לחטוף על פשלות של מישהו אחר

לחטוף על פשלות של מישהו אחר

קרה לכם? כי לי זה קרה וקורה וגם לקולגות שלי וזה הצליח ממש להוציא אותי מהאיזון, ברמה שעלו לי מחשבות לעזוב את העבודה.

אני אספר את הסיפור במלואו, אני עכשיו בהפסקת צהריים, אחרי ישיבה לא סימפטית שעלו בה כמה טענות כלפי האגף שלי, כשבחלק מהדברים הואשמתי אישית, ומסתבר שלא רק בישיבה אלא גם "מאחורי הקלעים".

הרקע לסיפור זו עובדת שעזבה לא מזמן, היא החליפה את אחת הבנות אצלנו שהייתה בחופשת לידה. זו מישהי שלא היה לה ניסיון רב מדי ואנחנו לימדנו אותה את העבודה, לפחות ניסינו. מתישהו קלטנו שהיא לא עושה דברים לגמרי כמו שצריך, אבל לא תמיד הצלחנו לעלות על הטעויות שלה בזמן, ומתישהו גם הנחנו שהיא למדה ויודעת ושאפשר לסמוך עליה (אחרי הכל, היא הייתה איתנו פרק זמן לא קצר). אחרי שהיא עזבה התברר שהיקף הטעויות גדול בהרבה, וכולל פגיעה גם במחלקות אחרות ובאנשים פרטיים. הכל פתיר בגדול, אבל זה דורש עבודה ממושכת וגם פיצויים במקרים מסוימים. לא נעים.

עוד טעות שעשינו הייתה שלא דיווחנו על הפשלות הרבות שלה, ואת אלו שכן דווחו השתדלנו להסוות כ"טעויות אנוש קטנות ולא נחשבות", מטעמים חבריים. עכשיו כשהפשלות התגלו יש מי שזועמים ומפילים את כל האשמה עלינו, בדגש עלי ועל שתי קולגות שלי, שבמקרה של אחת מהן שמה מאוד דומה לזה של אותה עובדת (לצורך העניין - זה דומה לענת-עינת), ככה שניסיונות להסביר מה היה שם לא תמיד מצליחים, כי טוענים ש"דיברו עם ענת, ענת חתומה על המסמך" - ולכו תסבירו שזה עינת ושזו מישהי אחרת לגמרי שכבר לא עובדת בחברה.

עכשיו אנחנו במצב לא נעים, רוצות למצוא דרך לתקן את הטעויות שעשתה, מרגישות מאוכזבות ואפילו קצת כועסות עליה, ובמקביל חוטפות ריקושטים על דברים שאנחנו לא אשמות בהם ורק מנסות לפתור אותם. זה לא ממש מעורר מוטיבציה
תוסיפו לזה הערות ציניות שאנחנו מקבלות, האשמות שאנחנו מנסות להפיל את זה על אותה עובדת כי זה הכי קל - הרי היא כבר לא שם, ושאנחנו מנסות לטייח טעויות שלנו. מי שהכי נפגעת מזה זו בעלת השם הדומה, אבל גם אותי ואת החברה הנוספת לא מקפחים. המנהלת שלנו אומרת שהיא עומדת מאחורינו ושהיא מודעת למצב, אבל זה לא מרגיש ככה, ונראה שהיא מנסה לרצות אנשים אחרים בחברה וגם - נראה לי שהיא לא הכי מתלהבת להודות בכך שעובדת זמנית גרמה לכאלו נזקים ואולי מרגישה שזה גורם לה להיראות רע.

לא מדובר בכמות גדולה של אנשים, אבל אלו שיוצאים נגדנו ומאשימים אותנו עושים את זה בצורה מאוד קשה וזה מייאש ומתסכל. ברור לי שיותר קל להם להאשים את מי שנמצא מולם ולא את מי שכבר לא כאן, אבל ההתעקשות הזאת והקטילה החוזרת מחזירה אותי לימי חטיבת הביניים, יש מישהו שבכל הזדמנות בשבוע האחרון מדבר על אחת הפשלות האלו בצורה שלא נראה שיש לו מניע אחר מלבד להוציא אותנו קטנות! אתם מכירים את אלו שחוזרים על כל דבר שאומרים מליון פעם, אפילו שכולם כבר שמעו וכולם כבר הבינו וכולם כבר יודעים שצליל, ענת ונועה היו לא בסדר ובגללן קרה א ב ג, ושענת סתם מקשקשת כי היא חתומה על זה... ושצריך להוריד את העלות של זה מהתקציב של המשרד שלהן ואולי אפילו לחייב אותן אישית - למה הוא מתעקש לחזור על זה עוד פעם ועוד פעם?

עכשיו מדברים על זה שאולי נצטרך להגיע מחר בערב חג למשרד לעבוד. אני ממש אתבאס אם זה יקרה.
 
נשמע כמו סיפור מאוד לא סימפטי


כולנו בני אדם וטועים לפעמים, וקרה גם לי שנאלצתי לעבוד קשה כדי לכסות על טעויות של אחרים, קרה גם לי שטעיתי ואחרים נאלצו לסייע לי כדי לתקן - אבל מה שאת מתארת נשמע חריג גם מבחינת ההיקף וגם מבחינת התגובות. גם אצלי בעבודה קרה פעם שעובדת זמנית גרמה ללא מעט נזקים שחלקם הופלו על אנשים אחרים אחרי שעזבה, אבל התגובות היו הרבה יותר מתונות וזה לא היה קרוב בכלל למה שאת מתארת, שנשמע כמו "משבר אגפי" של ממש.

המנהלת שלכן דיברה איתכן על זה בצורה מסודרת? אם הבנתי נכון, הישיבה אותה הזכרת הייתה ישיבה כללית - קיימתם ישיבה אגפית על הנושא הזה?
 
תודה על התגובה. אכן לא סימפטי

וההגדרה שלך "משבר אגפי" מתאימה מאוד.

המנהלת שלנו דיברה איתנו בצורה מסודרת בסוף היום, לפני זה היא רק זרקה אמירות תומכות שלא ממש עזרו, במיוחד אחרי כל מה שחטפנו, אבל אחרי זה היא עשתה מאמצים: לא באנו בסוף לעבוד היום, אתמול נשארנו במשרד עד שעה מאוחרת יחסית והיא נשארה איתנו, למרות שתמיד הולכת מוקדם. היא עזרה לנו בעבודה ולקחה על עצמה מטלות מהסוג שבדרך כלל היא לא מבצעת, וביקשה מעובדת נוספת שלא קשורה לבלאגן שתסייע לנו גם בדברים האלו, ככה שההספק שלנו היה מאוד גדול.

אחרי שהתקדמנו היא כינסה את שלושתנו לשיחה מאוד אישית, היא אמרה שהיא עומדת מאחורינו ומגבה אותנו ושזו לא סתם סיסמה, שהיא יודעת בדיוק מה היה ואיך נוצרו הבעיות ושהיא מרגישה שזו גם אשמתה כי היא אפשרה לאותה עובדת זמנית לבצע דברים ללא פיקוח ולא מינתה אף אחת לפקח עליה ושזה לקח שהיא הפיקה לעתיד. היא הראתה לנו מייל ששלחה לעובדים מסוימים בחברה, אלו שהפשלות השפיעו עליהם ושחלקם יצאו נגדנו בגלל זה, והראתה לנו גם את התגובות של חלקם. השיחה הזאת הייתה גם יישור קו וגם שיחת מוטיבציה, אבל אני עדיין מרגישה לא נעים עם כל הסיפור הזה.

אחרי העבודה יצאנו שלושתנו לשתות ביחד, הרגשנו שמגיע לנו פינוקים אחרי היום הקשה הזה (שהגיע אחרי כמעט שבוע של בלאגן, מאז שהדברים האלו התגלו), ובגדול יש לנו תחושה משותפת שזו הייתה טעות לרחם על אותה עובדת ולחפות עליה, המניעים שלנו היו טובים (רצון לא לפגוע בהמלצה שתקבל), ובסוף נדפקנו בגלל זה, כשאנחנו לא בטוחות שהיה כאן רק תום לב וייתכן שהיו דברים שנעשו בכוונה.

אחרי ששפכתי וחפרתי אני רוצה לשאול אותך - סיפרת שאצלך בעבודה היה מקרה דומה, מה היה ההמשך? היו השלכות על היחסים בין העובדים? על העבודה עצמה? כי זה עוד משהו שמטריד אותנו.
 
המקרה אצלנו היה אחר

היה מדובר בעובדת בעייתית שפוטרה אחרי תקופה קצרה יחסית, ומההתחלה היא לא השתלבה חברתית במשרד ככה שעבדה בלי יותר מדי אינטרקציה עם שאר העובדים. את הנזקים גילינו לא הרבה אחרי שהיא עזבה והצלחנו לפתור אותם יחסית מהר. בכללי נראה שכולם היו מודעים לכך שהיא אחראית לזה, ואצלנו גם לא הייתה מישהי עם שם דומה
ככה שהמסמכים היו חתומים בשמה ואנשים אמרו שדיברו איתה. עדיין היה קטע של מישהו שכתב מסמך סיכום והפקת לקחים וציין את הנזקים שעשתה בלי לייחס אותן אליה אלא עם ייחוס כללי לעובדי האגף וטענה שצריך להשגיח כי דברים כאלו עשויים לקרות שוב, ואני שכותבתי למסמך הזה מאוד לא שמחתי לגלות את זה, אבל המסמך יועד לאנשים שהכירו את הנפשות הפועלות וגם את המקרה הספציפי וידעו בדיוק מה קרה שם ומי אשם ומי לא אשם.

לפי מה שסיפרת, אתן כן מקבלות גיבוי מהמנהלת ויש עם מי לדבר, ואם היא טרחה לכתוב מייל ולדבר עם אנשים כדי להבהיר להם מה המצב זה נשמע דיי טוב. אני ממליצה לכן בינתיים לשים פס על האנשים האלו - אתן יודעות את העובדות, המנהלת שלכן יודעת, תתעלמו מרעשי הרקע
 

nathaliesh

New member
הגבתי קודם בלי לראות את התגובה שלך כאן

אז רק אוסיף שאם לא היו לכן מקרים כאלה בעבר לא הייתי חוששת מעניין מתמשך.
נשמע שהמנהלת שלך אספה את עצמה והכירה באחריותה לעניין ושהיא עושה את העבודה הפוליטית הנכונה מול הגורמים הקשורים.

בנוסף מה שכתבת רק מחזק את מה שחשבתי קודם - עבודה זה קודם כל ומעל הכל מקום שקשור במקצועיות ואם מישהי עושה משהו לא נכון יש לדווח עליה, לא בחזקת הלשנה, אלא בחזקת מקצועיות נטו. לרחמים כאלה אין פה מקום.
 
תודה לשתיכן


לא היו מקרים כאלו בעבר, אבל התגובות היו קשות ובבסיס זה היה בצדק, כי נעשו דברים שלא היו אמורים להיעשות. בהקשר למה שכתבת בתגובה הקודמת על המעורבות ואי הדיווח שלנו - את צודקת בהיבט הכללי, אבל היו לא מעט דברים שלא היינו מודעות אליהם, ואחרי שהערנו לה על הדברים שכן גילינו ודאגנו שהיא תתקן אותם, כנראה שהיא השתדלה להסוות את הטעויות הבאות שלה כי חששה מהתגובות שלנו, ואנחנו לא שוללים את האפשרות שהיו דברים שנעשו בהמשך מתוך זלזול או אפילו בכוונה, אחרי שהיא הבינה שהיא לא נשארת במקום (היא התאכזבה שלא הוצעו לה אפשרויות אחרות בחברה). ככה שלא הייתה לנו אפשרות של ממש למנוע את כל המצב הזה, ואת מה שידענו עליו דאגנו שיטופל והסברנו לה מה היה לא בסדר. לא חשבנו על אפשרות שהיא לא הקשיבה לנו ושיש עוד דברים שהיא הסתירה.

נחנו בחג וחזרנו עם כוחות מחודשים (ככה חשבנו), השיחה עם המנהלת שלנו ניחמה אותנו מאוד, והיא גם הפגינה שרירים אתמול מול גורמים שהמשיכו להיטפל אלינו, אבל עדיין האווירה לא כל כך נעימה כשצריך לעבוד מול אנשים מסוימים, וכמובן שאף אחד לא טרח להתנצל בפנינו. נוספה לנושא תופעה מעצבנת לא פחות והיא שילוב של הומור בהערות כלפינו, רק שאותנו זה לא מצחיק - כמו לקרוא לבחורה בעלת השם הדומה בשם של אותה עובדת לשעבר, כמו לעוות את השמות שלהם כשקוראים להם ("זה לא אני, זה... הוסף אות כלשהי לשם של אותו עובד). כמו לבקש ממני לעשות משהו שאסור לעשות וכשאני מסבירה שאי אפשר התשובה אי "אבל לעשות X לא הייתה לך בעיה?" כשהכוונה כמובן למשהו מהמחדלים שנחשפו. עניתי בחלק מהמקרים בצורה דומה למה שהצעת, ואחת התגובות שקיבלתי הייתה שאולי אם היו מעירים לנו כמה פעמים על הנושא הזה קודם, זה לא היה קורה... יש עדיין מי שלא מוכנים לקבל את העובדה שלא המצאנו את אותה עובדת זמנית ואת האחריות שלה לנושא.

דבר אחד חיובי אני יכולה להגיד על המצב הזה, וזה שמזל שהכל התפוצץ דווקא בשבוע הזה, שהיה שבוע קצר וכלל את החג באמצע ועכשיו שבת, כי לעבור שבוע שלם רצוף במצב הזה היה גומר אותי.
 

nathaliesh

New member
ראשית - קבלי


אין ספק שהמצב, שלך וגם של הקולגות שלך (וגם של המנהלת שלכן, אם כבר) הוא מאוד לא נעים ומתסכל בפירוש.

ברור שאת לא אשמה וגם לא הקולגות שלך, בטעויות של מישהי אחרת, שהייתה זמנית ועזבה.

את והקולגות שלך כן אשמות באי דיווח והמעטת ערך השגיאות שכן דיווחתן עליהן. זה אולי לא נעים לשמוע/לקרוא, אבל אם הייתן מדווחות דיווח כן בזמן אמת, לא הייתן כנראה במצב הזה עכשיו (לעולם לא נדע מה היה אילו, אבל ברמת אחוז סביר ביותר).

אז אם יצא משהו מהמקרה הזה זה לקח לחיים המקצועיים.

אני חושבת ברמת המאמר המוסגר שהמנהלת שלכן לא ממש לוקחת אחריות על העניין. ברגע שיש עובדת זמנית היא הייתה צריכה לנטר אותה ברמה הרבה יותר גבוהה ואם היא הייתה עושה את זה היא הייתה עולה על חוסר הדיווח שלכן.

מה אפשר לעשות עם זה עכשיו? בעיקר לפרוק בפורום. לאנשים הזועמים יש כנראה סיבה טובה לזעום, הן על הטעויות והן על חוסר הדיווח. נכון, הטעויות לא שלכן, אבל אתן כאן והיא לא ואת יודעת איך זה... יורים בשליח. זה לא פייר, במפורש, אבל זה אנושי ואתן לא יכולות לעשות עם זה יותר מדי כי לא דיווחתן.

אז מה עושים? מורידים ראש קצת לתקופה, בולעים צפרדעים. אם המציקים הם ברמת בכירות גבוהה ממך, אפשר בהחלט לומר בנעימות (לא בהתרפסות ולא בהתנצלות) שאכן עשיתן (עשיתן כולכן, אל תקחי את זה עלייך!) טעות באי הדיווח ובהחלט למדתן מכך שיעור, עכשיו אתן מתקנות את העניין. ברור לכן שזה גרם לעצבים/אי נעימות/בעיות לאנשים מסוימים וצר לכן על כך.

אם תגידי את זה פעמיים שלוש אז אנשים נורמאלים ירפו.

אם יש מישהו שהוא לא בכיר, אלא סתם קולגה שמנצל את ההזדמנות להציק, אפשר בהחלט לומר בנעימות פעם פעמיים את מה שכתבתי למעלה (במיוחד אם הוא נפגע ישיר מהעניין יש להכיר בעצבים המוצדקים שלו). בפעם השלישית שהוא חוזר על זה אפשר בהחלט לומר בנעימות שדנתם בעניין, העצבים מוצדקים, את מבינה את דעתו ומעוניינת להבין מה המטרה שלו בחזרה ובדישה על זה? האם לדעתו לא הבנת את מה שהוא אמר?

לא לשאול את זה בציניות! רוב האנשים שנתקלים בגישה ישירה כזאת - ירפו.

אם הוא לא מרפה גם אז הוא כנראה קרציה מזן מיוחד ביותר ויש לך אישור ממני לשלוח אותו לדבר עם המנהלת שלך ולהציק לה בעניין, במקום לך


תחזיקי מעמד בובה! זה יעבור...
 
למעלה