לוקח,בל"נ,פסק-זמן מהתפוז,למשך חודש אלול+עשרת ימי התשובה.

אביב 2019

Well-known member
החלטתי פה אחד,בלא נדר, לקחת פסק-זמן מפורום התפוז למשך כל חודש אלול
ועשרת ימי התשובה.
אילו 40 הימים של סליחות וכפרות.כדי להקטין מחלוקות בישראל,
אני בהדממה עד סוף עשרת ימי התשובה.##
אחזור לתפוז,בלי נדר,אי"ה, ביום ראשון יא' בתשרי תשפ"ה.13.10.24.

אני יודע שמאוד אחסר לכם ואתם וודאי תתגעגעו אליי.לכל פוסט שלי
יש כ70 צפיות לפחות.ביי.להתראות באוקטובר.
 

lemner40

Well-known member
החלטתי פה אחד,בלא נדר, לקחת פסק-זמן מפורום התפוז למשך כל חודש אלול
ועשרת ימי התשובה.
אילו 40 הימים של סליחות וכפרות.כדי להקטין מחלוקות בישראל,
אני בהדממה עד סוף עשרת ימי התשובה.##
אחזור לתפוז,בלי נדר,אי"ה, ביום ראשון יא' בתשרי תשפ"ה.13.10.24.

אני יודע שמאוד אחסר לכם ואתם וודאי תתגעגעו אליי.לכל פוסט שלי
יש כ70 צפיות לפחות.ביי.להתראות באוקטובר.
אין שום סיכוי שאלוהים יסלח לך
 

Harrington

Well-known member
מנהל
רעיון הסליחה של אלוהים הוא רעיון ילדותי שמייחס לו תכונות אנושיות.
זה אולי נכון לשיטה הנוצרית, בה אפשר 'לחזור בתשובה' כל שבוע ומי שסולח הלכה למעשה הוא לא האלוקים אלא הכומר. שיטה אכן מפגרת למדי וילדותית אם תרצה. השיטה היהודית לעומתה, היא דברי האלוקים עצמו. אז אם חשוב לך לכנותו או לכנות את דבריו ילדותיים, לך על זה בכיף. אבל אולי כדאי שטרם תעשה זאת, תתעמק קצת לבחון על מה אתה מדבר בדיוק. לך תדע, אולי זה ישנה את עמדתך. זה בוודאי ייתן לה משקל רצינות רב יותר בקרב שומעיה.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
זה אולי נכון לשיטה הנוצרית, בה אפשר 'לחזור בתשובה' כל שבוע ומי שסולח הלכה למעשה הוא לא האלוקים אלא הכומר. שיטה אכן מפגרת למדי וילדותית אם תרצה. השיטה היהודית לעומתה, היא דברי האלוקים עצמו. אז אם חשוב לך לכנותו או לכנות את דבריו ילדותיים, לך על זה בכיף. אבל אולי כדאי שטרם תעשה זאת, תתעמק קצת לבחון על מה אתה מדבר בדיוק. לך תדע, אולי זה ישנה את עמדתך. זה בוודאי ייתן לה משקל רצינות רב יותר בקרב שומעיה.
דווקא גם ביהדות שאפשר כל שנה לפתוח דף חדש בימים הנוראים. אמנם חז"ל דאגו שיום כיפור לא יכפר על חזרה על החטא, אבל מהתורה שבכתב אפשר להבין שאפשר לחטוא כל השנה ואז ביום השני של ראש השנה להשליך את כל החטאים לים וכל יום כיפור לקבל מחילה.

בנצרות זאת אכן שיטה נוחה וילדותית, אבל הם קיבלו את ההשראה ממשל כבשת הרש של נתן שדוד המלך כשהוא שכב עם בת שבע הוא עבר על כל חמשת הדברות שבין אדם לחברו שבעשרת הדברות ואחרי שנתן הסביר לו כמה המעשה שלו מכוער וכשנתן הציג את זה כמשל על אדם זר, אז דוד אמר "חי ה' כי בן מוות האיש הזה", כשתואר כשדוד נמשל לעשיר ואוריה החיתי לרש, וכשנתן הסביר שמדובר בו, דוד עשה תשובה רצינית. אבל זה לא משנה את העובדה ששאול איבד את הזכות להיות שושלת מלוכה בגלל שלא חיכה לשמואל כמה שעות נוספות לפני המלחמה והקריב כבש בעצמו והודח מבחינת אלוהים מהמלכות בגלל שחס על מלך עמלקי ועל הצאן והבקר של העמלקים ואילו דוד כאמור כל החצי השני של עשרות הדברות הוא עבר עליו והוא נחשב למלך לדוגמא שמשיח צריך לבוא מהשושלת שלו ודוגמא ומופת להתנהגות המלך. אז אחת הפרשנויות זה ששאול התווכח וטען שהכול נעשה בסדר ולא לקח אחריות ודוד הודה בחטאיו, ומכאן כנראה בא רעיון הווידוי הנוצרי. אגב זה לא בהכרח כל שבוע בכל יום אפשר לבוא להתוודות והכומר מחויב לשתוק גם אם הודתה בפשעים החמורים ביותר הן בעבר והן פשעים מתוכננים.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
דווקא גם ביהדות שאפשר כל שנה לפתוח דף חדש בימים הנוראים.
לא מדויק. נדרשת לשם כך סדרה ארוכה של פעולות והחלטות שבלעדיהן אין ערך לבקשת התשובה. אין כאן אוטומטיות של 'אני מבקש סליחה ובזה זה נגמר, כשהכומר ממלמל כמה מילות סליחה, מוסיף איזושהי דרישה ממני וזהו'.

אמנם חז"ל דאגו שיום כיפור לא יכפר על חזרה על החטא
זו בכלל טעות נפוצה. יום הדין הוא ראש השנה, לא יום כיפור.
אבל מהתורה שבכתב אפשר להבין שאפשר לחטוא כל השנה ואז ביום השני של ראש השנה להשליך את כל החטאים לים וכל יום כיפור לקבל מחילה.
היכן מצאת את זה בתורה?
בנצרות זאת אכן שיטה נוחה וילדותית, אבל הם קיבלו את ההשראה...
ההשראה לנצרות כולה ולרבים ממנהגיה מגיעה מהיהדות. אך טבעי הדבר, שכן הרי כל הדת הנוצרית מבוססת על זו היהודית. אולם אין זה אומר שיש דברים בגו. כלומר, מרגע שהם לקחו 'דברי אלוקים חיים' והפכו אותם באופן שמותאם לד(ע)תם אך סותר במובהק (או לחלופין, לא מוזכר בשום מקום) בדברי אותו הקל, עצם העובדה שההשראה נלקחה ממקום טהור ואמיתי לא מכשיר את המנהג שבקצה. בוודאי שהמסלול הזה לא הופך את המנהג שבקצה הדרך למשהו שמגיע מהתורה הקדושה (האמיתית, לא הספר שהם זייפו לעצמם מאוחר יותר).

אז אחת הפרשנויות זה ששאול התווכח וטען שהכול נעשה בסדר ולא לקח אחריות ודוד הודה בחטאיו, ומכאן כנראה בא רעיון הווידוי הנוצרי.
אינני בקי מספיק בשביל לדעת עד כמה דבריך מדויקים בעניין הזה. אבל כאמור קודם, זה לא באמת משנה. גם אם בכוחה של הנצרות להסביר את שיטתם ולבסס אותה על פרשנות כזאת או אחרת על התנ"ך, ברגע שהדברים סותרים במובהק את דברי האלוקים הם לא רלוונטיים עוד (מבחינת בחינת האמת שבדבר). להזכירך שזאת אחת הדרכים להבדיל בין נביא שקר לנביא אמת. גם אם הזמן קצר כדי לבחון את אמיתות דבריהם, די בכך שהמתיימר להיות נביא סותר בדבריו את דברי התורה כדי ללמד שהוא נביא שקר פר הגדרה. זאת מאחר וגם האלוקים עצמו לא יכול לסתור את (דבריו הקודמים ב)התורה. אותו דבר כאן. ככל שדבריך מדויקים ונכונים, הרי שבס"ה הראית שיש כאן 'נביא שקר' (בהשוואה כמובן, לא במדויק אחד לאחד) שכל קשר בינו לאמיתות התורה או לדבריה קיים רק במוחם הקודח של מפרשי הנצרות ועורכיה/חבריה.
אגב זה לא בהכרח כל שבוע בכל יום אפשר לבוא להתוודות והכומר מחויב לשתוק גם אם הודתה בפשעים החמורים ביותר הן בעבר והן פשעים מתוכננים.
חובת שתיקת הכומר מעניינת כנושא כשלעצמו, אך לא באמת קשורה לענייננו. גם לא לנקודה שניסית להבהיר בעניין.
 

palmony1951

Well-known member
זה אולי נכון לשיטה הנוצרית, בה אפשר 'לחזור בתשובה' כל שבוע ומי שסולח הלכה למעשה הוא לא האלוקים אלא הכומר. שיטה אכן מפגרת למדי וילדותית אם תרצה. השיטה היהודית לעומתה, היא דברי האלוקים עצמו. אז אם חשוב לך לכנותו או לכנות את דבריו ילדותיים, לך על זה בכיף. אבל אולי כדאי שטרם תעשה זאת, תתעמק קצת לבחון על מה אתה מדבר בדיוק. לך תדע, אולי זה ישנה את עמדתך. זה בוודאי ייתן לה משקל רצינות רב יותר בקרב שומעיה.
אתה רואה החשבון של ה' ?!
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אתה רואה החשבון של ה' ?!
לא. את זה אני משאיר לאחרים כאן :). אישית אני מעדיף להסתפר בחומר הלימוד, להתעמק מה נאמר על-ידי האלוקים (ע"פ המסורת) בסוגיה וללמוד את פרשנות חז"ל עליה עם עדיפות לראשונים כמובן, ולהסתמך על כך. לא שמשהו מכל זה קשור לדברי למעלה, אבל שאלת משום מה אז עניתי.
 
זה אולי נכון לשיטה הנוצרית, בה אפשר 'לחזור בתשובה' כל שבוע ומי שסולח הלכה למעשה הוא לא האלוקים אלא הכומר. שיטה אכן מפגרת למדי וילדותית אם תרצה. השיטה היהודית לעומתה, היא דברי האלוקים עצמו. אז אם חשוב לך לכנותו או לכנות את דבריו ילדותיים, לך על זה בכיף. אבל אולי כדאי שטרם תעשה זאת, תתעמק קצת לבחון על מה אתה מדבר בדיוק. לך תדע, אולי זה ישנה את עמדתך. זה בוודאי ייתן לה משקל רצינות רב יותר בקרב שומעיה.
אין הבדל משמעותי,אצל הנוצרים הכומר אומר שאלוהים סלח לך אחרי הוידוי ואצל היהודים הרב אומר שאלוהים יסלח.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
הבדל שמיים וארץ. לא בן אנוש הוא הסולח אלא האלוקים והוא בלבד מוסמך לעשות זאת. הרב גם לא "אומר שאלוקים יסלח". הוא מצטט את התורה שבה זה כתוב. זאת לא קביעה שלו.
כן ברור,אבל הרמיזה ברורה.

אם תבקש בכוונה טהורה - יסלח לך.

אם זה לא היה קרוב למובטח מבחינה דתית אף אחד לא היה מבקש מחילה.
 

lemner40

Well-known member
למה לא? הוא לא סאדיסט או סאדו-מזוכיסט "פלסטיני".
הוא הרבה יותר גרוע
הוא יהודי נאצי
את אלו אלוהים הכי שונא
הם כולם יגיעו בוודאות לגהינום
ואז יוולדו מחדש כנחשים
אלוהים מצפה מיהודים להיות קודם כל בני אדם, מוסרים ואנושיים
 
הוא הרבה יותר גרוע
הוא יהודי נאצי
את אלו אלוהים הכי שונא
הם כולם יגיעו בוודאות לגהינום
ואז יוולדו מחדש כנחשים
אלוהים מצפה מיהודים להיות קודם כל בני אדם, מוסרים ואנושיים
מה אתה עושה הצגה של דתי.

אתה לא מאמין בשטויות האלה.
 
החלטתי פה אחד,בלא נדר, לקחת פסק-זמן מפורום התפוז למשך כל חודש אלול
ועשרת ימי התשובה.
אילו 40 הימים של סליחות וכפרות.כדי להקטין מחלוקות בישראל,
אני בהדממה עד סוף עשרת ימי התשובה.##
אחזור לתפוז,בלי נדר,אי"ה, ביום ראשון יא' בתשרי תשפ"ה.13.10.24.

אני יודע שמאוד אחסר לכם ואתם וודאי תתגעגעו אליי.לכל פוסט שלי
יש כ70 צפיות לפחות.ביי.להתראות באוקטובר.
לא אמרת את דעתך.

 

The Real Big Joe

Well-known member
החלטתי פה אחד,בלא נדר, לקחת פסק-זמן מפורום התפוז למשך כל חודש אלול
ועשרת ימי התשובה.
אילו 40 הימים של סליחות וכפרות.כדי להקטין מחלוקות בישראל,
אני בהדממה עד סוף עשרת ימי התשובה.##
אחזור לתפוז,בלי נדר,אי"ה, ביום ראשון יא' בתשרי תשפ"ה.13.10.24.

אני יודע שמאוד אחסר לכם ואתם וודאי תתגעגעו אליי.לכל פוסט שלי
יש כ70 צפיות לפחות.ביי.להתראות באוקטובר.
Take your time...
 
למעלה