לחץ למצויינות או מיצוי הפוטנציאל

sense9

Member
מנהל
לחץ למצויינות או מיצוי הפוטנציאל


בעקבות הכתבה הזו, וכדודה לאחיינית מחוננת שלא עברה תכנית הכשרה כלשהיא, אני תוהה:
האם מדובר נטו במיצוי הפוטנציאל וקידום הישגי, או שמא בפלטפורמה להורים עם תוכניות גרנדיוזיות, וחינוך להישגיות על חשבון כל דבר אחר? הרי זה לא שלקורסים האלה הולכים רק ילדים עם ADHD*
וכשמשקיעים בזה הרבה, מן הסתם זה במקום הראשון - ומן הסתם דוחק הצידה שיקולים אחרים.
אמנם ביפן זה מאוד מקובל (מבחני אינטיליגנציה כבר מגיל הגן, כדי ללכת ליסודי טוב כדי להתקבל לתיכון טוב כדי שיהיה סיכוי להיכנס לאוניברסיטה טובה) אבל זה מפעיל המון לחץ על הפרט, ויש לזה לא מעט השלכות שליליות.


________
*מצד אחד, במקום לקיים תכניות הכנה, אפשר פשוט להתאים את המבחן לבעלי ADHD. אאל"ט גם בפסיכומטרי קיימות התאמות מסוג כזה. מאידך, עם כל שיטת מדידה שהיא תהיינה בעיות.
 

manson23

New member
אני זוכר

שבזמנו אחיין שלי שיש לו ADHD היה אמור לעבור את המבחן "מחוננים שלב ב' " ובזמנו אמרו שבגלל ההיפראקטיביות שלו אז נותנים לו להיבחן בתנאים מותאמים יותר (לא זוכר איזה..).

בכל אופן לי זה נשמע מעייף. להתחיל לדחוף לילד קטן כאלה קורסים. סתם גורם להורים שלו לנפח ציפיות ולהפעיל עליו לחצים. אני בטוח שאפשר למצוא המון דרכים מהנות יותר בהן ניתן לאפשר לילד לממש את הפוטנציאל שלו.
 

sense9

Member
מנהל
ומעבר לכך,

עלול לגרום לתחרות אחאים.
(מאידך, כשאני קוראת את הנימוקים של אותם הורים ששולחים לשם את ילדיהם, אני מוצאת צדק גם בדבריהם)
 

manson23

New member
נכון. וגם,

עכשיו אחרי שהיה את המתא"ם. אני חושב על זה שכל החיים אנחנו רצים להשיג דברים. ניקח לדוגמה את המסלול שקרוב לליבנו - פסיכולוגיה : להתקבל לתואר ראשון--להפציץ בציונים--לעשות מתא"ם--להתקבל לתואר שני--לעשות התמחות.

אולי זה שאתה בתור ילד היית יותר עסוק בממש להיות ילד שזה אומר לשחק ולבלות עם חברים, גורם לך להגיע עם יותר אוויר ושפיות לבגרות.
 
למעלה