להבהיר מהי מהירות הדרייבר שאינה תלויה במגבר

מבלי להעליב.

אני מציע לך ללמוד קצת פיזיקה.
ובעיקר, להבין, על סמך הידע שתקבל בלימוד, את מה שהאיש הסביר.
הוא אמר, בדיוק רב מאד מה שאני ניסיתי להסביר קודם, אך, כנראה, שמאחר ואין לך הכלים המתאימים, לא הבנת את דברין.
הוא דיבר על מסה אגורה שגורמת להמשך התנועהמ של הממברנה, בגלל כובד משקלה. הוא דיבר על כך כי צריך לעצור את התנועה העודפת. הוא הביא פיתרון של מערכת סרוו לשליטה על תנועת הממברנה (שאינה סותרת, אך עוזרת לתכונת ה-DF).
לאחר שתבין כל זאת, תראה שכל ההסברים כבר ניתנו ורק צריך לצאת מהקיבעון המחשבתי.
אריאל אריאלי
 

פופאפ

New member
אתה מעליב שוב ושוב בעיקר את עצמך

האיש החביב הסביר שלא ניתן ל״עצור״ ממברנת דרייבר ע״ מגבר רגיל
עם כל ה DF שבנמצא. אלא ע״י מספר אופציות
כמו שמוש במספר אלמנטים קטנים.
הפתרונות שלו הם הכל חוץ מלשפר את הדמפינג פקטור
עכשיו תחזור וקרא אתה שורה לעיל שוב ושוב ושוב
שמוש בסרוו מנגד יכול לנצל את המגבר לעשות מעבר ליכולת המובנית
ברמקול ולאלץ אותו ע״י מתח גבוה/נמוך מזה של האות המוגבר המקורי

אין לי יומרה להסביר יותר יפה ממה שהובהר בסרטון
אפשרות שאולי האנגלית שבפיו לא שגורה עליך

הסיבה שלא תוכל לרסן ממברנה כבדה ללא התערבות של חישה
מבחוץ היא שההיגב שמייצר הרמקול מונחת במקדם הנצילות שלו
כפי שאתה עצמך הסברת לא פעם שנצילות הרמקול נמוכה להחריד
אם המתח הנוצר מהתנודה הבלתי רצויה של הממברנה מוחלש ככ
המגבר יכול להוות קיר ברזל ועדיין הרמקול לא יעצר בגלל אותו איבוד.
רק תוספת מתח מנוגדת ע״י סרוו תעצור אותו על אף הנצילות הנמוכה.
 

פופאפ

New member
הדגמתי שיכוח ריב ומדון בסגנון סרוו

שהרי אני רק הבאתי קישור והנחתי אותו כאן
והממברנה חרגה מתגובה לענין.
 
במקום, אולי תספר לקוראים מה זה סרוו?

שוב, למי שלא מצא עניין לקרוא את השורות בתחתית השרשור הארוך על מה זה DF,
כל עניין הסרוו, אינו קביל בענייני DF, מישום שמדובר במכלול רמקול - מגבר, במארז אחד. זה נכון לגבי מידע שבד"כ כן מסופק, כמו הספק המגבר. הרי שאין לו משמעות. מה שחשוב זה ה-SPL המירבי שהסאב יכול להפיק.

רוב המימושים של סרוו, הם בסאב. ואילו אלמנטים שתקרת התדר שמע העליון שלהם אינו עובר 150Hz. יש כמה רמקולים שיש להם סרוו כמו המרידיאן הדיגיטאלי, ברם הם נשמעים לא טוב! ועולים הרבה...
 

פופאפ

New member
אולי תספר לקוראים מהוא עיוות הרמוני או מודולציה ?

נתחיל בכך שלכל המגברים הסבירים יש מקדם שיכוח גבוה דיו
והוא מתיחס ועוד איך לתחום התדר הנמוך הקשה להגברה

לכן גם ברמקול אקטיבי = פתרון מצוין, הספק המגבר לנמוכים
גבוה בסד״ג מזה של המיד והגבוהים.
לגבי ה DF הנמוך בכוונה, במגברים לגיטרות או שפורפרתיים
הוא סוג של עיוות / ניפוח כמו עיוות הרמוני של שפורפרות או דיסטורשן
שיש שמחשיבים נעים לאוזנם.

לא מתיימר לרושם שלך ממרידאין - מעדיף לצפות בסרטונים כנ״ל
https://www.youtube.com/watch?v=Vk3ti1nTtZ8

 
מצחיק

להתווכח עם מהנדס, זה כמו לעשות קרב התפלשות בבוץ עם חזיר. אחרי שעה, אתה מבין שהחזיר פשוט נהנה מזה.
מה גם שזה די מתאר דיון עמך, כאשר אתה מביא את הסגנון המיוחד שלך...

מה הקשר בין נושאים הנדסיים שנכנסים לקרביים של רכיבים, ולפורום? 99.9% מהקוראים, עד כמה שנותרו כאילו, לא מבינים בזה וגם אין להם עניין. כל הנושא הזה, הוא עניין אישי שלך שאתה מנסה להתרברב בבקיאותך, מצפיה בכמה סרטונים בצינור. מקור מידע אמין!
ואילו במציאות, מי ששמע את המוצר בהדגמה: אתה פוסל.
 

Ron W

New member
מהנדס? לא באנו לכאן להתפלמס על אגו.. הפוסל במומו פוסל

הרי נעדרת מכאן תקופה ארוכה בשל התפלמסות והשמצות הלא כך?
מי החזיר? תאלץ לעבוד שנים בפרו אודיו כדי להגיע למה שאני שכחתי..
הרי אלביט בה הועסקת לטענתך לא הצליחה בפורייקט
קטן שאני בצעתי ממש בתחום האלקטרוניקה למוזיקה קלאסית !
התכנסנו כאן כדי לחלוק מידע ולא לתת ציונים
גסות הרוח שלך מרחיקה גולשים הרי מה תרמת בהודעה הנ״ל?

לא מתרברב בכך ויש לי רבות לתרום לללא שום מטרה להתפרנס
ע״ח שום גולש - בניגוד לאדום שפתח בהעלבות..
אם חשבת להפוך את הפורום לדיר חזירים -
הראיה שלא התיחסת לנושא שהעליתי כלל ובחרת בהתנשאות דוחה
לבחון מה הידע שלי או של אחרים

את באמת מצחיקה - הרי הידע שלך כאן הסתכם בהכנת כבל רמקול
בדיחה ליום חג..
 
רק ניסיתי להסביר לך שאין לאף אחד עניין להתפלמס עמך

הן בשל הסגנון המגעיל שלך
הנושאים שאתה בוחר לגרור את השיח אליו
ובעיקר בשל היותך נאד נפוח עם צורך להרגיש גדול, בדריכה על אחרים.
צר לי אבל סיימנו.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
רון, אני באמת לא מבין למה אתה בוחר בסיגנון הזה.
עזוב את מה שהיה כאן בעבר. היה. נשכח. נגמר. זהו.
כעת פתחנו שנה חדשה, ומה שהיה? היה.

לצערי, נגררת כאן להעלבות אישיות, בו בזמן שמנסים ליצור כאן שיח על בלימת
התנועה המיותרת של יחידת באס גדולה.

מיכאל דיבר על מגבר מול וופר, כשההזנה היא ממגבר "מרוחק" לממברנה גדולה,
ואתה דיברת על בלימה בעזרת בקר סרוו כשמדובר ביחידה ייעודית לבס, כאשר המגבר
ויחידת הבקרה נמצאים בסמוך לממברנה - באותה יחידה.
אז יש יצרנים שייצרו רמקולים על הבסיס הזה, ועדיין, יש אחרים, שממשיכים לייצר
רמקולים גם בצורה אחרת.
איני מבין למה אתה נגרר לשיח מן הסוג הזה, כאשר לא אתה, לא מיכאל ולא אריאל
התמקדתם ב"אותו דבר עצמו".

והלוא השאיפה של כולנו היא ליהנות בבית ממערכת שתפיק את השמע ה"קרוב ביותר
למקור", בו בזמן שגם כשמדובר ב"מקור עצמו", אנשים שונים חווים חוויה שונה, הן בשל
המיקום בו הם מצויים, הן בשל האקוסטיקה של האולם והן בגלל כמות האנשים שמצויים
באותו אולם ביחידת הזמן בה מתקיים המופע.
ומכיוון שבאולמות שונים, נעשית גם הגברה אלקטרונית תוך כדי המופע, הרי שגם זו
מעוותת במידה כלשהי את "הצליל הנקי" שאותו מפיקה התזמורת המקורית.

וכן. גם בקונכיות אנו עדים להתערבות אלקטרונית, ואם כך, שום דבר כבר לא מייצג
בהכרח את הדבר האמיתי והטהור.
אז... תשאף למה שנראה לך כמתאים, תסביר את הסבריך, אבל חדל להיכנס
למישורים אישיים.
כי... עד שנוצר כאן דיון שאפשר אולי ללמוד ממנו כמה רעיונות, אין כל טעם, שנהפוך
את הדיון הזה לזירה של עלבונות אישיים.

מעבר לכל אלה, עליך גם לזכור, שכשאתה מציב מערכת בחלל כלשהו בביתך, מתעוררות
גם צרות מסוגים אחרים, כמו הדהוד של החלל, "גלים עומדים" ועוד כיוצא באלה,
תופעות שעלולות לקלקל במידה ניכרת את התוצאה, גם כשהרמקולים עצמם הם מעולים.
חג שמח ותודה על ההבנה.
 

Ron W

New member
השרשור שפתחתי לא התיימר לדון במה שקדם לו אלא פתח בסרטון

משום מה עורר תרעומת על מה אני אמור ללמוד או
הגיע לשיאו שהמתחזה החליט מה לא מעניין אחרים..
שים לב שהסגנון שלי רך לעומת התבטאויות המרמזות
על רגשי נחיתות כמו לחסום על המילה קשקוש (?)
ומנגד להתבטא על חזיר בבוץ.. יש כאן ללא ספק בעיה
שהטיפול בה חורג ממערכות קול / אקוסטיקה והגברה
ובכך נראה לי שאין חבר בפורום שיוכל לסייע לנ״ל..
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אז זהו.. שלא חייבים להשתמש במילה "קשקוש", גם אם אינך מסכים
עם דברי הכותב.
ולמה "מתחזה"?
לי נדמה, שאתה בכלל נסית לתקוף את הנושא מכיוון שונה מזה שהוצג קודם, וגם אם
הפרדת את השרשור הזה משרשור קודם שעסק בדרכים למניעת התנועה המיותרת של
הממברנה, הדיון עורר שוב את המגיבים הקודמים להגיב גם כאן והכל לגיטימי.

ולסיכום, איני מוצא סיבה לעורר שוב טינה אישית, לאחר שחלף זמן ולאחר שהפורום
הזה ממילא די דעך והפך לכמעט ולא רלוונטי.
אין כל סיבה הגיונית, לחזר ולמלא את הפורום בדיונים שאינם מושתתים על שיח ענייני,
ולהפך. אדם הציג רעיון אחד, ואדם אחר דיבר על רעיון שונה, ששניהם אמורים להתגבר
על אותה תופעה חולה.

יואיל האודיופיל ויבחר מתוך אלה מה מתאים לו, או שיבוא מי שיבוא, וינסה להציג
רעיון נוסף. בכל מקרה, אין שום מקום לקבוע שדברים אלה ואלה מושתתים על קשקוש,
או להשוות את הדיון לתחרות של התפלשות בבוץ.
די לנו בפורום אחד שעוסק בפוליטיקה ובהשמצות. לא חייבים להעביר את זה גם לכאן.
אז... אנא ממך.. בימים הקרובים לא אהיה כאן, אבל אנא, שמור על תרבות הדיון,
וחלאס עם הלגלוגים. כי...
גם אם אתה משוכנע שהצלחת לפתור בעיה שבאלביט לא מצאו לה פתרון, ראוי
שתציג את הבעיה והתפרון ככל שהדבר קשור לנושא הדיון, וזאת מבלי שתלגלג על
מהנדס כזה או אחר. זה ממש לא לעניין.

ובכלל... לא תמיד חייבים להיות דוקטורים או מהנדסים, כדי לפתור בעיה.
גם חובב שחושב ומשקיע, יכול למצוא דרכים ולפתור בעיות. ועדיין: אין מקום לזלזל בזולת.
 

Ron W

New member
זאת בדיוק הגישה שלי - מכל מלמדי השכלתי

לדעתי תחום הפרו מציג פתרונות ראויים לחקוי
יתכן וחלקם פשוט מוגנים בזכויות יוצרים או לא מאוד נוצצים
לראיה רמקולים אלחוטיים לא קונבנציונאלים הולכים ומשתלטים.
הגברה אקטיבית לתוך הרמקול אטרקטיבית ככל שהמגברים
הופכים ממוזערים ומאפשרים התאמה טונאלית.
אם תחפש בארכיון על דוחף לוויתן שכבר הזכרתי והפרויקט שלו
להסב רמקול פסיבי באמצעים הזמינים לכל.
הרי יש עולם שלם של רעיונות DIY על סמך מוצרים קיימים.

לדוגמא מודל של חברה מומחית עולמית לרמקולים אקטיביים GENELEC
המודל 1022 הישן ..נרכש בזמנו לרשות השידור הישנה ליד הקריה בת״א
עשוי מגוש עץ בהיר שרק נראה טבעי מחוטב בקוים עגולים כמו אגס.
המגברים שבו היו כולם דיסקרטיים דהיינו ללא צ׳יפים כלל והקדם
מסוג A . מה שתפס את העין בהקשר השליטה בבאס הוא מעגל
משוב זרם - לא נראה שכיח ולא ישים אלא ברמקול מוגבר בלבד.
המימוש ככ פשוט ואלגנטי שמתחשק לי לנסות לבד (על מערכת ישנה)
ככל שהמגבר מתאמץ/הזרם לרמקול גדל מההיגב, נוצר משוב חיובי
מפצה - המתגבר את הכח לינארית (בתחום הנמוך בלבד)

 

פופאפ

New member
אגב זה אני רון .. בעיה עם הדפדפן הנוכחי

בניגוד אליך המתהדר בתואר טכנאי סאונד או טכנאי בקול ישראל
אני שרתתי אולפנים ברמת רכיב בניתי ציוד ותיקנתי מכשירי בדיקה
שונים Neutrik כולל מוניטורים וציודים של רשות השידור
כולנו בקיאים במה שהתחולל ברשות השידור שסגרו...
לא כבוד גדול.
טכנאי סאונד לא בהכרח מבין בפיזיקה או אנגלית.
בית ספר לטכנאי סאונד לא מקנים תואר אקדמי
כל דרדק יכול לפתוח אולפן ולהיות מומחה גדול.

נראה שאפילו התשובה שלך כאן מעידה על משהו
בכל הסרטון לא הוצע פתרון ה DF ולו פעם אחת
להיפך דובר שהסרוו יכול לדמות DF נמוך מזה שיש למגבר.
אתה בפרוש מסלף לגבי תוכן הדברים
הוא לא ציין ולו ברמז שמרסנים רמקול גדול כזה ע״י מגבר עם DF
אחרת לא היה בונה מארז עם 12 דרייברים קטנים נכון מר אריאלי המלומד?
אני מציע ללמוד קצת יושרה עצמית ולא להתיחס למה שאחרים לא מבינים...
 

EB10000

New member
האם SERVO עדיף? לא בטוח

לי יש שני סאבים של SVS מסוג SB-2000 אטומים. אז כאשר רכשתי דברתי בצאט עם אחד מהמנדסי הפיתוח של SVS, בחור נחמד בשם אד מולאן, שהסביר לי שאין להם כל בעיה לייצר סאב עם SERVO אבל הם בוחרים שלא, כי מחקרים שלהם הראו שיש יותר חסרונות מיתרונות. מעדיפים לייצר דרייברים בעלי תגובה מהירה וקלות הנעה בשילוב הגברה הכוללת הגנות בפני תנועת ייתר. האמת שגם חברת REL וגם JL הנחשבות לחברות על בסאבים לא עושות שימוש ב SERVO.
 

Ron W

New member
אין הגברה עם הגנה מתנועת יתר ללא משוב

ברור שהתשובה שקבלת נבעה מניגוד אינטרסים!
לדעתי הפוך.. יש דרייברים עם דמפר מכני דהיינו
נצילות נמוכה (כמו במקרה הישנים שלי) כך שממילא הם קשים
ולא נדרשת התערבות לשכך אותם.
אגב פרמטרים במסננות יש לרוב סליל בטור לבאס
אפילו נתעלם מההתנגדות של סליל הרמקול
רק אותו מסנן מהווה התנגדות של כ 0.4 אוהם מדוד.
ועוד פיקנטריה לפי Din45000 נדרש ממגברים
מקדם שיכוך של 3 כדי להחשב HiFi
 
למעלה