להגיע מפתח תקווה (שעריה) לרמת גן (בורסה) - כל האפשרויות שניסיתי ולמה אין אופציה מושלמת

arie1985uk

New member
להגיע מפתח תקווה (שעריה) לרמת גן (בורסה) - כל האפשרויות שניסיתי ולמה אין אופציה מושלמת

שלום לכם,
אני גר באיזור שעריה ואני ניסיתי להגיע לעבודה בדרך הכי מהירה שיש, ולצערי אין ממש דרך "מהירה" שתעשה הוקוס פוקוס ותביא אתכם לעבודה תוך 20-30 דקות, לפחות לא מאיזור שעריה... מהרגע שאתה יוצא מהבית עד לרגע שאתה מגיע למשרד זה ייקח שעה לפחות, אולי 45-55 דקות בצורה אופטימית אבל כדאי להיות מאוד אופטימי לכאלו לוחות זמנים שבטח לא יהיו ריאליים בשעות שיא שהן בד"כ השעות שבהן אנשים הולכים לעבודה.

אופציה 1 - קו 82 מבית רבקה לבורסה או קו 82 מהבורסה - ציון: 3 מתוך 10

זוהי האופציה שאולי נשמעת הכי "נוחה" מבחינה שלא צריך להחליף אוטובוסים אלא רק לעלות על האוטובוס ולנסוע - אבל הבעיה בקו 82 שהוא מאוד מאוד איטי במיוחד בשעות עומס! ברגע שהוא יוצא מבית רבקה זה עוד מרגיש בסדר אבל ברמזור הראשון שהוא נתקל בו, ברגע שהוא פונה שמאלה מרחוב שפרינצ'ק לרחוב פינס יש פקקים איומים בבוקר. יכול לקחת לו בקלות חצי שעה רק לצאת מפתח תקווה, ואותו דבר גם בדרך חזור - הוא פשוט נוסע בכבישים שאין בהם נתיב תחבורה ציבורית ולכן האופציה של להשתמש בו לא ממש ריאלית למי שממהר להגיע למקום עבודה או לחזור לבית לאסוף את הילדים וכו'.

אופציה 2 - להגיע לפינת בר כוכבא/חיים עוזר דרך הרכב/אוטובוס ורגלית. משם קו 1 וכן להפך - ציון: 7 מתוך 10

למי שיש רכב הדבר היחיד שאני יכול להמליץ עליו זה להחנות את הרכב ברחוב שמואל סלנט, בד"כ זה רחוב שבתחילתו לא חסר מקומות חניה ואפשר בקלות למצוא מקומות חניה שם.
למי שאין רכב אז מבית רבקה לקחת קו 266 או קו 25, הם יחסית יוצאים כל כמה דקות כך שניתן להסתמך עליהם בשעות הבוקר.
רק יש לרדת בתחילת/אמצע רחוב שמואל סלנט כי הפקקים בבוקר לכיוון מרכז העיר הם נוראים והליכה ברגל (שלא לדבר על ריצה/אופניים) גם בריאה לגוף וגם שמה את האוטובוסים בכיס הקטן, הם לא יספיקו להגיע קדימה בגלל הפקקים של מרכז העיר שמתחילים מאמצע רחוב שמואל סלנט ועד אחרי פינת ההסתדרות/חיים עוזר.

בהליכה מהירה זה בערך 10 דקות, בריצה/אופניים פחות. אם יש לכם עצה יותר פרקטית כאן אשמח לשמוע.

לאחר הגעה לפינת רחוב בר כוכבא/חיים עוזר עדיף ללכת לתחנה של קו 1 בפינה של הרחוב הזה, זו התחנה הכי קרובה - קו 1 מגיע כל 5 דקות לתחנה, ולכן הוא מאוד נח.
הוא אמור לקחת אתכם מעלייה לאוטובוס עד לבורסה בערך תוך חצי שעה, 30 דקות ... גם בשעות שיא - הסיבה: יש לו נתיב תחבורה ציבורית לאורך כל הנסיעה שלו ... כן, יש מכוניות שחוסמות לפעמים את הנתיב הזה והוא לפעמים צריך לעגל פינות אבל בכללי הוא מאוד נח ומהיר, במיוחד לכיוון תל אביב.

בחזור זה קצת יותר מעיק כי הוא בד"כ קצת מתעכב יותר ולוקח בערך 40 דקות בחזור מהבורסה עד לתחנה אחת לפני חיים עוזר/בר כוכבא - שהיא תחנת השוק העירוני - הברון הירש. משם ניתן ללכת ברגל או להסתמך על קווים 25/266 (25 יותר נח), שניהם יכולים להביא אתכם חזרה לבית רבקה או לחליפין לרכב שהחנתם ברחוב שמואל סלנט.

אופציה 3 - להגיע לרכבת סגולה ומשם לקחת רכבת עד תחנת תל אביב מרכז סבידור - ציון: 7 מתוך 10

לבעלי רכב כנראה שזו האופציה הכי שפויה.
אפשר לנסוע מאיזור שעריה על כביש 40 לתחנת רכבת סגולה.
הנסיעה הזו בשעות הלחץ בבוקר אמורה לקחת 15-20 דקות ובמקרים נדירים 25-30 דקות.

משם הרכבת ברגע שהיא יוצאת מגיעה לתל אביב מרכז סבידור תוך 25 דקות.
אם מתזמנים את זה נכון אפשר להגיע ככה הלוך ושוב תוך 45-50 דקות אבל גם זה לא מדע מדוייק.

החסרונות ברכבת הן שהיא יוצאת רק פעם כל חצי שעה ואם איחרת אותה בגלל פקקי הבוקר אתה צריך לחכות עכשיו חצי שעה. (מוכרח לציין שהוייז די מדייק פחות או יותר בשעת הגעה).
חסרון נוסף הוא גם בשעות חזרה מהעבודה וגם נכון לעכשיו הצורך בלהכין שובר מראש לכל נסיעה (בגלל הקורונה) -
עם כל המוגבלויות יש גם לרכבת יתרונות - היא יחסית דייקנית לפי הניסיון שלי והיא באמת האופציה הכי מהירה.

תחנת סגולה מכריחה גם אנשים להחנות רחוק ממנה וללכת כמה דקות ברגל כדי להגיע.
וגם התחנה מאוד לא ידידותית לנהגי רכב - הכל חול עם אבנים וכבר היה לי פנצ'ר שם על צמיגים שרכשתי לפני שבועיים.

אופציה 4 היא ברכב אבל לא הייתי ממליץ עליה בכלל ומיותר להסביר למה
 
למעלה