לחץ למצויינות או מיצוי הפוטנציאל
בעקבות הכתבה הזו, וכדודה לאחיינית מחוננת שלא עברה תכנית הכשרה כלשהיא, אני תוהה:
האם מדובר נטו במיצוי הפוטנציאל וקידום הישגי, או שמא בפלטפורמה להורים עם תוכניות גרנדיוזיות, וחינוך להישגיות על חשבון כל דבר אחר? הרי זה לא שלקורסים האלה הולכים רק ילדים עם ADHD*
וכשמשקיעים בזה הרבה, מן הסתם זה במקום הראשון - ומן הסתם דוחק הצידה שיקולים אחרים.
אמנם ביפן זה מאוד מקובל (מבחני אינטיליגנציה כבר מגיל הגן, כדי ללכת ליסודי טוב כדי להתקבל לתיכון טוב כדי שיהיה סיכוי להיכנס לאוניברסיטה טובה) אבל זה מפעיל המון לחץ על הפרט, ויש לזה לא מעט השלכות שליליות.
________
*מצד אחד, במקום לקיים תכניות הכנה, אפשר פשוט להתאים את המבחן לבעלי ADHD. אאל"ט גם בפסיכומטרי קיימות התאמות מסוג כזה. מאידך, עם כל שיטת מדידה שהיא תהיינה בעיות.

בעקבות הכתבה הזו, וכדודה לאחיינית מחוננת שלא עברה תכנית הכשרה כלשהיא, אני תוהה:
האם מדובר נטו במיצוי הפוטנציאל וקידום הישגי, או שמא בפלטפורמה להורים עם תוכניות גרנדיוזיות, וחינוך להישגיות על חשבון כל דבר אחר? הרי זה לא שלקורסים האלה הולכים רק ילדים עם ADHD*
וכשמשקיעים בזה הרבה, מן הסתם זה במקום הראשון - ומן הסתם דוחק הצידה שיקולים אחרים.
אמנם ביפן זה מאוד מקובל (מבחני אינטיליגנציה כבר מגיל הגן, כדי ללכת ליסודי טוב כדי להתקבל לתיכון טוב כדי שיהיה סיכוי להיכנס לאוניברסיטה טובה) אבל זה מפעיל המון לחץ על הפרט, ויש לזה לא מעט השלכות שליליות.
________
*מצד אחד, במקום לקיים תכניות הכנה, אפשר פשוט להתאים את המבחן לבעלי ADHD. אאל"ט גם בפסיכומטרי קיימות התאמות מסוג כזה. מאידך, עם כל שיטת מדידה שהיא תהיינה בעיות.