להאכיל את המבוטחים בכפית

סיהרה

New member
להאכיל את המבוטחים בכפית

לפעמים אני מרגישה בקופה כאילו אני זאת שחייבת לדאוג למטופלים במקום שהם ידאגו לעצמם ...לדוג' ---חסוני שפעת ..בממוצע חולה כרוני -קיבל ממני איזה 6 טלפונים (ועדיין לא בא ) אותו דבר אם חיסוני הפנאומווואקס ...כאילו הכל רק שיסכימו ...כמובן שמדובר ביעדים ....שמתורגמים בסופו של דבר לכסף לקופה ...אבל עדיין זה לא מוגזם?
הגישה אצלינו .היא להתחנן לבן אדם שיסכים למדוד לחץ דם, לנדנד לכל השמנים,המעשנים וסכרתיים וכו' ...על סדנאות ולדעתי התוצאות בהתאם ....המבוטח בטוח -שאני זאת שאחאית על הטיפול שלו -והוא יכול להסיא מעצמו אחריות . ברור לו שנעדכן אותו בכל בדיקה אם יש תוצאות חריגות -במקום שיעקוב או יפנה לרופא בעצמו .ברור לו שנזכיר לו מתי הזמן לזריקה הבאה .שנוציא לו הפניות מהרופא באופן קבוע .שנקנה לו את התרופות ....בקיצור הכל על מגש של כסף ......מה אתם אומרים ...גם אצלכם זה ככה ?...זה נראה לכם תקין?
 

evil moon1

New member
מסכימה

אני לא עובדת בקופ"ח, אבל זה נראה לגמרי הכיוון....אני מבינה שהכל בסך הכל מסתכם בכסף לקופה וגם לחברות תרופות, אבך זה מרגיז שכל שנה ערכי לחץ דם, סוכר, כולסטרול הולכים וקטנים יותר....גם השיחות טלפון שחייב לעשות כדי להביא אנשים למדידת לחץ דם ובדיקות וכו' זה נהיה סוג של אבסורד...אם אדם שמן, סכרתי, עם לחץ דם גבוה לא רוצה לבוא למעקב ולא רוצה למדוד ולא רוצה לבדוק-זכותו המלאה. והשיחות טלפון האלה לגמרי נהיו כמו שיחות מעובדי חברות סלולר וכו' שמנסים לפתות אנשים להצטרף אליהם...
גם אם בן אדם בן 70 וכולסטרול שלו עומד על 230 וסוכר על 110 בעשר שנים אחרונות, ולחץ דם 140/90 -זה לא אומר שחייב לפוצץ אותו בתרופות עכשיו...כנ"ל עם החיסונים...מי שלא רוצה-ילד מספיק גדול כדי להחליט...הגיעו עד אבסורד...
 

toxic babe

New member
כמה רעיונות

במקום לבזבז את הזמן על טלפונים ותחנונים שאנשים יבואו ויטפלו בעצמם אולי אפשר לנקוט בדרך פעולה אחרת שתגרום לאנשים לדאוג לבריאותם ולקחת אחריות.
אני מכירה את זה מהצבא כשהייתי סייעת רופא שיניים ושיכנענו חיילים להגיע לקבל טיפול- כמו בקופת החולם, גם במרפאת השיניים הצבאית יש יעדים שצריך להגיע. אולי כדאי לקדם נושאים שלקופה יש מצד אחד עניין לקדם אותם, מצד שני מספיק רלוונטי לחתך האוכלוסיה המטופל בקופת החולים. לעשות הרצאות לקבוצת מבוטחים על תחום מסויים. הרי לאנשים אין את אותה רמת ידע, הם אולי מומחים של עצמם באיזושהו אופן, אבל לא תמיד ערים לכל המידע ולא מודעים לכל האופציות. השאלה אם הקופה תקח על עצמה להפיק כאלה פרוייקטים או שתמשיך לנדנד לאחיות שימישכו לנדנד למטופלים שימשיכו לא להגיע....
 
מסכים לגמרי

סיהרה שנינו באותה קופה ואכן זה ממש מוגזם. האחיות אצלנו קוראות לזה "ליקוקים" למבוטח. פעם אחת התבקשתי אפילו להסתובב בכל הקומות של הבניין שלנו ולשכנע אנשים להתחסן לשפעת. הצלחתי ככה להתחמק מזה באלגנטיות. אני מבין את החשיבות של רפואה ראשונית ומונעת וכל מבוטח שמגיע אליי אפילו סתם לזריקה, אני מדבר איתו על חיסונים,צואה לדם סמוי,מעקב סוכרת,מפנה לסדנת גמילה מעישון ,הכל כמובן לפי הצורך,לפי הגיל,קבוצת סיכון ועוד. יחד עם זאת ,אני לא בעד הגישה הנודניקית הזו להתקשר עשרות פעמים למטופל ולנסות לשכנע בכל דרך אפשרית,להתחסן למשל,רק בשביל להעלות את היעד של הקופה. אני באופי שלי לא בנאדם כזה.
נושא לדיון בהחלט מצוין.
האם גם בקופות האחרות זה ככה בצורה מוגזמת כזו?
 
למעלה