לוחות זמנים למעבר - תעדוף טיפול

jerseyfam

New member
לוחות זמנים למעבר - תעדוף טיפול

הי לכולם,
אז אנו בסיום המשא ומתן מול החברה. נראה שקיבלנו תנאים טובים ושאנחנו מעוניינים במעבר - משפחה עם שלושה ילדים וחתולה לניו-ג'רזי. החברה אחראית על ויזה (L1A). כמה שאלות שהצלחנו לברור מתוך הלחץ:
1. התכנון הוא לחתום חוזה באופן סופי תוך כחודש - עד אמצע אפריל. לעבור בין אמצע לסוף אוגוסט - האם נראה לכם ריאלי מבחינת הבירוקרטיה? האם עדיף שלא להילחץ ולדחות את המעבר לפי הצורך גם למהלך שנת הלימודים? מה דעתכם? מסובך או סביר?
2. בתור מי שעברו את התהליך, נשמח לעצותיכם בנוגע להכנת מסמכים ושאר ירקות - מה עלולים להיות הגורמים המעכבים? האם יש כיצד להכין דברים מראש על מנת לייעל את התהליך?
3. למתי כדאי לתאם ביקור מקדים (לקישור עם מתווכת מקומית וחיפוש מסגרות לילדים)? שלא יהיה מוקדם מדי ולא מאוחר מדי.. כיצד אתם ממליצים לגשת לנושא החינוך?
רב תודות לכולם! הפורום הזה הוא הצלה.
 

Maadan1

New member
אין לחץ

אם החברה יודעת לייצר את ניירת הויזה אז (בהיעדר עיכובים אדמיניסטרטיביים) תוכלו להיות עם ויזות ביד במאי - יוני. בהינתן שהתהליך של הויזות מתכנס כאמור כל השאר בהחלט בר ביצוע.
האמור להלן מניח ילדים בגיל חינוך ציבורי, עבורם חיפשנו מקום עם מערכת חינוך ציבורית טובה. אם הנוער שלכם צעיר מגיל 5-6 ו/או אתם מעוניינים בחינוך יהודי אני מניח שזה מאלץ אילוצים אחרים.
מהנסיון שלנו מעבר בקיץ, התאקלמות קצרה במקום החדש ופתיחת שנת לימודים יחד עם כולם היא חוויה חיובית סך הכל, לא ניסינו מעולם להתחיל באמצע שנה. אנחנו גרנו בקהילה הישראלית הגדולה בברגן קאונטי (טנאפליי / קרסקיל והסביבה), ועצם הבחירה במקום גם הגדירה את מסגרות הנוער. משבחרתם מקום, הביורוקרטיה מתבהרת. נדרש:
1. ויזה. לחדש דרכונים כבר עכשיו במידת הצורך.
2. מסמכולוגיה נוספת מהארץ - תעודת נישואין (לאישור עבודה) + תרגום (אנחנו תרגמנו נוטריונית) , תעודות לידה באנגלית לילדים, רשיונות נהיגה.
3. כדי להכניס ילדים למערכת החינוך תידרשו אישורי בריאות וחיסונים. אפשר לחסן בארץ ולהחתים רופא משפחה על הטפסים באנגלית, זה יכול לחסוך זמן וכסף שם (אנחנו הגענו ממש לפני שנת הלימודים והביטוח הרפואי התחיל לפעול רק אחרי תחילת השנה, ביטוח מטיילים לא מכסה ביקורי אישורים אצל רופאי ילדים אמריקאיים).
4. שכירות דירה וביקור מקדים - עם התבהרות תאריכי הויזה. להערכתי יוני יכול להתאים, אפשר ליצור קשר עם מתווכים עוד קודם כדי לראות מה יש בשוק. הרבה עוברים בקיץ ולכן יש היצע (עוד סיבה מדוע לא לדחות למועד כלשהו לאחר תחילת שנת הלימודים). החתול עלול להקשות על מציאת דיור. היעדר היסטורית אשראי יחייב כנראה התחייבות כספית במזומן, המצאת הוכחות הכנסה (OFFER LETTER), ולפעמים גם תרגום מצב החשבון הישראלי. המתווכים יודעים לעבוד עם זרים אבל יש לפעמים חריקות בתהליך. חבר מקומי שיכול לראות ולחוות דעה יכול בהחלט לעזור להתביית מרחוק.
את דאגות פתיחת חשבון הבנק, ריהוט הבית, קנית אוטו, הוצאת SSN ואישורי עבודה וכיוצ"ב הייתי משאיר כרגע בצד. ניתן לעשות את הכל די מהר וממילא הכל יעשה רק אחרי המעבר.
בהצלחה
 

jerseyfam

New member
מתי נרשמים לגן פרטי?

תודה רבה, איזו תשובה מרגיעה ומפורטת.
יש לנו שניים בגילאי חינוך פרטי... מתי הטיימינג הנכון לרישום?
 

ilanvag

New member
תלוי בגילאי הילדים... אבל בעיקרון - כמה שיותר מוקדם

רק שתביני במה מדובר - בקיימברידג', מסצ'וסטס, בה התגוררנו מספר שנים, יש ביקוש כל כך גבוה לכיתות הפעוטון הטובות (החל מגיל 3 חודשים), עד שנהוג ומקובל שהאישה רושמת את היילוד לכיתת הפעוטון ברגע שהיא מודעת לכך שהיא בהיריון... ואני לא צוחק!

ככל שהכיתות יותר גבוהות, כך יש יותר ילדים בכיתה, ואז לכאורה יש יותר מקומות (לדוגמה, אם בכיתת פעוטון יש 8 תינוקות עם 3 מטפלות; אזי בכיתת פרה-סקול, שאלו גילאי 4-5 בערך, יכולים להיות 16-18 ילדים). כתבתי "לכאורה", כי גם לכיתות הגבוהות יותר יש המון ביקוש; בגנים איכותיים יש לפעמים רשימת המתנה ארוכה מאוד, לעתים קרובות של חודשים ארוכים וגם יותר משנה.

בקיצור -- ברגע שאתם יודעים לאן אתם עוברים -- תרשמו את הילדים, ורצוי לכמה גנים (כי לא בטוח שיהיו מקומות בגן יחיד, וגם לא תמיד יאמרו לכם -- יבקשו שתמלאו שאלון, תשלמו דמי רישום, ויודיעו לכך בהמשך באם יש מקום או לא...)

בגדול, עבור ספטמבר הקרוב, תצאו מתוך נקודת הנחה שיש הרבה גנים (בייחוד המבוקשים/איכותיים ביותר) שכבר מלאים לגמרי, ולא יהיו בהם מקומות.
 

liviur

New member
מדויק - ככל שהגיל יותר קטן - יותר בעייתי

אני רק אוסיף דבר - הגנים באיזור הנ״ל לא היו מכונים לקבל ילדים לפני קו ה5-6 חודשים.
ולאלו היינו צריכים להרשם ולהתעדכן חצי שנה מראש - וגם אז חלק מהגנים היו כבר בתפוסה.
&nbsp
בגדול לגילאים גדולים יותר - זה פחות בעיה - אבל קודם - תמצאו לאן עוברים - ופרסמו פה.
יש אנשים שגרים באיזור (צפון ג׳רזי) ויש להם ניסיון יותר פרטני ברמת העיירות הספציפיות וגנים באיזור.
 

liviur

New member
וכבד״א לגבי התזמון של הויזה

אם החברה אכן הגישה כבר תיקים בעברה ומגישים על Premium processing - חודש וחצי - חודשיים אחרי שכל החומרים מוכנים - אם הכל חלק - הויזה אצלך.
אם זה תיק ראשון ואף אחד אף פעם לא הכין שום חומר לנושא - אז יכול לקחת כל הזמן.
&nbsp
לגבי איסוף החומרים - לכן יש עורכי דין.
זה לא מעט דברים. אני יכול להגיד לך שההגשות אצלינו - כל אחת מסתכמת בספר , לא דק של מסמכולוגיה ... אבל אחרי שיש אחת - לפחות החלק של החברה זהה והמערכת יותר ... ״מתורגלת״
 

jerseyfam

New member
סיוע באומדן לכמות מכולות

הי לכולם,
אנו משפחה הכוללת זוג הורים, שלושה ילדים (הקטנה תינוקת) הגרים כרגע בדירת 5 חדרים+מחסן. בהנחה שנרצה להעביר איתנו הכל, מה לדעתכם אומדן סביר לצורך במכולות? אחת? שתיים? בנוסף מוקצים לנו 8 מ"ק של משלוח אוירי
תודה רבה
 

John the Savage

New member
בלתי אפשרי לתת אומדן על סמך מספר חדרים ונפשות בלבד

זה תלוי כמה רכוש וכמה בלגאן יש לכם בכל חדר.

ומה זה אומר "להעביר את הכל"? יש דברים שבכל מקרה אין טעם להעביר, כמו לדוגמה מכשירי חשמל לבנים (מקרר, מכונת כביסה, מייבש), ופריטים רבים נוספים.

בנפנוף ידיים, הייתי אומר שבהתאם לתכולה "טיפוסית", סביר להניח שמכולה של 20 פוט לא תספיק לכם, אבל יש סיכוי שמכולה של 40 פוט תספיק. אולי.
 

jerseyfam

New member
ענית בדיוק. שתי מכולות של 20 פוט זה לא יותר מדי

לא היינו בטוחים, מאוד קשה לאמוד...
תודה רבה
 

Kender00

New member
שני מכולות של 20 פיט יעלו לרוב יותר ממכולה של 40 פיט

יש 2 גדלים מקובלים למכולות (יש עוד אבל לדברים מסויימים או מיוחדים אז זה לא רלווטי)
יש מכולה של 20 פיט ומכולה של 40 פיט
&nbsp
כל חברת שליחות נורמלית תשלח מעריך שיראה את הדירה ויעריך איזה גודל צריך, אם החברה משלמת על ההובלה אז תלוי כמה היא מוכנה (יש חברות שנותנו מכולה של 20 פיט ויש כאלו ש 40 פיט ואחרות שמשלמות לפי הצורך)
&nbsp
&nbsp
 

JochaSchwartz

New member
מה שממנים לכם

אם משלמים לכם רק על אחת - אין טעם לקחת עוד אחת על חשבונכם, עדיף לקנות חדש את מה שהיייתם רוצים להעביר בה.
אם אפילו על אחת לא משלמים לכם - אז עדיין, אין טעם לקחת על חשבונכם, עדיף לקנות חדש את מה שהיייתם רוצים להעביר.
 

ilanvag

New member
מסכים, גם מניסיון אישי


אני העברתי ריהוט וציוד על חשבוני -- ושילמתי על זה מאוד ביוקר, הן בכסף והן בזמן ועצבים. כבר כתבתי על זה הרבה פעמים לאורך השנים.
 

Kender00

New member
אם ממנים לכם אז תברר איזה אישות משפטית משלמת על זה

אם זה החברה הישראלית משלמת ישירות אז לפי ידעתי לא אמורה להיות בעיה
אם זה החברה בארה״ב אז לפי ידעתי מ 2018 עד 2025 זה חייב במס...
עד 2017 היה פטור על הוצאות מעבר ששולמו בפועל לדברים מסויימים כגון הובלה (לא על כסף מזומן)
אם שינוי חוקי המס אז מ 2018 עד 2025 גם שווי ההטבה חייבת במס בארה״ב לפי ידעתי (יכול להיות שאני טועה)
 

jerseyfam

New member
מידע מפתיע וחשוב

מממנים לנו שתי מכולות של 20 אבל זה כרגע בקצה המשא ומתן - ואם נוותר ייתכן שנוכל לעשות שימוש אחר בתקציב שהשתחרר (יש למישהו אומדן באיזה תקציב מדובר?)
 

ilanvag

New member
שוב - מי משלם את העלות?

אם תקבלו את "התקציב שהשתחרר" מהיישות האמריקנית, אזי בתור בונוס במזומן זה בוודאי כפוף למס... וכך גם אם תקבלו את הכסף במזומן בישראל, מהיישות הישראלית.
&nbsp
לא מכיר סיטואציה שבה אתה יכול לקבל את כל הכסף במזומן, ובלי לשלם מס.
 

Kender00

New member
נכון, אבל אם מי שמשלם זאת הישות האמרקאית

אז זה יהיה חייב במס אם לוקחים בונוס או לוקחים מכולה, ואילו אם זאת הישות הישראלית אז בישראל הוצאות מעבר מוכרות (לפי ידעתי אבל יכול להיות שיש מגבלות) אז מכולה יש סיכוי שלא תמוס ואילו בונוס כן ימוס...
 

jerseyfam

New member
לא אמרתי שמתכננים על מזומן :)

פשוט מתלבטים בין שתי המכולות שהובטחו לנו לבין מימון הוצאות אחרות הקשורות למעבר, למשל הארכת התקופה של המגורים הזמניים או עוד רכב זמני. בכל מקרה החברה האמריקאית התחייבה לספוג כל עלות מס שתחוייב בהקשר למעבר.
 
למעלה