לחץ אויר

  • פותח הנושא anv
  • פורסם בתאריך

anv

New member
לחץ אויר

שמעתי שכדי להמנע מפנצ'רים מעיקים מומלץ לנפח את הגלגלים ללחץ אויר 80 בנסיעה בשטח. הכצעקתה?
 

רֶשֶף

New member
סביר להניח

שפנצ'רים מעיקים אכן לא יהיו לך יותר מהטעם הפשוט ש... הגלגל יתפוצץ עוד בטרם תגיע לשטח. 65PSI זה המכסימום שאני מכיר, שצמיג שטח סטנדרטי מסוגל לאכול. וגם זה הישג ראוי עם משאבה ליליפוטית סטנדרטית. כי סביר להניח שתקבל התקף לב כבר ב-50. 35-65 זה הלחץ המומלץ על הצמיגים. מדיונים קודמים למדנו, שאם משקלך נע בין 70 ק"ג ל-100 ק"ג הלחץ האופטימלי לשטח אמור לנוע בין 25 ל-55 בהתאמה. משהו כזה.
 

zahin

New member
בין 40-60

ואים בטיובלס עסקינן או כל מערכת דומה (סטו נוטיוב) ניתן לרדת ללחץ של 25-60 שוב תלוי בצמיג
 
בטיובלס אפשר אפילו לרדת עד 10 PSI א

בל הבעיה היא שכל מכה תתן מכה בגאנט והוא יהרס (למרות שבחוברת שאני קורא אמרו לנסות את זה
 

portokal

New member
ובכל זאת

צמיג יכול לעמוד בניפוח גם ללחצים מעל 80 PSI אבל זה ללא ספק יקצר את חייו. ישנם צמיגים (למשל האצ'ינסון אליגטור) שלא מתיישבים טוב על החישוק בזמן ההרכבה והצורה היחידה להושיב אותם כראוי היא ניפוח ללחצי אימים שכאלו ואחר כך הורדה של הלחץ ללחץ הרכיבה הסטנדרטי. ולגבי הלחץ עצמו - ככל שהצמיג צר יותר כך צריך לחץ גבוה יותר. ככל שהרוכב כבד יותר כך צריך לחץ גבוה יותר. ככל שהלחץ גבוה יורדת ההתנגדות לגלגול ויורד הסיכוי לחטוף סנייק-בייט אבל האחיזה של הצמיג בשטח נחלשת. אז כן, ניפוח של הצמיג ללחץ גבוה מפחית את הסיכוי לחטוף סנייק-בייט אבל 80 זו בהחלט הגזמה פראית (בכל אופן כשמדובר באופני שטח).
 

zest96

New member
טוב נו... לא 80 ... 55

אני שוקל כמו נוצה, ממלא 55 PSI, אין לי בולמי-זעזועים, אין לי סנייק בייטס ולא היו לי, לפחות מאז הניפוח המפוצץ, גפ פנצר עוד לא היה לי באמצע מסלול, מחר אני בא, כדאי שיהיה אמבולנס מאחורינו, מחרתיים אני נח, אם לא אתאשפז, אני רוצה לחזור לכושר, להפסיק לעשן, לאכול חריימה בשישי, להפסיק להשתזף, לגבוהה עוד 2.5 סנטימטר, להיות שחקן בהוליווד, ולחזור לגיל 16...
 
למעלה