לובאס אז ולובאס עכשיו
עד כמה שהבנתי, גם השיטה עצמה מתפתחת עם השנים. וחלק מהנוקשות שלה התרכך עם השנים, כך שיש בשיטה גם התחשבות במאפינים המאוד אישיים של כל ילד והדרך היותר טובה להגיע אליו או ללמד אותו. בזמנו דובר על השיטה בסופרלטיבים של "להפוך ילד אוטיסט לילד רגיל" - ראה הספר " התשמע קולי" ואני חושבת (תקנו אותי אם אני טועה) שירדו מזה. ובעצם אומרים שזו הדרך לקדם במקסימום את התפקוד של הילד בהתאם לפוטנציאל שגלום בו. במקרה הספציפי שלי , ניסינו את השיטה על קצה המזלג וראינו שמבחינה לימודית קוגנטיבית הילד קולט מאוד מאוד מהר אבל הסיטואציה נורא קשה לו רגשית, אז עזבנו, ונתנו לו את הזמן להתפתח רגשית ולהרגיש יותר חזק ויכול, אז באו גם כל היכולות החבויות וההתפתחות הנדרשת. ושוב, אני לא פוסלת את השיטה, אבל היא לא מתאימה כנראה לכולם, ולדעתי ההורים הם אלו שיודעים בסופו של דבר להתאים את השיטה לילד.