דווקא גם ביהדות שאפשר כל שנה לפתוח דף חדש בימים הנוראים.
לא מדויק. נדרשת לשם כך סדרה ארוכה של פעולות והחלטות שבלעדיהן אין ערך לבקשת התשובה. אין כאן אוטומטיות של 'אני מבקש סליחה ובזה זה נגמר, כשהכומר ממלמל כמה מילות סליחה, מוסיף איזושהי דרישה ממני וזהו'.
אמנם חז"ל דאגו שיום כיפור לא יכפר על חזרה על החטא
זו בכלל טעות נפוצה. יום הדין הוא ראש השנה, לא יום כיפור.
אבל מהתורה שבכתב אפשר להבין שאפשר לחטוא כל השנה ואז ביום השני של ראש השנה להשליך את כל החטאים לים וכל יום כיפור לקבל מחילה.
היכן מצאת את זה בתורה?
בנצרות זאת אכן שיטה נוחה וילדותית, אבל הם קיבלו את ההשראה...
ההשראה לנצרות כולה ולרבים ממנהגיה מגיעה מהיהדות. אך טבעי הדבר, שכן הרי כל הדת הנוצרית מבוססת על זו היהודית. אולם אין זה אומר שיש דברים בגו. כלומר, מרגע שהם לקחו 'דברי אלוקים חיים' והפכו אותם באופן שמותאם לד(ע)תם אך סותר במובהק (או לחלופין, לא מוזכר בשום מקום) בדברי אותו הקל, עצם העובדה שההשראה נלקחה ממקום טהור ואמיתי לא מכשיר את המנהג שבקצה. בוודאי שהמסלול הזה לא הופך את המנהג שבקצה הדרך למשהו שמגיע מהתורה הקדושה (האמיתית, לא הספר שהם זייפו לעצמם מאוחר יותר).
אז אחת הפרשנויות זה ששאול התווכח וטען שהכול נעשה בסדר ולא לקח אחריות ודוד הודה בחטאיו, ומכאן כנראה בא רעיון הווידוי הנוצרי.
אינני בקי מספיק בשביל לדעת עד כמה דבריך מדויקים בעניין הזה. אבל כאמור קודם, זה לא באמת משנה. גם אם בכוחה של הנצרות להסביר את שיטתם ולבסס אותה על פרשנות כזאת או אחרת על התנ"ך, ברגע שהדברים סותרים במובהק את דברי האלוקים הם לא רלוונטיים עוד (מבחינת בחינת האמת שבדבר). להזכירך שזאת אחת הדרכים להבדיל בין נביא שקר לנביא אמת. גם אם הזמן קצר כדי לבחון את אמיתות דבריהם, די בכך שהמתיימר להיות נביא סותר בדבריו את דברי התורה כדי ללמד שהוא נביא שקר פר הגדרה. זאת מאחר וגם האלוקים עצמו לא יכול לסתור את (דבריו הקודמים ב)התורה. אותו דבר כאן. ככל שדבריך מדויקים ונכונים, הרי שבס"ה הראית שיש כאן 'נביא שקר' (בהשוואה כמובן, לא במדויק אחד לאחד) שכל קשר בינו לאמיתות התורה או לדבריה קיים רק במוחם הקודח של מפרשי הנצרות ועורכיה/חבריה.
אגב זה לא בהכרח כל שבוע בכל יום אפשר לבוא להתוודות והכומר מחויב לשתוק גם אם הודתה בפשעים החמורים ביותר הן בעבר והן פשעים מתוכננים.
חובת שתיקת הכומר מעניינת כנושא כשלעצמו, אך לא באמת קשורה לענייננו. גם לא לנקודה שניסית להבהיר בעניין.