לחזור לארון עד אחרי האימוץ?

אבא גאה

New member
לחזור לארון עד אחרי האימוץ?

אני בדיוק מנהל שיחה עם בחור במסרים שמדבר על הרצון שלו לאמץ אבל לא רוצה לחזור לארון....(אם בא לך להצטרף לדיון אתה מוזמן) אני כתבתי ש: אבל בכל מקרה מה הבעיה להסתיר? אתם שני גברים בבית ואם אחד לא נמצא אז מה? הם יגלו שיש שני סוגים של אפטר-שייב? אצלנו פשוט בן זוגי לא היה כשהגיעה העוסי"ת ובזה נגמר הסיפור לומר את האמת היא גם לא ממש "בדקה" ומה שלא מחפשים לא מוצאים..... לדעתי אין לך מה להפסיד וזה לא ממש להסתיר את מצבך האישי - כיוון שהמדינה אינה מכירה בזוגיות שלנו מילאתי בתום לב "רווק" וגם הרגשתי עם זה ממש בסדר. לו היו מכירים בנו כזוג נשוי אז המצב היה אחרת - בינתיים אל תיתן להם לשלול ממך את הזכויות הזוגיות שלך ואת הזכות שלך להורות. לא ייתכן שכשיבוא להם הם ירצו שתרשום "נשוי לגבר" וכשלא בא להם אז "רווק" יספיק. מה דעתכם?
 

colourful

New member
יכולה להבין את הקושי שלו

אגב, חברים שלנו שאימצו, לא הסתירו כלום לא מהעוסי"ת ולא מהעמותה בכלל, אלא רק מהרוסים... כלפי העמותה היה הכל גלוי והם גם יעצו להם איך להתנהג בחו"ל.
 
לא !

אם אי אפשר לעבוד עם העמותה ב"קלפים פתוחים" - זה מסוכן מדי. אנחנו הלכנו בשלבי האימוץ על הקו הדק שבין האמת, לאי אמירת "כל האמת". שתינו הגענו לפגישה במשרדי העמותה, אבל בניגוד למקובל אצלינו, לא השתמשנו במונח "אישתי" זו כלפי זו, אלא "חברה שלי" (=בלי ה' הידיעה). העוס"ית ביקרה בבית, ושתינו היינו בו, אבל לא הזמננו אותה לחדר השינה, ולא "הכרחנו" אותה להבין שאנחנו זוג. בחו"ל לעומת זאת נזהרתי מאד, ונסעתי עם סבתא, כמו ששמעתי שרוב החד-הוריות המאמצות עושות. (לא יודעת אם זה נכון, אבל ככה היתה השמועה). הצהרת ההון שהם מבקשים היתה מחשבון בנק שרק על שמי.
 

אבא גאה

New member
רוב החד הוריות נוסעות

עם סבתא שלך? וכאמור גם אנחנו פשוט לא סיפרנו את כל האמת.
 
לא עם סבתא שלי (זכרונה לברכה שתהיה

בריאה), אלא עם סבתא של קטינא. בטח. לא שמעת על זה?
 

y o l u

New member
השאלה היא אם כל מה שאתם אומרים

נכון גם לגבי אימוץ בארץ, למי שאינו מעוניין/ יכול לאמץ מחו"ל, כלומר שגם במקרה כזה מדובר בביקור אחד בלבד של העו"ס.
 

אבא גאה

New member
אתה יכול לשאול

באחד מפורומי האימוץ מהו התהליך (וכמה ביקורי עו"ס) של אימוץ בארץ.
 
אימוץ בארץ???

לא נראה לי שזה אפשרי לזוג גייז. עד כמה שידוע לי זה גם: בלתי אפשרי לחד-הורה, לא פשוט לחד-הורית.
 

y o l u

New member
למה בלתי אפשרי?

עד כמה שידוע לי חד הורי יכול לאמץ ילד עם "צרכים מיוחדים", כלומר מעל גיל שנתיים/ עם ליקוי התפתחותי או נכות/ ממוצא אתיופי. האם יתכן כי קיימת אפליה בין גבר לעומת אישה שרוצים לאמץ ילד כזה?
 
סייגתי...

אבל - בשעתו שמעתי שהיתה הוראה של נחמה טל, לא למסור ילדים לאימוץ לאבות חד-הוריים. אולי זו רק שמועה (אם כי המשמיעה היתה די בעניינים), ואולי זה כבר שונה. מקווה מאד שאני טועה.
 

אבא גאה

New member
נחמה טל כמדומני

היא המפקחת על אימוץ בן ארצי בלבד. ואני גם שמעתי שהיא אמרה משהו כזה אשר גרם לכמה אנשים לאיים עליה בתביעה והיא חזרה בה. לא יייתכן שהחוק יתיר לאם חד הורית אבל לא לאב. אני שמעתי על כמה גברים שבתהליך ...מצד שני אני לא יכול לחשוב אפילו על אחד ששמעתי שאימץ.
 
"לא ייתכן???"

נו...
לא ייתכן שזוג ידועים בציבור יכולים כל מני דברים - אלא אם הם מאותו המין...
לא ייתכן שזוג אמהות נפרדות אחרי 10 שנות חיים משותפים - והחוק אינו שומר על זכותו של הילד לקשר עם אמו הלא-ביולוגית...
לא יתכן ... להמשיך? כאמור - אני מקווה מאד שאני טועה. אשמח להתעדכן.
 

אבא גאה

New member
../images/Emo3.gifכולנו מקווים מאוד שאת טועה

נו, ברור שיש כאן הרבה לא ייתכניים אבל לא ייתכן שהחוק יהיה שונה לגברים ולנשים - זה, אפילו כאן במדינתנו הלא הגיונית משהו - זה יהיה מפתיע מאוד. מתוך חוק האימוץ שבקישורי הפורום כשירות המאמץ . אין אימוץ אלא על ידי איש ואשתו יחד; ואולם רשאי בית משפט 3 ליתן צו אימוץ למאמץ יחיד - ) אם בן זוגו הוא הורה המאומץ או אימץ אותו לפני כן; 1) ) אם הורי המאומץ נפטרו והמאמץ הוא מקרובי המאומץ ובלתי 2) נשוי. שימו לב להתייחסות להומואים
"אם בן זוגו..." אם כך החוק אומר שרק זוגות נשואים יכולים לאמץ....ואני לא מוצא תיקון לחוק, עכשיו אני יכול להישבע שערבה ואני אימצנו כחד הוריים כל אחד בנפרד.
 

יסמין@

New member
אימצתם **בחו"ל**** וזה כל ההבדל

בארץ חד-הורית (אישה בלבד!!!) יכולה לאמץ ילדים מגיל מאוד מבוגר ו-או בעיות בריאות שונות. לא שמעתי על אף גבר שאימץ ילד כחד-הורי דרך השירות למען הילד. לעומת זאת, גברים אימצו כחד-הוריים בחו"ל.
 
גבר יחיד מאמץ

לפני כחצי שנה שמעתי הרצאה של עו"ד עירא הדר על עניינים ברומה של הקהילה. עד כמה שזכרוני מאפשרני, דומני שאמרה שדין גבר יחיד כדין אשה יחידה, כלומר - מותר ואפשר אך לעולם יידחקו לסוף הרשימה, אלא שבפועל הגבר יידחק אף רחוק יותר מהאשה.
 
את מתכוונת לסיכום הזה?

סיכומון: מפגש ליל אמש, עם עו"ד עירא הדר התקיים בבית הפורום החיפאי: הקהל, אגב, מנה כ- 25 איש ואישה, מתוכם כ- 10 נשים. כלומר - רוב גברי! סקירה על תיקים משפטיים תקדימיים שונים בעבר, וגם כמה שבערכאות או בדיונים היום: - תביעה לפנסית שארים מ´מבטחים´ לאחר שבן הזוג נפטר, דווקא נתקבלה ברוח אוהדת ע"י החברה, שרק ביקשה הוכחת זוגיות - תביעה שנידונה בימים אלה אודות הזכות להעברת בעלות על דירה בין בני זוג ללא תשלום מיסים, כפי שבין זוג הטרוסכסואלי - והתביעה לאימוץ ילדים ביולוגיים של בת-זוג, שממתינה להכרעת בג"ץ (נדחתה אמנם בבימ"ש מחוזי, אך עם דעת מיעוט מאד אוהדת של אחת מול שניים, שסברה שאכן חובת המדינה לאשר אימוץ שכזה ממניעים של טובת הילד). סקירה של סוגים שונים של הסכמים בין זוג חד-מיני או בהורות משותפת: לגבי זוג חד-מיני, ההמלצה היא לשלושה סוגי מסמכים: 1) הסכם שיסדיר ענייני מחיה משותפת, ילדים, רכוש, ופרידה (לא עלינו) 2) יפוי כח רפואי - שהכרחי במקרה בו אחד מבני הזוג מאושפז/חולה/חסר אונים (חס וחלילה), שאז בן הזוג בעצם נטול כל זכות חוקית לקבלת דיווח או פרטים על המחלה, שלא לדבר על הזכות להכרעה בענייני טיפול 3) צוואה. לגבי הורות משותפת, הציגה העו"ד את מורכבות החוזה, שצריך לכלול בתוכו המוני פקטורים תיאורתיים. מנסיונה, במהלך הנסיון להגדרת התנאים וניסוחם בהסכם שכזה, יכולים בני הזוג לקבל אינדיקציה למידת ההתאמה ביניהם, מבחינת ראייתם את החיים העתידים. סקירה בנושא אופציות שונות לאימוץ: אימוץ בארץ: -אימוץ ע"י זוג חד-מיני לא יתקבל בשום מקרה. -אימוץ ע"י גבר יחיד שאינו מכריז על היותו הומו ייתכן חוקית, אך מיקומו יהיה אחרון ברשימה. כלומר, סביר שיוכל לאמץ רק ילדים שאינם פופולריים באימוץ: בעלי פגם רפואי או מעל גיל 5 אימוץ חו"ל: - כיוון שנעשה ממדינות עולם שלישי, גם בו לא יינתן לזוג חד-מיני לאמץ, אלא רק ליחיד שמסתיר את נטייתו. - לאשה יהיה קל לאמץ מלגבר - יש מדינות שכיום לא מתירות אימוץ לישראל, בגלל המצב הבטחוני אפוטרופסות על ילד ביולוגי/מאומץ: פרוצדורה מעט ארוכה, אך שבדרך כלל לא ניתקלת בשום בעיות, בכל הנוגע לזוג נשי. נכון להיום, לא היתה אף תביעה הידועה לעו"ד הדר מצד זוג גברים לאפוטרופסות, לפיכך אין תקדים ידוע. עם זאת, המלצתה היא, שבמקרה בו מעוניינים הגברים שבנם יעבור תהליך של גיור (מדובר באימוץ חו"ל), עדיף קודם שיסתיים הגיור, לפני פניה לאפוטרופסות, מחשש בעיות עם הרבנות. תשובות לשאלות הקהל. עד כאן דליתי מזכרוני.(חדר קטן, ואף אחד לא רשם, אז התביישתי) אם יש תיקונים והערות - יופיעו נא מיד!
 
או להמשך הזה?

(נראה לי שסיכמת כל כך יפה.. ששוה להוציא את דפי הרשימות המאובקים מהבוידעם...) עוד מס´ הערות שאני מעלה בדעתי: לגבי הסכמים בין בני זוג: - הם תקפים כמו כל הסכם אחר שנעשה בין שני בגירים. - יפוי כח רפואי דורש אישור נוטריוני - הודגשה חשיבותם בכל הנוגע לפניה לערכאות ביורוקרטיות או משפטיות: בקשה לקבלת זכויות הניתנות בד"כ לבני זוג שנישאו, תתקל בד"כ לכל הפחות בתביעה להוכחת הזוגיות. הסכמים שכאלה מהווים אינדיקציה עבור הרשויות לזוגיות. (מיותר, דומני, לציין, שאין פירוש הדבר שהזכויות תינתנה (אוטומטית או בבימ"ש) גם לאחר הוכחת הזוגיות) לגבי הסכמי הורות-משותפת (בתשובה לשאלה מהקהל): אם הוסכם בחוזה שהמשמורת תינתן לזוג גברים, ולאמא רק זכויות ביקור, והיה אם תשנה את דעתה, היא תוכל, בתור אפוטרופסית של הילד, לתבוע כאילו בשמו שינוי של המצב, בתואנה של טובת הילד. (כמובן, חובת ההוכחה של פגיעה בטובת הילד תהיה מוטלת עליה). לגבי אימוץ חו"ל: יש מס´ עמותות שקיבלו אישור של משרד העבודה והרווחה, שדרכן ניתן לאמץ, אלא שמותר להן לדרוש עד 20,000 $ עבור הפרוצדורה, דבר שהן כנראה ממצות עד תומו. כל זאת עוד לפני הוצאות של נסיעות לחו"ל, בדיקות רפואיות לילד וכד´, שכולן על חשבון המאמץ.
 
למעלה