוניות יסתיימו בטבעת של עבר הירקון ועבר האיילון כי קווים כאלו ממלאים תפקיד של רכבת פרברית וחייבים להגיע למסופי מרכז תל אביב. ההבדל המקסימלי שאפשר לעשות בקומה הזו הוא להתעקש על שירות אקספרס.
אם מתכננים את מערכת ה 1-99 בצורה שבה המספרים הבסיסיים 1-1x או 2-2x ישרתו צירים דומים או אזורים דומים אז אפשר ליצור סוג של מטרו מקדים או אולי אפילו גריד. למשל החלטה שקידומות מספר זוגי יהיו צפון דרום (בדומה לכבישים 2,20,4,40,44,6,60) וקידומות אי זוגיות קווי מזרח-מערב.
במידה ויהיו קידומות אות לקווים אזוריים - שיחרור מספרים בסיסיים בגוש דן יאפשר לתלת ספרתי מ 3xx ומעלה להשאר ארצי ואזורי.
אינני בטוח שהייתי מוציא את רחובות לתחום ה 3xx כאשר היא שייכת בימינו ל 2xx והמטרו מתוכנן להגיע אליה.
אני חושב גם שעם יחס של 7 קווים ממוספרים לאחד בממוצע בהשוואה בין גוש דן ללונדון - יש מקום לקיצוץ משמעותי במספר קווי האוטובוס בגוש דן לשליש או רבע ממספרם כיום לפחות. המצב בו יש 47,147,247 ו 347 שכולם עושים בערך אותו הדבר, בשילוב 48 ו 501 הוא מצב שמרוב קווים אי אפשר לנסוע, והוא טיפוסי מאד לשיטה הנהוגה כיום. אם במקום 6 קווי רעננה - תל אביב היו רק 2 זה יחסוך 4 מספרים בדוגמה אחת מני רבות.
אני מתנגד למתן אותיות למספרים למען ציון האות א׳ לצורך חלופה.
אותיות לועזיות יש לשמור לקווי מטרו, רק״ל, רכבלית וכרמלית בלבד.
לונדון זה לונדון,ישראל זה ישראלבלונדון היו לי קווים כמו W5 ו C11 שעשו מסלולים מקומיים יחסית מבלי להכנס למרכז העיר. יש שיטה שלמה של קווים כאלו כאשר האות ניתנת לפי המוסך או המסוף. מספרים כאלו מאפשרים חיסכון ניכר במספרי המערכת הראשית וגם קלים וקצרים יותר לזכור כי רובם דו ספרתיים.
לגבי ישראל - במקור חשבתי שבגלל השפה הרשמית אי אפשר להשתמש באותיות לטיניות, אבל העובדה שהקו האדום עושה בהן שימוש מוכיחה שאין מניעה לעשות זאת במדינה שהתנאי הבזיסי ללימודים אקדמאים הוא מבחן אנגלית.
לונדון זה לונדון,ישראל זה ישראל
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.