רון, אני באמת לא מבין למה אתה בוחר בסיגנון הזה.
עזוב את מה שהיה כאן בעבר. היה. נשכח. נגמר. זהו.
כעת פתחנו שנה חדשה, ומה שהיה? היה.
לצערי, נגררת כאן להעלבות אישיות, בו בזמן שמנסים ליצור כאן שיח על בלימת
התנועה המיותרת של יחידת באס גדולה.
מיכאל דיבר על מגבר מול וופר, כשההזנה היא ממגבר "מרוחק" לממברנה גדולה,
ואתה דיברת על בלימה בעזרת בקר סרוו כשמדובר ביחידה ייעודית לבס, כאשר המגבר
ויחידת הבקרה נמצאים בסמוך לממברנה - באותה יחידה.
אז יש יצרנים שייצרו רמקולים על הבסיס הזה, ועדיין, יש אחרים, שממשיכים לייצר
רמקולים גם בצורה אחרת.
איני מבין למה אתה נגרר לשיח מן הסוג הזה, כאשר לא אתה, לא מיכאל ולא אריאל
התמקדתם ב"אותו דבר עצמו".
והלוא השאיפה של כולנו היא ליהנות בבית ממערכת שתפיק את השמע ה"קרוב ביותר
למקור", בו בזמן שגם כשמדובר ב"מקור עצמו", אנשים שונים חווים חוויה שונה, הן בשל
המיקום בו הם מצויים, הן בשל האקוסטיקה של האולם והן בגלל כמות האנשים שמצויים
באותו אולם ביחידת הזמן בה מתקיים המופע.
ומכיוון שבאולמות שונים, נעשית גם הגברה אלקטרונית תוך כדי המופע, הרי שגם זו
מעוותת במידה כלשהי את "הצליל הנקי" שאותו מפיקה התזמורת המקורית.
וכן. גם בקונכיות אנו עדים להתערבות אלקטרונית, ואם כך, שום דבר כבר לא מייצג
בהכרח את הדבר האמיתי והטהור.
אז... תשאף למה שנראה לך כמתאים, תסביר את הסבריך, אבל חדל להיכנס
למישורים אישיים.
כי... עד שנוצר כאן דיון שאפשר אולי ללמוד ממנו כמה רעיונות, אין כל טעם, שנהפוך
את הדיון הזה לזירה של עלבונות אישיים.
מעבר לכל אלה, עליך גם לזכור, שכשאתה מציב מערכת בחלל כלשהו בביתך, מתעוררות
גם צרות מסוגים אחרים, כמו הדהוד של החלל, "גלים עומדים" ועוד כיוצא באלה,
תופעות שעלולות לקלקל במידה ניכרת את התוצאה, גם כשהרמקולים עצמם הם מעולים.
חג שמח ותודה על ההבנה.