לחורזים וכותבים יש השפעה❤️🌹

nothing but the truth

Well-known member
אני מכיר בצורך בלוחיות רישוי לכלי רכב המצריכים רשיון נהיגה כמוסכמה כלל עולמית, אני שולל את הצורך עבור כלי רכב הפוטנציאל הנזק שלהם נמוך ולו בגלל הנטל המיותר על המשתמש הנורמטיבי. אני לא אומר את זה על מכוניות אופנועים כי פוטנציאל הנזק שלהם, להבדיל האופניים חשמליים הוא גדול, לא קטן. עניין של פרופורציות.

ווואי, ממש נחמד מצידך שאני מכיר בצורך.
אז כאמור גם רכיבה על אופניים חשמליים דורשת רישיון נהיגה או מעבר מבחן - כך שהדרישה הזו כבר קיימת. שנית , אנשים נהרגו מפגיעות של אופניים חשמליים, ושלישית מעבר לנזק הישיר , יש את עניין הרכיבה המשתוללת שלהם תוך צפצוף על כל חוק שקיים, מה שעלול לגרום לתאונות בין מכוניות שעל פניו לא יספר בסטטיסטיקה של תאונות שמעורבות בהם אופניים חשמליים.
מי שיש לו כסף לרכוש אופניים חשמליים, יש לו כסף גם ללוחית רישוי.
 

SupermanZW

Well-known member
ווואי, ממש נחמד מצידך שאני מכיר בצורך.
אז כאמור גם רכיבה על אופניים חשמליים דורשת רישיון נהיגה או מעבר מבחן - כך שהדרישה הזו כבר קיימת. שנית , אנשים נהרגו מפגיעות של אופניים חשמליים, ושלישית מעבר לנזק הישיר , יש את עניין הרכיבה המשתוללת שלהם תוך צפצוף על כל חוק שקיים, מה שעלול לגרום לתאונות בין מכוניות שעל פניו לא יספר בסטטיסטיקה של תאונות שמעורבות בהם אופניים חשמליים.
מי שיש לו כסף לרכוש אופניים חשמליים, יש לו כסף גם ללוחית רישוי.
אין מוסכמה עולמית לצורך ברשיון נהיגה עבור אופניים חשמליים וגם פוטנציאל הנזק שלהם נמוך, לכן אני מתנגד. כלל לא משנה מה יש או אין כסף לאנשים לממן, אני מתנגד להגדלת הנטל הכספי על אנשים למעט היכן שמדובר בעניין קריטי ושהתועלת משמעותית בהרבה מהנטל הכספי, זה לא המצב עבור המקרה דנן.
 

nothing but the truth

Well-known member
אין מוסכמה עולמית לצורך ברשיון נהיגה עבור אופניים חשמליים וגם פוטנציאל הנזק שלהם נמוך, לכן אני מתנגד. כלל לא משנה מה יש או אין כסף לאנשים לממן, אני מתנגד להגדלת הנטל הכספי על אנשים למעט היכן שמדובר בעניין קריטי ושהתועלת משמעותית בהרבה מהנטל הכספי, זה לא המצב עבור המקרה דנן.

אתה מוזמן להמשיך להתנגד אם זה עושה לך טוב.
אני מניח שמזמן לא יצא לך לנסוע בכבישי ישראל ורלאות כיצד הם רוכבים. פוטנציאל הנזק ממש לא נמוך.
וזה שאתה לא סבור שהתועלת מצדיקה את הנטל הכספי , זה עדיין לא אומר שזה המצב.
 

SupermanZW

Well-known member
דיבנו בעבר, והגענו למסקנה הבאה|למטה|

בעלי אופניים וקורקינטים חשמליים יחויבו להתקין לוחית זיהוי על הכלים ולהירשם במאגר רשות הרישוי. הרישום החל בתחילת חודש פברואר והחובה להתקין לוחית זיהוי על הכלים תיכנס לתוקפה ב-1 באוגוסט 2024.
איך הסקת מזה שיש לנו השפעה? אני לא רואה ראיה לכך. בכל אופן, מקריאת הכתבה יש לי מסקנה ברורה הרעיון העומד מאחורי הצעדים בהם מתכוונים לנקוט הוא כיצד ניתן לסחוט כסף מבעלי הכלים הללו. את התאונות לא יפחיתו כלל. ישראבלוף, כרגיל.
 

משתפרת1

Well-known member
דיבנו בעבר, והגענו למסקנה הבאה

בעלי אופניים וקורקינטים חשמליים יחויבו להתקין לוחית זיהוי על הכלים ולהירשם במאגר רשות הרישוי. הרישום החל בתחילת חודש פברואר והחובה להתקין לוחית זיהוי על הכלים תיכנס לתוקפה ב-1 באוגוסט 2024.
אז מעבר לכסף שהמדינה תגבה עבור הלוחית, הקורקינטים והאופניים הללו יפסיקו להיות אנונימיים. לא מדברים על זה הרבה, אבל הרבה תאונות קורות להולכי רקל על המדרכה (בעצם גם במעברי חציה) כשפוגע בהם אחד מהכלים הללו. לרוב הפוגע מזיז את הכידון ונעלם משם בסערה. לוחית רישוי תאפשר לזהות את הבעלים, שיצטרך לקחת אחריות או להביא את מי שהכלי שימש אותו באותו רגע.
אותו כלל (הסרת האנונימיות) יתפוס גם כשרואים ילד שברור כי לא הגיע לגיל 16 נוסע על כלי כזה. מספר רישוי יאפשר למצוא את המבוגר האחראי ולמצות איתו את הדין.
אתמול לא פגעתי בקורקינט חשמלי שחצה בסערה את הכביש במעבר חציה כאילו הוא הולך רגל, רק שמהירותו היתה כמה עשרות קמ"ש, ולא אפשרה לי לראות אותו מגיע מכיוון אי התנועה שהשיחים בחזיתו יצרו הסתרה. התגובות שלי מהירות, אך בקלות יכולה היתה להיות תוצאה שונה. מספר רישוי לא היה מאפשר לו להעלם אל הנשיה. טוב, לא פגעתי בו, כך שכנראה גם לא הייתי מטריחה את עצמי לפנות למשטרה, אך במקרה של תאונה קלה (נניח היה מכה על הרכב שלי כדי להתייצב, מכופף לי פח וממשיך מיד בנסיעה) מספר רישוי היה עוזר לי.
 
למעלה