לחוצה מאוד מברית

לחוצה מאוד מברית

בשעה טובה נולד לאחותי בן בכור. אנחנו מחפשים מוהל לברית. האמא מאוד לחוצה. על אילו דברים חשוב לשים את הדגש לפני שאנחנו סוגרים רב?
 
על מה לשים את הדגש בבחירת מוהל

שלום לך ומזל טוב. כדי לענות לך צריך לכתוב ספר.. בכל זאת אתן לך כמה טיפים.. ראשית, החליטו מה חשוב לכם. ברית ללא כאב, ללא תחבושת, ללא דם ? על פי ההלכה ? אלו נקודות שיש לבדוק. שנית, מה הוותק של המוהל ? מה הנסיון שלו ? האם הוא יודע לקחת אחריות כאשר קורה חלילה משהו בלתי צפוי, או שמא יחוס על "כבודו" וינסה להסתדר לבד ? מה אומרים עליו החברים שלכם ? האם הוא מוכר ?
אלה הדברים אותם יש לברר בגדול.
למוהלים מצויינים נחשבים, רחמים חיים, אליעזר שוחט, מאיר עמנואל שקול, פנחס גונן, מנחם צ'צ'קס ויוסי בנימיני.
נושא שממש לא חשוב הוא "תעודה" / "הסמכה" / "רשיון" מטעם "הוועדה לפיקוח על המוהלים" ברבנות הראשית לישראל. די אם נאמר כי אין דין המחייב זאת, אין חוק הדורש זאת, יש מוהלים מעולים שאינם מחזיקים בתעודות מעין אלו ויש הנושאים תעודות ולא יודעים לעבוד. קיצורו של עניין, "טוב שם משמן טוב" ויש לעשות עבודת הכנה אצל חברים ויולדות לשעבר שהרי "אין חכם כבעל נסיון".. בהצלחה ומזל טוב.. כתבי לי מה עלה במחשבתך לאחר קריאת התשוב ואנסה לכוין אותך.
 
תעודה היא פוליטיקה

ברור לך יקירה שאין אדם נורמאלי בעולם שירכוש לעצמו ערכת כלי מילה, ידפיס כרטיסי ביקור וילך לעסוק במקצוע. מקצועו של מוהל מורכב מאד, מצריך ידע רב ודורש מיומנות וידי זהב. כמו בכל עיסוק יש רמות של ידע. יש היודעים את הידע הבסיסי בלבד ויש המעמיקים חקר ואפילו זוכים לחדש חידושים (כמוני..)
כעת בואי נעמיד דברים על מקומם. יש מוהלים מומחים רבים מהעדה החרדית שיש להם תעודה מרבותיהם או מבד"ץ העדה החרדית, האם הם פחות טובים ממי שיש לו תעודה מהרבנות ? האם הם פחות "כשרים" ? ובכלל האם אינך יודעת שהרבנות היום היא מאורת צפעונים לפוליטיקאים העושים בה כבתוך שלהם ?
הבה נקח את מורי ורבי המובהק, המומחה הענק, האחד והיחיד, גדול המוהלים בעולם, הרב ד"ר פנחס גונן מבני ברק. האם הוא "מופיע" ברשימת המוהלים "המוסמכים" ? ממש לא. למה ? חסר לו ידע ? נסיון ? מומחיות ? הלא מה שהוא יודע, כמעט כולם ביחד שם לא יודעים.. מה התשובה ? פולטיקה בגרוש.
לכן, גם מנחם צ'צ'קס אינו בעל "תעודה" וכן רחמים חיים ואליעזר שוחט ודוד בן מנחם ואנוכי ביניהם, כי הכל בנוי ומושתת על מאבקי אגו, כסך וכבוד.
לציין, אין חובה הלכתית לתעודה. אין חוק הדורש זאת. לכן, אין במתן תעודה או באחזקתה דבר וחצי דבר המעיד על בעליה.
כפי שכתבתי בעבר ואני עומד על כך היום, הידיים והנסיון הם הפרמטר המכריע ולא ניירת. אשמח לשמוע ממך ולעזור בסידור הראש..
 

yaronsegev1

New member
אבל איך תדע שאתה לא נופל על שרלטן?

אני לא הייתי לוקח סיכון. לא אבחר ברב שאין לו תעודה - גם עם זו פוליטיקה.

לעולם אין לדעת.
 
תעודת מוהל

ברשותך אעמיד דברים על דיוקם. ברור הדבר שמוהל בעל תעודה שווה יותר. אך אין חיוב בתעודה של הרבנות, לא מצד החוק ולא מצד ההלכה. אתן לך דוגמאות. יש בעולם כולו מוהלים רבים, האם כווווולם קבלו תעודה מהרבנות הראשית לישראל ? לא. היו מוהלים רבים שקבלו תעודה מרב ומוהל וותיק, כגון: הרב המוהל שלמה מילר מפתח תקווה הסמיך מוהלים רבים ומפורסמים כגון: הרב מחפוד, הד"ר גונן ועוד. הרב מחפוד עצמו הסמיך מוהלים רבים בכל רחבי תבל. גם אני הוסמכתי על ידי הרב מילר, הרב מחפוד, הד"ר גונן ועוד רבים וחשובים. בשעתו אף עברתי בחינות ברבנות הראשית לישראל וקבלתי את תעודתם. לימים, חידשתי והמצאתי דברים רבים לטובת התינוק והם ברבנות לא רצו לצעוד יחד לעבר קדמה והתחשבות בצער התינוק, בבכי ובדם. לכן, הוחלט שנפרד. שוב, אין חובה הלכתית וחוקית ואפילו מוסרית להיות ברשימותיהם, האם זה מפחית מהידע, מהנסיון, מהביקוש, מהמומחיות ? לטעמי ממש לא.
הזכרתי בעבר מוהלים מומחים רבים שאינם בעלי "תעודה" מהרבנות וכי הדבר גורע מדרגתם ? ממש לא. היה מוהל בדור הקודם שנחשב לענק הענקים בעולם כולו, שמו היה ישראל רוטרמן, הוא היה מוקצה מחמת מיאוס בעיניהם וכי הדבר פגע במוניטין שלו ? אפילו לא דגדג לו בכנף.
לסיכום: ניירת לא קובעת כלום, לטעמי. כבר היו אוניברסיטאות שמכרו תארים תמורת בצע, ג ברבנות הראשית לישראל הייתה חקירה משטרתית ב"תיק הרבנים" (עיין בגוגל) והטוב ביותר לבדוק אצל חברים ובני משפחה ולהתפלל שה' ינחה אותך בדרך טובה להגיע לאדם הנכון.
 
למעלה