לטווס שמפליץ יוונית

לטווס שמפליץ יוונית

אתה אמרת של' מתעלם מאלמנטים קבליים בשו"ע ואפילו העלית השערה מטופשת שהוא אינו מכיר את הבית יוסף. ראשית ל' דיבר רק על השו"ע ולגביו אמר שאינו מכיל קבלה בגלוי. שנית, ל' מתיחס מפורש לקבלה ובמקרה גם לנושא הספציפי שהעלית והוא נט"י, כך בעמ' 252 ברוח חיים:
ש: הרי זה נכנס לעולם ההלכה שלנו, כיצד לא נעשתה פעולה למנוע את חדירת הקבלה ?
ל: בוודאי שנעשתה. הרמב"ם למשל, מלחם בכך. על כל פנים, בשו"ע לא תמצא שום שמץ של קבלה.
ש: אבל יש בו ביטויים כגון נט"י לצורך הסרת "הרוח הרעה" וכו'
ל: זה לא ענין של קבלה, אלא של אמונות תפלות. אמונות כאלה קמדו לקבלה במאות שנים, ואתה מוצא אמונות תפלות אפילו בגמרא. אצל הרמב"ם אין שום רוחות ושדים ומזיקים.
 
למעלה