לחוץ חברתי-פעולה.

L o l e e t a

New member
לחוץ חברתי-פעולה.

קודם כל..מה קורה?
לעניינינו. אני צריכה להעביר פעולה על לחץ חברתי לילדים בכיתה י'. אני צריכה שתתנו לי רעיונות להעביר את זה בצורה מעניינת.. לא שיחה יבשה ומשעממת כזאת,אלא משהו שהוא הפעלתי יותר.. אני גם לא רוצה שהם ישר ידעו שהנושא הוא 'לחץ חברתי'. תודה
 
ליאת יקרה.

פעולה על לחץ חברתי היא אחת הפעולות שאני הכי אוהבת
אז ככה: יש לי משחק מעולה.
את מוציאה חניך מהקבוצה שאת יודעת שהוא טיפה חסר ביטחון ואומרת לו להביא לך משהו. בינתיים את אומרת לקבוצה שיש לך בידיים 49 כוסות חד"פ אבל אנחנו צריכים לשכנע אותו שיש כאן 50 כוסות. כשהחניך נכנס לחדר את אומרת לו שיש לך שאלה וכמה כוסות יש לך בידיים. הוא מתחיל לספור ואומר לך 49. את כהרגלך אומרת לו, אין מצב וששמת 50 כוסות. את מבקשת ממנו לספור שוב ושאם אין חמישים כוסות הלך המשחק שתכננת. הרעיון הוא שהוא בסוף יפול ללחץ שהפעלתם עליו ויאמר שיש שם 50 כוסות. אם הוא מתעקש ולא מוותר את מושיבה אותו ואומרת שזה היה משחק ושואלת את הקבוצה מה בעצם קרה כאן? ועל מה בכלל אתם מדברים? מה זה לחץ חברתי? האם הוא טוב או רע? האם נפלתם למקרה שהייתם מושפעים מתוך לחץ? מתי אנחנו יכולים ליפול ללחץ? ועוד...
שמש אסוציאציות- לחץ חברתי ואח"כ מקריאה להם את ההגדרה המילונית.
מחלקת את הקבוצה ל-4 קבוצות. כל קבוצה מקבלת נושא: עישון עם החברה/ הברזה מבי"ס/ סמים/ גניבת מוצר מחנות ועוד.... כל קבוצה צריכה לכתוב סיפור בנושא שקיבלה ולומר להם שנושא הלחץ חברתי צריך להיות בו וכמובן להמחיז את הסיפור לקבוצה. לדוגמא: 3 חברים יצאו לבלות בקניון ונכנסו לחנות בגדים יוקרתית. אחד החברים נדלק על חולצה אך לא היה באפשרותו לקנות אותה. שני החברים אמרו לו: " מה הבעיה, תכניס אותה לתיק ואף אחד לא יראה..." כאן מתחיל להתפת דיון בינהם עד שהחניך משתכנע וגונב. או להפך אומר להם שהוא לא גנב ויוצא מהחנות. אחרי שכל הקבוצות הציגו את ההצגות שלהם את מתחילה שוב בדיון: 1. למה בחרתם את הסיומות הללו? 2. האם שמעתם פעם על מקרים כאלו מחברים שהושפעו? 3. אחרי שראיתם את ההצגות של כולם, מה זה בשבילכם לחץ חברתי?
מחלקת את הקבוצה ל-4 קבוצות וכל קבוצה מקבלת כרטיסיה עם סיפור בהקשר לנושא אך ללא פיתרון והם צריכים ליצור סוף לסיפור. בסיומו דיון. בהצלחה
 
למעלה