להסתחבק עם לקוחות - איפה הגבול?

להסתחבק עם לקוחות - איפה הגבול?

לאחרונה יצא לי לשמוע ולקרוא כל מיני סיפורים שכללו "תלונות" של לקוחות על נותני שירות ש"חושבים שהם חברים שלהם", כשהכוונה להסתחבקות מהסוג שלפעמים עובר את הגבול, לדעת אותם לקוחות ולפעמים זה נשמע באמת מוגזם. למשוואה הזאת נכנסות בדיחות שמגיעות מצד נותני שירות, הערות אישיות וגם - נתקלתי בדיון שיצא נגד התופעה של מלצרים שמצטרפים לדרינק עם לקוחות.

איפה הגבול עובר לדעתכם ומה יגרום לכם להרגיש לא בנוח במצב כזה? אני יכולה לספר בהקשר של מלצרים שמצטרפים לדרינק שזה נחמד, אבל מלצרים שמתיישבים בשולחן בזמן שלוקחים הזמנה זה משהו שאני לא אוהבת. אם נחזור לנושא הדרינק - זה נחמד לדעתי כאמור, אבל כבר קרה שזכיתי להערות וביקורות מצד המלצר/ית כשהודעתי שאני לא מעוניינת להצטרף לדרינק, בזמן ששותפיי לארוחה שתו, מה שהיה דיי מטופש. באחד המקרים הסיבה לסירוב הייתה שיום לפני כן השתחררתי מאשפוז ואלכוהול היה הדבר האחרון שהייתי צריכה, אבל המלצרית ניסתה בכל זאת לשכנע אותי ו"המליצה" לי מה להזמין, כולל אחרי שהסברתי לה מה הסיבה שאני מוותרת על האלכוהול. במקרה אחר חברה שלי שהייתה בתחילת הריון זכתה גם היא לביקורת, וזה כשאני לא חושבת שצריך סיבה מסוימת בשביל להגיד לא לאלכוהול (או לכל דבר אחר).
 

פנינה21

New member
עודף חופשיות מול לקוחות

מדי יום במוקד אני שומעת את החברים לעבודה מורשים לעצמם לדעתי קצת יותר מדי...
יותר מדי מקרים שאני לא יכולה שלא להסתובב באותו רגע ולראות מי אמר את זה .. שיפוט בוטות ועוד..
אבל נראה לי שזה הדדי( לקוחות מקללים , לקוחות מנסים לקבל ממני מספר טלפון ,מתחילים איתי באופן הכי ישיר שיש ..)

אני מאוד נגד להתנהג ככה
אני לא חושבת שצריכים להתנהג ללקוחות באופן מנומס מדי אבל הם באמת לא חברים שלנו...

ואני ממש מנסה להיזכר בדוגמה כרגע..
 

קריסטה

New member
מעולם לא נתקלתי בתופעה הזאת בתור לקוחה

(לא ברמות המוגזמות שאת מתארת, רק חביבות רבה) אבל במקום העבודה שלי אני לפעמים כן רואה את שאר העובדות לפעמים "מרשות לעצמן" וזה בדרך כלל מתקבל בשמחה. אבל זה בטח קשור לעובדה ש-90% מהשיחות המתקבלות הן של אנשים שמחפשים אוזן קשבת ולא בגלל תקלה אמיתית (אני עובדת במוקד עירוני).
לי לא נוח עם הסחבקיות הזאת, וגם לא מעניין אותי הצרות שלהם אז אני בדרך כלל נורא עניינית עם מי שמתקשר מה שגורם לאנשים להיפגע ולהיעלב אבל עם כל הכבוד, אני לא שירות פסיכולוגי. בטח לא בשביל שכר מינימום.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא הסתחבקתי ולא רוצה שיסתחבקו איתי

במעט הפעמים בעבודה שקצת "נפתחתי" וזרקתי משפט או שניים על עצמי (בהקשר למשהו שעלה בשיחה) התחרטתי על כך מרה כי זה גרם ללקוחות להתחיל לקשקש איתי והאריך את השיחה לחינם (ולא יכולתי ישר לקטוע אותם, מתוך נימוס).
 
למעלה