לדעתכם האם קו אוטובוס שמספרו 666 יהיה מאושר בישראל?

DAVIDADATO

Well-known member
אם 13 שביהדות הוא נחשב למספר עם מזל ובעולם מוגדר כמספר רע אז למה לא 666?
 

Ccyclist

Well-known member
אם 13 שביהדות הוא נחשב למספר עם מזל ובעולם מוגדר כמספר רע אז למה לא 666?

מקומו של קו השטן הישראלי הוא בשרון הצפוני, אולי מכוכב יאיר לנתניה דרך כפר יונה. לכבוד "נרון קסר" שמספרו מספר הבהמה - צריך לשלב את הגן הארכאולוגי של קיסריה בעסק אם זה לא צפוני מדי לקידומת 6xx ואם באמת רוצים לעבוד את בעל-זבוב הקו צריך גם מקטע בכביש 6.

תשיקו את הקו בלעל כל הקדושים (הלואין) ב 31.10.
 

oshri1987sg

Active member
בשנות החמישים בישראל היה קו 666 בין נתניה לטייבה
למיטב ידיעתי מעולם לא היו קוים: 519 520 523 530 539 544 579 622 649 652 653 654 657 659 661 663 664 671 672 673 674 675 678
 
פעם היה 13 של קווים או של דן מגבעת שמואל. לא זוכר לאן או מה היתה התדירות
 
פעם היה 13 של קווים או של דן מגבעת שמואל. לא זוכר לאן או מה היתה התדירות
13 חי קיים ובועט בכל הארץ.

אגד מפעילה בחיפה, קריות, ירושלים ורחובות.
קווים מפעילה ברמלה- לוד + שוהם- נתב"ג, ומתחנת בית יהושע לקדימה-צורן.
סופרבוס מפעילה בעפולה וקריית טבעון
מטרופולין מפעילה בהרצליה, דרום ת"א ובין כפר סבא לערי המשולש.
אפיקים מפעילה בראש העין.
דן בדרום בקריית גת, אשקלון ואשכול.
דן באר שבע
רמת הגולן

לא חסר...

כיוון שיש רק 660 (מצפה רמון - ת"א) + 669 (צומת רעננה/ גהה - באר שבע) לא ממש יש ביקוש ל-666...
אולי קו עתידי בין חיפה לבאר שבע לאורך כביש 6...

חוץ מ-2 הקווים שהוזכרו קידומת 6XX בקושי קיימת ומשמשת במספור החדש בבינעירוני לבית שמש (הגיע הזמן שגם קווי מודיעין - מודיעין עילית יצטרפו) וקווי ת"א- נתניה/ השרון.
 

DanBus43Maalit72

Active member
כיוון שיש רק 660 (מצפה רמון - ת"א) + 669 (צומת רעננה/ גהה - באר שבע) לא ממש יש ביקוש ל-666...
אולי קו עתידי בין חיפה לבאר שבע לאורך כביש 6...

חוץ מ-2 הקווים שהוזכרו קידומת 6XX בקושי קיימת ומשמשת במספור החדש בבינעירוני לבית שמש (הגיע הזמן שגם קווי מודיעין - מודיעין עילית יצטרפו) וקווי ת"א- נתניה/ השרון.
יש בלאגן אדיר בכל שיטת המספור של קווי האוטובוס בארץ. תלאי על תלאי על שיטת המספור הישנה של אגד שהייתה יעילה אך להיום לא ממש.

זה שמטרופולין ירושלים אימצו את 5XX(לקווים מהירים בירושלים) ו 6XX לבית שמש זהו מהלך מצוין לדעתי. אך עם מודיעין ומודיעין עילית שיטת המספור בהם עדיין פרוצה מאוד.

אני גם בעד שמודיעין ומודיעין עילית יאמצו את 6XX. קידומת אחידה לקווים הפרבריים לעוטף ירושלים ואיזור מודיעין. אך בעייה שהקווים ממודיעין ומודיעין עילית המספור יתנגש גם קווי נתניה ת"א. או פינוי מספרים בקידומת 4XX עבור הקווים ממודיעין ומודיעין עילית לת"א/ב"ב לצד אימוץ קידומת 6XX לקווים לירושלים.

בכללי צריך שינוי קיצוני בשיטת מספור הקווים במטרופולין גוש דן.
 

oshri1987sg

Active member
יש בלאגן אדיר בכל שיטת המספור של קווי האוטובוס בארץ. תלאי על תלאי על שיטת המספור הישנה של אגד שהייתה יעילה אך להיום לא ממש.

זה שמטרופולין ירושלים אימצו את 5XX(לקווים מהירים בירושלים) ו 6XX לבית שמש זהו מהלך מצוין לדעתי. אך עם מודיעין ומודיעין עילית שיטת המספור בהם עדיין פרוצה מאוד.

אני גם בעד שמודיעין ומודיעין עילית יאמצו את 6XX. קידומת אחידה לקווים הפרבריים לעוטף ירושלים ואיזור מודיעין. אך בעייה שהקווים ממודיעין ומודיעין עילית המספור יתנגש גם קווי נתניה ת"א. או פינוי מספרים בקידומת 4XX עבור הקווים ממודיעין ומודיעין עילית לת"א/ב"ב לצד אימוץ קידומת 6XX לקווים לירושלים.

בכללי צריך שינוי קיצוני בשיטת מספור הקווים במטרופולין גוש דן.
אני הייתי עושה שינויים כאלה
קווי מודיעין עילית
210 219 220 229 משנה בעתיד רק 230 משנה ל730 239 ל739 240 ל740 249 ל749
קווי ביתר עילית
 

DanBus43Maalit72

Active member
אני הייתי עושה שינויים כאלה
קווי מודיעין עילית
210 219 220 229 משנה בעתיד רק 230 משנה ל730 239 ל739 240 ל740 249 ל749
קווי ביתר עילית
מודיעין עילית צריך לצמצם לשלושה קוויים בלבד לכל יעד(ב"ב וי-ם) ועידוד תחבורת מעברים.

שני קווים בימי חול וקו שלישי דרך השכונות בסופי שבוע בלבד.
 

oshri1987sg

Active member
יש בלאגן אדיר בכל שיטת המספור של קווי האוטובוס בארץ. תלאי על תלאי על שיטת המספור הישנה של אגד שהייתה יעילה אך להיום לא ממש.

זה שמטרופולין ירושלים אימצו את 5XX(לקווים מהירים בירושלים) ו 6XX לבית שמש זהו מהלך מצוין לדעתי. אך עם מודיעין ומודיעין עילית שיטת המספור בהם עדיין פרוצה מאוד.

אני גם בעד שמודיעין ומודיעין עילית יאמצו את 6XX. קידומת אחידה לקווים הפרבריים לעוטף ירושלים ואיזור מודיעין. אך בעייה שהקווים ממודיעין ומודיעין עילית המספור יתנגש גם קווי נתניה ת"א. או פינוי מספרים בקידומת 4XX עבור הקווים ממודיעין ומודיעין עילית לת"א/ב"ב לצד אימוץ קידומת 6XX לקווים לירושלים.

בכללי צריך שינוי קיצוני בשיטת מספור הקווים במטרופולין גוש דן.
אני הייתי עושה שינויים כאלה
קווי מודיעין עילית
210 219 220 229 משנה בעתיד רק 230 משנה ל730 239 ל739 240 ל740 249 ל749
קווי ביתר עילית
149 משנה ל649 129 משנה ל629 139 משנה ל639 199 הייתי מבטל
 

DanBus43Maalit72

Active member
אני הייתי עושה שינויים כאלה
קווי מודיעין עילית
210 219 220 229 משנה בעתיד רק 230 משנה ל730 239 ל739 240 ל740 249 ל749
קווי ביתר עילית
149 משנה ל649 129 משנה ל629 139 משנה ל639 199 הייתי מבטל
המספור יתנגש עם קווי נתניה ת"א. המספור של קווי בית שמש ב"ב גם ככה מתנגש.

צריך שיטה חדשה לגמרי.

לדוגמא הצעה שלי לגוש דן:

0-99: קווי אוטובוס עירוניים בתוך גוש דן שאינם עורקיים מרכזיים, קווים פנימיים בערים וקווים אזוריים לישובים הסובבים. יוכלו להיות מספר קווים עם אותו המספר באיזורים שונים במטרופולין.
1XX - 2XX: קווים אזוריים(כולל עירוניים אזוריים) עם שיטת מספור לפי איזור בדומה שיטת מספור קווי האוטובוס בברלין.
3XX: הדרום הקרוב. מרחובות/יבנה ועד אשקלון/קריית גת.
4XX: איזור ירושלים, בית שמש, מודיעין ומודיעין עילית.
5XX: קווים עירוניים עורקיים מרכזיים בגוש דן המהווים את קווי השלד בלב המטרופולין.
6XX: השרון, השומרון ודרום מחוז חיפה. מנתניה ועד זכרון יעקב/המשולש הצפוני. וקווים לשומרון.
7XX: הדרום. מדרומית לקריית גת ועד אילת.
8XX: הצפון.
9XX: קווי תלמידים.
 

DAVIDADATO

Well-known member
לדוגמא הצעה שלי לגוש דן:

0-99: קווי אוטובוס עירוניים בתוך גוש דן שאינם עורקיים מרכזיים, קווים פנימיים בערים וקווים אזוריים לישובים הסובבים. יוכלו להיות מספר קווים עם אותו המספר באיזורים שונים במטרופולין.
1XX - 2XX: קווים אזוריים(כולל עירוניים אזוריים) עם שיטת מספור לפי איזור בדומה שיטת מספור קווי האוטובוס בברלין.
3XX: הדרום הקרוב. מרחובות/יבנה ועד אשקלון/קריית גת.
4XX: איזור ירושלים, בית שמש, מודיעין ומודיעין עילית.
5XX: קווים עירוניים עורקיים מרכזיים בגוש דן המהווים את קווי השלד בלב המטרופולין.
6XX: השרון, השומרון ודרום מחוז חיפה. מנתניה ועד זכרון יעקב/המשולש הצפוני. וקווים לשומרון.
7XX: הדרום. מדרומית לקריית גת ועד אילת.
8XX: הצפון.
9XX: קווי תלמידים.
מצוין, לדעתי תנסה להגיש למשרד התחבורה את ההצעה הזאת (מי ייתן ותהיה בעל פטנט קווי התחב"צ בישראל)
 

DanBus43Maalit72

Active member
מצוין, לדעתי תנסה להגיש למשרד התחבורה את ההצעה הזאת (מי ייתן ותהיה בעל פטנט קווי התחב"צ בישראל)
אני לא חושב שהאנשים במשהת"ח ישכילו להבין זאת במיוחד עם השרה הנוכחית שלא יודעת מה היא עושה חוץ מרכבת הג'ובים שלה.

השיטה שהצעתי אמורה שלא יהיו התנגשויות בין מספרים ולגבי הקווים הבינעירוניים שלא תהיה התנגשות עם שיטות מספור אפשריות של מטרופולינים אחרים.

דוגמאות:
8XX תשמש לקווים מגוש דן לצפון בזמן ש 8XX יהיו גם לקווים מהדרום לירושלים.
6XX במטרופולין בירושלים יהיו לקווי בית שמש בזמן ש 6XX בגוש דן יהיו הקווים מנתניה עד זיכרון יעקב.
9XX יהיו קווים מהצפון לירושלים והדרום בזמן ש 9XX במרכז יהיו קווי תלמידים.
7XX יהיו קווים מגוש דן לדרום בזמן שבירושלים והצפון 7XX ישמשו לקווי תלמידים.
4XX יהיו קווים מגוש דן ואשדוד בירושלים בזמן ש 4XX בצפון יהיו לטבריה ובדרום 4XX ישמשו למטרה אחרת.
 

Ccyclist

Well-known member
המספור יתנגש עם קווי נתניה ת"א. המספור של קווי בית שמש ב"ב גם ככה מתנגש.

צריך שיטה חדשה לגמרי.

לדוגמא הצעה שלי לגוש דן:

0-99: קווי אוטובוס עירוניים בתוך גוש דן שאינם עורקיים מרכזיים, קווים פנימיים בערים וקווים אזוריים לישובים הסובבים. יוכלו להיות מספר קווים עם אותו המספר באיזורים שונים במטרופולין.
1XX - 2XX: קווים אזוריים(כולל עירוניים אזוריים) עם שיטת מספור לפי איזור בדומה שיטת מספור קווי האוטובוס בברלין.
3XX: הדרום הקרוב. מרחובות/יבנה ועד אשקלון/קריית גת.
4XX: איזור ירושלים, בית שמש, מודיעין ומודיעין עילית.
5XX: קווים עירוניים עורקיים מרכזיים בגוש דן המהווים את קווי השלד בלב המטרופולין.
6XX: השרון, השומרון ודרום מחוז חיפה. מנתניה ועד זכרון יעקב/המשולש הצפוני. וקווים לשומרון.
7XX: הדרום. מדרומית לקריית גת ועד אילת.
8XX: הצפון.
9XX: קווי תלמידים.

בגוש דן צריך ללכת על קידומות אות לועזית לקווים עירוניים קצרים כמו קו המיניבוס 23 בתל אביב או קו 4 הסיבובי-פנימי ברעננה. זה ישחרר את מספרי הבסיס לרשת ראשית יותר, שבשיטה שלך תהיה בין ה 1xx ל200 ותיצור הבדל בין P7 ל K7 או D25 ו B25 בניגוד למצב כיום שקווים פנימיים של ערים שונוצ בגוש יכולים להשיק באופן מבלבל.

כפי שהקו האדום הוא R1-3 כך הקווים המקדימים לקו הירוק והסגול יכולים להשתמש ב G ו P על מספרי השלוחות , ו M לקווים המקדימים של המטרו, אם כי M1 יצטרך מספרי חלוקה פנימית לענפיו.

בשיטה הלונדונית 1-99 הם קווים חוצי עיר 1xx קווים ממרכז העיר לטבעת השלישית והרביעית, 2xx קווים מטבעות 2-3 לשולי העיר באזורים 5-6.

ההבדל המשמעותי בין גוש דן ללונדון רבתי הוא בקומת ה 2xx . בגוש דן אין הגיון שקווים חזקים מהטבעות החיצוניות יסתיימו בטבעת של עבר הירקון ועבר האיילון כי קווים כאלו ממלאים תפקיד של רכבת פרברית וחייבים להגיע למסופי מרכז תל אביב. ההבדל המקסימלי שאפשר לעשות בקומה הזו הוא להתעקש על שירות אקספרס.

אם מתכננים את מערכת ה 1-99 בצורה שבה המספרים הבסיסיים 1-1x או 2-2x ישרתו צירים דומים או אזורים דומים אז אפשר ליצור סוג של מטרו מקדים או אולי אפילו גריד. למשל החלטה שקידומות מספר זוגי יהיו צפון דרום (בדומה לכבישים 2,20,4,40,44,6,60) וקידומות אי זוגיות קווי מזרח-מערב.

במידה ויהיו קידומות אות לקווים אזוריים - שיחרור מספרים בסיסיים בגוש דן יאפשר לתלת ספרתי מ 3xx ומעלה להשאר ארצי ואזורי.

אינני בטוח שהייתי מוציא את רחובות לתחום ה 3xx כאשר היא שייכת בימינו ל 2xx והמטרו מתוכנן להגיע אליה.

אני חושב גם שעם יחס של 7 קווים ממוספרים לאחד בממוצע בהשוואה בין גוש דן ללונדון - יש מקום לקיצוץ משמעותי במספר קווי האוטובוס בגוש דן לשליש או רבע ממספרם כיום לפחות. המצב בו יש 47,147,247 ו 347 שכולם עושים בערך אותו הדבר, בשילוב 48 ו 501 הוא מצב שמרוב קווים אי אפשר לנסוע, והוא טיפוסי מאד לשיטה הנהוגה כיום. אם במקום 6 קווי רעננה - תל אביב היו רק 2 זה יחסוך 4 מספרים בדוגמה אחת מני רבות.
 

oshri1987sg

Active member
מודיעין עילית צריך לצמצם לשלושה קוויים בלבד לכל יעד(ב"ב וי-ם) ועידוד תחבורת מעברים.

שני קווים בימי חול וקו שלישי דרך השכונות בסופי שבוע
המספור יתנגש עם קווי נתניה ת"א. המספור של קווי בית שמש ב"ב גם ככה מתנגש.

צריך שיטה חדשה לגמרי.

לדוגמא הצעה שלי לגוש דן:

0-99: קווי אוטובוס עירוניים בתוך גוש דן שאינם עורקיים מרכזיים, קווים פנימיים בערים וקווים אזוריים לישובים הסובבים. יוכלו להיות מספר קווים עם אותו המספר באיזורים שונים במטרופולין.
1XX - 2XX: קווים אזוריים(כולל עירוניים אזוריים) עם שיטת מספור לפי איזור בדומה שיטת מספור קווי האוטובוס בברלין.
3XX: הדרום הקרוב. מרחובות/יבנה ועד אשקלון/קריית גת.
4XX: איזור ירושלים, בית שמש, מודיעין ומודיעין עילית.
5XX: קווים עירוניים עורקיים מרכזיים בגוש דן המהווים את קווי השלד בלב המטרופולין.
6XX: השרון, השומרון ודרום מחוז חיפה. מנתניה ועד זכרון יעקב/המשולש הצפוני. וקווים לשומרון.
7XX: הדרום. מדרומית לקריית גת ועד אילת.
8XX: הצפון.
9XX: קווי תלמידים.

שלי שונה
קו

בגוש דן צריך ללכת על קידומות אות לועזית לקווים עירוניים קצרים כמו קו המיניבוס 23 בתל אביב או קו 4 הסיבובי-פנימי ברעננה. זה ישחרר את מספרי הבסיס לרשת ראשית יותר, שבשיטה שלך תהיה בין ה 1xx ל200 ותיצור הבדל בין P7 ל K7 או D25 ו B25 בניגוד למצב כיום שקווים פנימיים של ערים שונוצ בגוש יכולים להשיק באופן מבלבל.

כפי שהקו האדום הוא R1-3 כך הקווים המקדימים לקו הירוק והסגול יכולים להשתמש ב G ו P על מספרי השלוחות , ו M לקווים המקדימים של המטרו, אם כי M1 יצטרך מספרי חלוקה פנימית לענפיו.

בשיטה הלונדונית 1-99 הם קווים חוצי עיר 1xx קווים ממרכז העיר לטבעת השלישית והרביעית, 2xx קווים מטבעות 2-3 לשולי העיר באזורים 5-6.

ההבדל המשמעותי בין גוש דן ללונדון רבתי הוא בקומת ה 2xx . בגוש דן אין הגיון שקווים חזקים מהטבעות החיצוניות יסתיימו בטבעת של עבר הירקון ועבר האיילון כי קווים כאלו ממלאים תפקיד של רכבת פרברית וחייבים להגיע למסופי מרכז תל אביב. ההבדל המקסימלי שאפשר לעשות בקומה הזו הוא להתעקש על שירות אקספרס.

אם מתכננים את מערכת ה 1-99 בצורה שבה המספרים הבסיסיים 1-1x או 2-2x ישרתו צירים דומים או אזורים דומים אז אפשר ליצור סוג של מטרו מקדים או אולי אפילו גריד. למשל החלטה שקידומות מספר זוגי יהיו צפון דרום (בדומה לכבישים 2,20,4,40,44,6,60) וקידומות אי זוגיות קווי מזרח-מערב.

במידה ויהיו קידומות אות לקווים אזוריים - שיחרור מספרים בסיסיים בגוש דן יאפשר לתלת ספרתי מ 3xx ומעלה להשאר ארצי ואזורי.

אינני בטוח שהייתי מוציא את רחובות לתחום ה 3xx כאשר היא שייכת בימינו ל 2xx והמטרו מתוכנן להגיע אליה.

אני חושב גם שעם יחס של 7 קווים ממוספרים לאחד בממוצע בהשוואה בין גוש דן ללונדון - יש מקום לקיצוץ משמעותי במספר קווי האוטובוס בגוש דן לשליש או רבע ממספרם כיום לפחות. המצב בו יש 47,147,247 ו 347 שכולם עושים בערך אותו הדבר, בשילוב 48 ו 501 הוא מצב שמרוב קווים אי אפשר לנסוע, והוא טיפוסי מאד לשיטה הנהוגה כיום. אם במקום 6 קווי רעננה - תל אביב היו רק 2 זה יחסוך 4 מספרים בדוגמה אחת מני רבות.
אותיות לועזיות צריך לתת אך ורק לקווי רכבת קלה ומטרו כדי להבדילם מקווי האוטובוס,אותיות עבריות בנוסף למספר צריך לתת רק לחלופות קוים כמו למשל חלופת קו 7 בירושלים למלון דיפלומט שנקרא קו 7א
 

DanBus43Maalit72

Active member
אותיות לועזיות צריך לתת אך ורק לקווי רכבת קלה ומטרו כדי להבדילם מקווי האוטובוס,אותיות עבריות בנוסף למספר צריך לתת רק לחלופות קוים כמו למשל חלופת קו 7 בירושלים למלון דיפלומט שנקרא קו 7א
מסכים לחלוטין. אני מתנגד למתן אותיות לקווי אוטובוס למעט שימוש באות א׳ לצורך ציון חלופה.
 

DanBus43Maalit72

Active member
בגוש דן צריך ללכת על קידומות אות לועזית לקווים עירוניים קצרים כמו קו המיניבוס 23 בתל אביב או קו 4 הסיבובי-פנימי ברעננה. זה ישחרר את מספרי הבסיס לרשת ראשית יותר, שבשיטה שלך תהיה בין ה 1xx ל200 ותיצור הבדל בין P7 ל K7 או D25 ו B25 בניגוד למצב כיום שקווים פנימיים של ערים שונוצ בגוש יכולים להשיק באופן מבלבל.

כפי שהקו האדום הוא R1-3 כך הקווים המקדימים לקו הירוק והסגול יכולים להשתמש ב G ו P על מספרי השלוחות , ו M לקווים המקדימים של המטרו, אם כי M1 יצטרך מספרי חלוקה פנימית לענפיו.

בשיטה הלונדונית 1-99 הם קווים חוצי עיר 1xx קווים ממרכז העיר לטבעת השלישית והרביעית, 2xx קווים מטבעות 2-3 לשולי העיר באזורים 5-6.

ההבדל המשמעותי בין גוש דן ללונדון רבתי הוא בקומת ה 2xx . בגוש דן אין הגיון שקווים חזקים מהטבעות החיצוניות יסתיימו בטבעת של עבר הירקון ועבר האיילון כי קווים כאלו ממלאים תפקיד של רכבת פרברית וחייבים להגיע למסופי מרכז תל אביב. ההבדל המקסימלי שאפשר לעשות בקומה הזו הוא להתעקש על שירות אקספרס.

אם מתכננים את מערכת ה 1-99 בצורה שבה המספרים הבסיסיים 1-1x או 2-2x ישרתו צירים דומים או אזורים דומים אז אפשר ליצור סוג של מטרו מקדים או אולי אפילו גריד. למשל החלטה שקידומות מספר זוגי יהיו צפון דרום (בדומה לכבישים 2,20,4,40,44,6,60) וקידומות אי זוגיות קווי מזרח-מערב.

במידה ויהיו קידומות אות לקווים אזוריים - שיחרור מספרים בסיסיים בגוש דן יאפשר לתלת ספרתי מ 3xx ומעלה להשאר ארצי ואזורי.

אינני בטוח שהייתי מוציא את רחובות לתחום ה 3xx כאשר היא שייכת בימינו ל 2xx והמטרו מתוכנן להגיע אליה.

אני חושב גם שעם יחס של 7 קווים ממוספרים לאחד בממוצע בהשוואה בין גוש דן ללונדון - יש מקום לקיצוץ משמעותי במספר קווי האוטובוס בגוש דן לשליש או רבע ממספרם כיום לפחות. המצב בו יש 47,147,247 ו 347 שכולם עושים בערך אותו הדבר, בשילוב 48 ו 501 הוא מצב שמרוב קווים אי אפשר לנסוע, והוא טיפוסי מאד לשיטה הנהוגה כיום. אם במקום 6 קווי רעננה - תל אביב היו רק 2 זה יחסוך 4 מספרים בדוגמה אחת מני רבות.
אני מתנגד למתן אותיות למספרים למען ציון האות א׳ לצורך חלופה.

אותיות לועזיות יש לשמור לקווי מטרו, רק״ל, רכבלית וכרמלית בלבד.
 

Ccyclist

Well-known member
אני מתנגד למתן אותיות למספרים למען ציון האות א׳ לצורך חלופה.

אותיות לועזיות יש לשמור לקווי מטרו, רק״ל, רכבלית וכרמלית בלבד.

בלונדון היו לי קווים כמו W5 ו C11 שעשו מסלולים מקומיים יחסית מבלי להכנס למרכז העיר. יש שיטה שלמה של קווים כאלו כאשר האות ניתנת לפי המוסך או המסוף. מספרים כאלו מאפשרים חיסכון ניכר במספרי המערכת הראשית וגם קלים וקצרים יותר לזכור כי רובם דו ספרתיים.

לגבי ישראל - במקור חשבתי שבגלל השפה הרשמית אי אפשר להשתמש באותיות לטיניות, אבל העובדה שהקו האדום עושה בהן שימוש מוכיחה שאין מניעה לעשות זאת במדינה שהתנאי הבזיסי ללימודים אקדמאים הוא מבחן אנגלית.
 

oshri1987sg

Active member
בלונדון היו לי קווים כמו W5 ו C11 שעשו מסלולים מקומיים יחסית מבלי להכנס למרכז העיר. יש שיטה שלמה של קווים כאלו כאשר האות ניתנת לפי המוסך או המסוף. מספרים כאלו מאפשרים חיסכון ניכר במספרי המערכת הראשית וגם קלים וקצרים יותר לזכור כי רובם דו ספרתיים.

לגבי ישראל - במקור חשבתי שבגלל השפה הרשמית אי אפשר להשתמש באותיות לטיניות, אבל העובדה שהקו האדום עושה בהן שימוש מוכיחה שאין מניעה לעשות זאת במדינה שהתנאי הבזיסי ללימודים אקדמאים הוא מבחן אנגלית.
לונדון זה לונדון,ישראל זה ישראל
 

Ccyclist

Well-known member
לונדון זה לונדון,ישראל זה ישראל

זו שיטה יעילה שעובדת, ושומרת על ה 1-99 לקווים ראשיים.

בגלל שלא משתמשים באותיות I,O,Q - השיטה משחררת 23 קידומות אות שאפשר להשתמש בהן לצרכי רשת האוטובוסים.

בברצלונה למשל V ו H משמשים לגריד האוטובוסים הראשי במרכז העיר, אזור של כ 10 ק"מ על כ 7 ק"מ. השיטה מגדירה קווים ראשיים כאשר V האנכי הם אי זוגיים ו H האופקיים הם זוגיים.

בערים רבות (כולל לונדון) הקידומת N משמשת לקווי לילה. זה מאפשר לתת שירות לילה על בסיס קו קיים או ולהאריך אותו לשירות לילה, או להשמיש מספרים שאינם בשימוש יומיומי לשימוש לילה.

בשיטה הנהוגה בלונדון מדובר בקידומת לקווים מקומיים קצרים, חלקם לא חוצים גבולות עירוניים וחלקם אולי חוצים גבול אחד בין מועצות.

בגוש דן יש יותר מדי "קו 1 של". בשרון למשל המרחק בין קו 1 של רעננה-כפ"ס לקו 1 של הוד השרון, שהוא אחד מהקווים לתחנת הרכבת בהוד השרון שעדיף שיוארך לציר וויצמן ואולי גם לבית החולים מאיר - מה שייצור חפיפה. קידומת אות היא הדרך הקלה ביותר ליצור הבדל מבלי לחשב מחדש את כל השיטה. לטעמי בגושים הרציפים צריך שיהיו יותר קווים חוצים לפי דרכים ראשיות ופחות קווים "של" שמתעקשים לעשות פגטי כדי להשאר בתחומי רשות עירונית בודדת.

להתנגד למשאב כמו קידומת אות רק משום שלא השתמשו בו בעבר אינו הגיוני.
 
למעלה