להיות בהווה 2

david999

New member
להיות בהווה 2

שלום . להיות בהווה , זה אומר לצמצם את עצמי מהמציאות ובכל זאת להתקיים , כדברי חכמינו , העולם נברא ביום אחד , בתוך אותו יום אחד ישנה חלוקה תפקודית יחסית הנחלקת לששת ימי הבריאה , הכוללים את השבת , (משני - שבת ) , כאשר החלק התפקודי היחסי של השבת הוא המטרה , השבת לא נמצאת לא בזמן ולא במרחב , הרעיון הוא לדעת את העצמי המוחלט הכפוף לאלוקים , נשאלת השאלה באיזה אופן ניתן להיות כפוף לאלוקים או להיות בשבת או לצאת מהזמן והמרחב , רמז ביום השביעי מתקיימיות ארבע פעולות של האלוקות , 1)ויכל - לשון הכללת כל הקיום ולשון כליה של כל המלאכות . 2)וישבת - השבתת כל המלאכות למצב מיושב . 3)ויברך - המקיים יחסי גומלין קבועים , ככוונות ליבינו . 4)ויקדש - וקיומם היחסי בעולם כראייה נבדלת מהמציאות . כלומר לטווח הקיום מרגע הלידה ועד המוות , יש יחסיות בה אנו מקימיים את כל ימי הבריאה , והרעיון להיות בשבת , והדרך לקיים זאת במדוייק הם מצוות התורה . להגיע למודעות של אחד הימים , כמכלול זה מצב ההארה הווה חלקי , אך להגיע לשבת , זה להיות בהווה המוחלט . דוד
 

Tal_Ya

New member
הוויה

סדנא המיועדת לכל אלו היודעים, שאינם יודעים. על מנת להבין את החיים, עלינו לחיות אותם. להתעמת אתם ישירות. לא לנסות להתבונן בהם מרחוק, מעמדה של מתבונן מנותק. עלינו ``לחיות את החיים``. לעולם איננו חדלים לנסות ולהסביר לעצמנו את מהות החיים ואת המרחב שבו אנו חיים. אולם אין אפשרות להבין את החיים באמצעות תבניות שכליות מעורפלות, שכן יריעתם נרחבת ומתעתעת יותר מן הפירושים שאי פעם ינתנו להם. משום שמילים, אינן יכולות להכיל בתוכן את חווית החיים. הן יכולות רק להגדיר אותה. הדרך היחידה להבין את החיים, היא באמצעות התרת תפיסות ודיעות מגבילות, המונעות את השתתפותנו הפעילה ביצירה הקוסמית הקרויה ``חיים``. השתתפותנו הפעילה, אין משמעותה בהכרח עשייה. לעתים, אי העשייה, היא העשייה האמיתית. או כפי שהגדיר זאת שייקספיר: ``להיות או לא להיות. זאת השאלה``. הצורך להתיר את התפיסות והדיעות המגבילות, נובע מן העבדה, שלמחשבה יש כח יוצר. כפי שמילה היא כח יוצר. או כפי שזה הוגדר בברית החדשה: ``בראשית הייתה המילה``. מחשבה היא יצירה שנוצרת משיתוף פעולה של ידע הלב הנקבי, (האינטואיציה) והאינטליגנציה הזכרית. היא הילד שלהם. בתרבות שלנו, ישנו דגש רב על האינטליגנציה. הפן הזכרי של המחשבה ואילו הפן הנקבי, הוזנח. ילד אשר מתפתח רק בצידו הזכרי, יהיה יבש, קשה והרסני. הוא זקוק לנועם, עדינות, לחום הלב. כל מחשבה הנפלטת לחלל היא ילד בונה או הורס. אלפי ומליוני מחשבות מתחוללות במוחנו. בתחום זה, אנו פוריים מאד. אולם לרגע לא עולה בדעתנו, שמחשבות אלו, משפיעות על היצירה הקוסמית, הקרויה חיים. נכונותנו לקחת אחריות כשותפים יוצרים ביצירה הקוסמית, מביאה להעצמה עצמית. העצמה עצמית, אינה האדרה של האגו. זוהי לקיחת סמכות כיוצרים-שותפים של האלוהי, על מנת לבטא את התמצית הפנימית שלנו. את האמת הקוסמית. זהו ביטוי היופי והעצמה הטמונים בנוכחותנו, ללא הצורך בעידוד חיצוני, הכרה או הסכמה. הביטוי הגבוה ביותר של העצמה עצמית, היא אחווה ואיחוד. המייצגים צורה נעלה של ריכוז. L&L TALYA
 

david999

New member
נשיאת הפכים

שלום . המנטרה הידוע של נשיאת הפכים , היא הדרך להתיר קיבעות תפישתית או כדברי חכמינו , על כך ששני משפטים סותרים אחד את השני הם מיושבים ע``י משפט נוסף המכליל את יחסיות שני המשפטים ומיישב ביניהם , כלומר דרך פיתוח תפישה כוללנית יותר , עד שכל התפישות משתלבות בתפישה כוללת יותר . וכך מתגלה האחדות והחוקיות כיצד ההווה נושא את כל אפשרויות המציאותת . דוד
 
למעלה