הפרוש שלי לחלום על לחם
חלק א - הפתיחה
את מגיעה למופע לילדים ומגלה שם את בעלך ואת ילדייך שם והילדים צוחקים ונהנים. הפתיחה היא לכאורה נפלאה – בעלך עשה מעשה! הוא לקח את הילדים לבילוי והם נהנים! ממש התגשמות החלומות!! בהמשך יהיו תפניות בעלילה...
חלק ב' - הידיד המיתולוגי מופיע כליצן להנאת הילדים
בחלק הזה, מתגלה שמי שמצחיק את הילדים ובעיקר את הבת הגדולה, הוא לא אחר מאשר ליצן שהוא ידידך לשעבר! את משערת הוא במצב כלכלי קשה ומתפרנס מעבודות מזדמנות.
חלק זה הוא מילוי משאלה, לראות את הידיד מרחוק. הוא אולי במצב כלכלי קשה, אבל עושה דברים נפלאים! הוא מצחיק ילדים ומשעשע אותם. הוא יוזם פתרונות למצבו ( בניגוד לבעלך על פי רקע קודם שנתת לי). אומנם בעלך גם כן יזם את ההליכה להצגה, אבל בעלך הוא נוכח נפקד לאורך ויופיע רק בסוף. בעלך אינו מצחיק את הילדים והילדים אינם מתייחסים אליו וגם הוא אינו מתייחס אליהם. דווקא ידידך, שמצבו אינו טוב – מתעלה על עצמו ומתגבר. עד כאן זה נפלא אפילו יותר מדי... הידיד יכול היה להיות אב נפלא לילדייך, אבל הוא לא... הילדה שלך צוחקת אבל את לא... ברור, הקטע הטוב הזה הוא בעצם לא אין לו בשורות טובות באמת. הוא מראה לך את ההבדל בין בעלך אבי ילדייך ובין הדמות של ידידך לשעבר.
חלק ג – הידיד מזהה את ביתך הגדולה
הידיד מזהה את ביתך הגדולה ואפילו שואל אותה ליתר ביטחון. בקטע הזה – לא זו בלבד שהוא מזהה את ביתך, הוא נוקב בשמך וקולו רעד, בצורה לא אופיינית לו. ברקע הזה... הוא בכלל לא מצחיק, הוא מאוד עצוב!! אבל ילדתך ממשיכה לצחוק. אבל את שמה לב לכך שהוא זוכר אותך! מאידך – הוא אינו מחפש אותך בקהל. הוא אינו שואל אותה היכן את! מה הוא עושה אחרי ההופעה? הוא ממהר לעבודתו! אולי הוא זוכר אותך, אבל החלום אומר לך – הוא טיפוס מציאותי. אינו מחפש את אהובתו לשעבר. הוא מתרכז בהווה ובמשימות שלו. אין טעם ואי אפשר להחזיר אחורה את הגלגל. יש להתקדם למשימה הבאה ( ללכת לעבודה)! האיש שאת נכספת אליו שנים, אינו מחפש אותך! הוא אפילו עוזב את המקום שבו את נמצאת ומקיפה עליו מרחוק.
חלק ד - בבית הידיד
הידיד עוזב את אולם ההצגה בדרכו לעבודתו העיקרית. ואת?? את הולכת בעקבותיו!! את לא מוותרת. במציאות את חסרת יוזמה, אבל בחלום את עושה מעשה נועז מצד אחד ובלתי אחראי מצד שני. את עוזבת את הילדים במקומם (עם אביהם הנוכח נפקד) והולכת אחרי אהובך לעבודתו... את נכנסת אחריו לבית שהוא ספק מקום עבודתו ספק מקום מגוריו. ורק אז הוא פונה אליך, לא באופן רומנטי אלא שגרתי לחלוטין כאילו את איזו שכנה ואין כאן שום דבר מוזר או מפתיע או מרגש , כאילו כלום ואומר לך – לקחת את איזה לחם בשקית... משהו סתמי לחלוטין. כאילו הוא נותן לך, מזון בסיסי זול להשביע את רעבונך. כמעט הייתי אומרת – מעליב. לא מזמין אותך לכוס קפה ועוגה, אלא אומר לך לקחת את הלחם וזהו . אין כאן דיאלוג, את לוקחת ומשתיקה את העוזרת. את מבינה שעשית מעשה מסוכן עבורך. מה שקרה כאן הוא איזו שהיא התקרבות מנוכרת, לא רומנטית , די סתמית , כמו שכנה שבאה לקחת לחם וכמעט שכבה עם השכן , אבל למרות שלא קרה כלום ... קרה המון: גם השפלה וגם סכנה שיראו אותך. ואת כאילו מנבאה כאן את סוף החלום!!
חלק ה – בעלך והילדים מגיעים לבית הידיד
לפתע מתחולל כאן ארוע שיכול להסתיים קשה ביותר מבחינתך. מה שחששת ממנו לפני רגע – התממש. בעלך והילדים נכנסו לבית ואת נכנסת לצרה וחייבת לצאת ממנה. ואכן יש לך תושיה. את מוסרת את השקית עם הלחם לבעלך, כאילו בגלל זה הגעת לבית ידידיך...
בעלך אינו מרגיש כלום, הוא קצת קהה חושים או לא אכפתי. לא קרה כלום. אצלך - היה אירוע נדיר, שהצלחת להסתיר בשניה האחרונה. בסוף הידיד' התאדה... הוא השאיר אותך עם בעלך ( שכאן הם נוכחים נפקדים), אבל מבואסת בתחושת החמצה, כמו שהיא במציאות. העובדה שהאמת לא התגלתה וניצלת מהשפלה נוספת – הפעם מבעלך – זה לא היה חשוב לך! אינך חשה הקלה. רק בתבוסה ( באסה).
החלום נפתח בצחוקם של הילדים ונגמר בעוגמת הנפש שלך, ללא נזיפה מבעלך אבל גם ללא צחוק ילדים. הכל אפור וחד גוני כל כך !
בקיצור, אף אחד מהם, לא טוב לך באמת. החלום אומר לך – להיזהר. יש יוזמות שעלולות לעלות ביוקר. הפעם בחלום הזה – יצאת בשלום - בזכות תושייתך ואדישותו של בעלך. לפחות נשארת עם ציפור אחת ביד!
אשמח לחוות דעתך כרגיל.