להיות טיובלס או לא להיות? זו השאלה

להיות טיובלס או לא להיות? זו השאלה

במחקריי לגבי צמיגים הגעתי כמובן גם לאופציה של טיובלס.

נראה לי שבימנו יש קונצנזוס שלאופני הרים/שטח ממש כדאי ללכת על טיובלס, אבל מה לגבי אופני כביש/עיר?

1.היתרונות הם המנעות מפנצרים, אבל יש חסרונות לטיובלס בכביש? תוספת כבדות/איטיות/אי-נוחות?

2.מה תוספת המחיר של התקנת מערכת טיובלס לעומת שתי פנימיות רגילות (כולל התקנה וחומר)?

3. אם קונים צמיגי טיובלס, איך אפשר לוודא שהגלגל עצמו מתאים לטיובלס? יש עוד משהו שצריך לבדוק לפני?

4. האם יהיה אפשרי לבחור צמיג שהוא טיובלס אבל עם התנגדות גלגול מאוד נמוכה (בגלל שהוא טיובלס הוא לא צריך המון גומי קשיח שיגן עליו ושמכביד אותו) וכך להנות משני העולמות - מצד אחד להמנע מהפנצרים (בגלל הטיובלס) ומצד שני לקבל מהירות ואיכות רכיבה של צמיג חלק ומהיר?

לטיפים ומחשבות בנושא אודה
 

The Pinky P

New member
אין שום צורך.

אם אתה ממש רוצה להשקיע אז זרוק פנימה איזה פס הגנה או חומר נגד פאנצ'רים.
בצמיג כביש בכלל לא הייתי נוגע.

טיובלס זה טוב בעיקר לשטח.
 

זכיר

New member
טיובלס לכביש

יש רוכבים שמעדיפים לרכוב על כביש עם טיובלס. להערכתי, משום מה, שיעורם בישראל מבין הרוכבים נמוך במיוחד.
&nbsp
היתרונות לא נגמרים בעמידות לפנצרים, אלא ממשיכים להתנגדות גלגול נמוכה. ראה קישור לבדיקה השוואתית בין צמיגים מובילים בפסקה לפני אחרונה ברשומה שכתבתי.
&nbsp
החסרונות בעיני נוגעים בהתעסקות ראשונית קצת יותר מורכבת מצמיג רגיל ובמבחר מצומצם של צמיגים מתאימים. חלק גדול מהחישוקים החדשים לכביש מגיעים מתאימים למערכות טיובלס. וכנראה שבכביש [בהשוואה לשטח] יש חשיבות גדולה יותר לשימוש ברכיבים מתאימים לטיובלס.
&nbsp
קישור ראשון לסקירה של הנושא שסיכמתי ברשומה על מערכות טיובלס לאופני כביש:
http://www.tapuz.co.il/blogs/viewEntry/5323167
&nbsp
קישור שני לרשומה על בניית גלגל (אפשר לדלג עד התמונה של הגלגל הבנוי) ועל בערך חצי שנה של רכיבה על טיובלסים על הכביש. כולל ניסיון עגום עם צמיג מסויים:
http://www.tapuz.co.il//blogs/viewentry/7348138
 
נהנתי לקרוא על הרפתקאות הבניה, אבל אתה חייב לגלות לנו

&nbsp
חצי שנה אחרי, מה מצב צמיג השוולבה?

&nbsp
והאם הטיובלס ואתה זה זיווג לנצח מעכשיו?
 

זכיר

New member
אין מספיק נתונים

השוולבה הקדמי (23mm) מתגלגל בלי תקלות מיום הרכבתו. שזה בערך ארבעה-חמישה חודשים, או כ 3000-4000 קילומטרים. אבל הוא קדמי, ככה שזו חוכמה קטנה יחסית.
&nbsp
השוולבה האחורי (25mm) מתגלגל בקושי חודש, כולל חגים שזו אומר פחות רכיבות. בינתיים אין בעיות. מבטיח לעדכן את הרשומה לפי הצורך.
&nbsp
אם הם ימשיכו ככה אז בהחלט כן. אני אמשיך עם טיובלס. השקט הנפשי של הרכיבה עם טיובלס מגיע בכמה רמות. קודם כל פחות לחץ\דאגה כללי מפנצרים, אחר כך פחות לחץ\דאגה מדברים שרואים או מדמיינים בזמן הרכיבה (חתיכות תיל, חצץ, אבנים, בורות, זכוכיות זעירות על הכביש), ובסוף פחות לחץ\דאגה מלחץ האוויר בצמיג.
&nbsp
מתישהו יגיע הפנצר בכל מקרה. אין לי ספק. התפעול שלו והתדירות שלו עם ההצ'ינסון והאלפא של סטן היו בלתי נסבלים לטעמי. כבר עדיף היה לרכוב עם ארמדילו של ספשלייזד. נראה איך דברים יתגלגלו עם השוולבה. לאור נסיונם של אחרים שפגשתי בארץ או שקראתי עליהם, העתיד נראה טיובלס.
 

חוריפיש

New member
שאלה חצי קשורה

למה מקדימה 23 ומאחורה 25? גם אצלי ההרכב הוא כזה, אבל רק מכיוון שאת האחורי הייתי צריך להחליף ושמתי 25, את הקדמי לא הייתי צריך להחליף.
מה היתרון של צמיג 23 מ"מ על פני 25?
 

זכיר

New member
23, 25, או 28

באופן מסורתי אני רוכב על צמיגים 23 מיום קניית האופניים. לאחרונה קניתי 25 כדי לבחון ולנסות ולהתנסות. רוחב הצמיגים מקדימה ומאחורה לא קשור להגיון כלשהו אלא לסדר הכרונולוגי של בניית הגלגלים והזמנת הצמיגים. יש לי עוד 25 על המדף שארכיב מקדימה כאשר יגיע יומו של הצמיג הקדמי הנוכחי.
&nbsp
באופן תיאורטי וגם במדידות שנערכו, יותר רוחב נותן פחות התנגדות גלגול. ומאפשר רכיבה עם לחץ אוויר נמוך יותר שמפחיתה איבודי אנרגיה על קופצנות של האופניים. מכאן שכל עוד השלדה מאפשרת, אז למה לא?
 
למעלה